پلیس دوچرخه سوار در تبریز

ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پلیس دوچرخه سوار در جهت رسیدگی سریع به تصادفات در سه ماه آینده در شهر تبریز راه اندازی می شود.
دوچرخه سوار

یک نت ـ وی با اشاره به آمار تصادفات چهار ساله اخیر در این استان ابراز داشت: در سال 1390 تعداد 289 فقره تصادف منجر به مرگ و در سال گذشته 161 تصادف منجر به مرگ در استان آذربایجان شرقی ثبت شد که کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در پنج ماهه اول سال جاری نیز شاهد کاهش 15 درصدی تصادف منجر به فوت در تبریز بودیم اما این رقم در شهر مرند با 66 درصد و در ملکان با صددرصد افزایش روبه رو بود.

میکائیلی ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری تعداد 34 نفر از عابران پیاده به علت تصادف فوت کردند که 46 درصد آمار تصادفات فوتی استان را شامل می شود و 36 درصد فوتی ها نیز شامل راکب یا ترک نشین موتور است.

وی با اشاره به تخلفات حادثه ساز و مهم رانندگی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: 20 تخلف رانندگی حادثه ساز در این استان در اولویت هستند که سرعت غیرمجاز با هزار و 206 فقره برخورد، سبقت غیرمجاز با 9 هزار فقره برخورد و عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوع و تجاوز به چپ از بیشترین آمار حادثه ساز برخوردار هستند.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی به ساعت های تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: 24 درصد تصادفات فوتی از ساعت 12 تا 15 و 19 درصد تصادفات فوتی نیز در ساعت 19 تا 21 رخ داده است.

میکائیلی همچنین عدم توجه به جلو با 39 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 28 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 9 درصد را بیشترین علت تصادفات در استان آذربایجان شرقی برشمرد.

وی در ادامه از برخورد با خودروهای با تخلفات بالا خبر داد و اظهار داشت: هزار و 240 خودرو با خلافی بالای 10 میلیون ریال در سال جاری توقیف شدند و 34 گواهینامه با نمره منفی بالای 30 نیز ضبط شد.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد 960 هزار دستگاه خودرو در استان در حال تردد هستند که بیش از 660 هزار در شهر تبریز هستند و 455 هزار موتورسیکلت نیز در استان وجود دارد.

میکائیلی در بخش دیگری با اشاره به اولویت های پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: پلیس دوچرخه سوار در جهت رسیدگی سریع به تصادفات در سه ماه آینده در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

وی فعال سازی شورای ترافیک شهرستان و استان، افزایش برخورد با تخلفات ساکن، استانداردسازی علائم افقی و عمودی سطح شهر، رفع نواقص هندسی معابر شهرها، شناسایی نقاط حادثه خیز را از دیگر اولویت های پلیس راهور استان در سال جاری برشمرد.

منبع: تابناک

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده