بوجود آمدن عشق و علاقه در رابطه اینترنتی

پسری ۲۱ ساله هستم. حدود ۳ ماه است که با دختری از طریق چت آشنا شدم. به خاطر مشکلات زیاد دختر خانم، بنده برای ایشان سنگ صبور شدم. بعد از گذشت حدود دو ماه از این رابطه، این دختر خانم عاشق من شد و می‌گفت؛ من تو را هرجوری که هست می‌خواهم
چت

یک نت ـ پسری ۲۱ ساله هستم. حدود ۳ ماه است که با دختری از طریق چت آشنا شدم. به  خاطر مشکلات زیاد دختر خانم، بنده برای ایشان سنگ صبور شدم. بعد از گذشت حدود دو ماه از این رابطه، این دختر خانم عاشق من شد. در ضمن، من و ایشان در یک شهر نیستیم و حدود ۸۰۰ کیلومتر فاصله میان محل زندگی مان وجود دارد.

این دختر خانم بعد از یک مدت کوتاه، به شهر ما سفر کرد و از نزدیک همدیگر را دیدیم. واقعا به نظر می‌آید دختر پاک، با حجاب و مهربانی است. از طرفی، خیلی ادعای عاشقی می‌کند، بطوریکه موقع صحبت کردن حتی حضوری که با هم بودیم، گریه می‌کرد و می‌گفت؛ من تو را هرجوری که هست می‌خواهم.

از طرفی دیگر، ایشان چهار سال از بنده بزرگتر هستند. ناگفته نماند که من هم از این دختر خوشم آمده، واقعا دختر خوب و مهربانی است، امّا می‌دانم خانواده‌ی من با اینگونه آشنایی‌ها مخالفت می‌کنند. حالا نمی‌دانم چکار کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:
با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

فارغ از اینکه رابطه شما با دختر موردعلاقه‌تان که به صورت اینترنتی بوده چه پیامدهایی دارد، ازدواج و وصلت شما با ایشان حتی با موافقت خانواده‌ها، به دلایل ذیل برای هر دوی شما مناسب نیست:

اولا: همدیگر را به صورت احساسی و عاطفی انتخاب کرده‌اید، نه بصورت عاقلانه و شناخت درست و کامل از همدیگر.

دوما: پایین بودن 4سال سنی از دخترمورد علاقه‌تان زیاد است و مطمئنا مشکل ساز است؛ زیرا معمولا زنان باگذر زمان زود شکسته می‌شوند، از طرفی زنانی که از مردان بزرگتر هستند معمولا با گذر زمان حرف شنوی کمتری از همسرانشان پیدا می‌کنند و کمتر با این مسأله کنار می‌آیند.

چه بسا تصور کنید که دخترخانم، شما را خیلی دوست دارد و این مسائل و اختلافات هم در زندگی مشترکتان بوجود نمی‌آید، که باید عرض کنم اینگونه نیست، بلکه با ورود به زندگی مشترک و فروکش کردن این عشق و علاقه، تازه واقعیت‌های زندگی خودش را به زوجین نشان می‌دهد.

سوما: باید توجه داشت که یکی از تناسبات لازم میان طرفین، تناسب فرهنگی است. همانطور که خودتان هم اشاره کردید، شما هر دو از دو شهر و از دو استان متفاوت هستید که مطمئنا فرهنگ و رسم و رسومات متفاوتی باهمدیگر دارید. 
البته شکی نیست که اختلاف کم معمولا مشکل ساز نیست، ولی اختلاف زیاد و نپذیرفتن این اختلافات از سوی طرفین و خانواده‌هایشان می‌تواند مشکل ساز باشد.

چهارم اینکه: صرف عشق و علاقه، برای انتخاب کافی نیست، بلکه باید طرفین از مجموع شرایط و ملاک‌های ازدواج، بتوانند نمره خوبی بگیرند و گرنه حتما در زندگی دچار مشکل می‌شوند. لذا باید عاقلانه انتخاب و عاشقانه یک عمر زندگی کرد.

پس توصیه می‌کنیم، هرچه زودتر این رابطه ناسرانجام را قطع کنید؛ زیرا ادامه آن به صلاح هیچ کدامتان نیست. از این رو اول: سعی کنید طرف مقابلتان را با دلیل قانع کنید که ازدواج شما به صلاح هیچ کدامتان نیست. 
دوم: رابطه را بطور یک دفعه و کامل قطع کنید، تا زودتر ناامید شود و شما را فراموش کند و گرنه ممکن است تا مدت‌ها ازدواج نکند، البته اگر احتمال می‌دهید بلایی سر خودش بیاورد به صورت تدریجی از او فاصله بگیرید.

با آرزوی موفقیت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

این حرفا چیه!...خواهشا حرفای کلیشه ای نزنید و کارشناسی شده بزنید!... دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانید رئیس سابق دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران گفت: جامعه شناسان و پزشکان باید اطلاعات خود را بازنگری کنند و دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانند و ناخواسته به ازدواج نکردن افراد دامن نزنند. این روان شناس گفت: سن زیستی مهمتر از سن شناسنامه ای است و حتی سن روانی مهمتر . او تاکید کرد: فرزند آوری در سن بالای 40 سال مانند فرزند آوری دختران 20 ساله در 80 سال پیش است. بارداری در سن بالا اشکال ندارد چون اتفاقا زنان در سن بالا محتاط ترند و از لحاظ بهداشتی بیشتر به خودشان می رسند و استانداردهای بهداشتی را رعایت می کنند. ............................. خیلی ها باهم اختلاف فرهنگی دارند ولی ازدواج موفقی داشتند، قرار نیست همه کسانی که باهم زندگی می کنند از یه شهر و استان باشند...اونم با وجود این وسایل ارتباط جمعی که اومده تقریبا فرهنگها به هم نزدیک شده....مهم اینه یه زبان مشترک داشته باشند و فرهنگهاشون خیلی باهم فرق نکنه اگه تفاوت تا حدودی باشه و طرف ادم با شعور و فهمیده ای باشه چه اشکالی داره؟ و اما ؛ برای این مسئله نباید نسخه کلی پیچید و باید این نوع ازدواجها ( دختر بزرگتر) به صورت موردی بررسی بشه!...از نظر سن بلوغ که بخوایم در نظر بگیریم همه افراد در یک سن به بلوغ فکری و عاطفی نمی رسند چنانکه دور و برخودمون زیاد دیدیم خیلی ها هستند در سن 25 سالگی مثل یه ادم 50 ساله پخته هستند در اثر محیط زندگی که در اون بزرگ شدن و تجربه هایی که کسب کردند! و البته برعکسش...از نظر بلوغ جنسی هم اون مردی که به سن مثلا 30 سالگی رسیده دیگه به اون بلوغی که باید برسه رسیده در ثانی میل جنسی تا اخر عمر با انسان باقی می مونه و علاوه برهورمون ها به خیلی از عوامل دیگه بستگی داره اونم با وجود این همه پیشرفت های پزشکی و علمی! و عمومیت نداره که در مورد همه افراد این رو قابل قبول بدونیم....از نظر ظاهر اون قدیم بود که زن 10-12 تا بچه می اورد و زود شکسته می شد الان دیگه نهایت 2-3 تا اونم در نهایت بهداشت و سلامتی....و اما از نظر عرفی این ما هستیم که عرف رو درست می کنیم مگه پیامبر ص یکی از علت های مبعوث شدنشون خاتمه دادن به عرف های اشتباه نبود!....خوبه در افکارمون یه بازنگری کنیم من نمونه های زیادی دیدم که خانم بزرگتر بوده و خیلی هم خوشبخت بودن...لا اقل نیایم در مورد همه حکم کلی بدیم!