محبوبیت مرتضی پاشایی+عكس

دلایل محبوبیت مرتضی پاشایی از زبان مردم/ چرا پاشایی دعوت احسان علیخانی را رد نکرد؟
مرتضی پاشایی

یک نت ـ دلایل محبوبیت مرتضی پاشایی از زبان مردم/ چرا پاشایی دعوت احسان علیخانی را رد نکرد؟

حضور پرتعداد مردم در مراسم‌های تشییع تا ترحیم مرتضی پاشایی خواننده پاپ تحلیل‌های مختلفی را به دنبال داشت ولی علت اصلی را باید از مردم و طرفدارانش جویا شد

حضور پرتعداد مردم در مراسم‌های تشییع تا ترحیم مرتضی پاشایی خواننده پاپ تحلیل‌های مختلفی را به دنبال داشت ولی علت اصلی را باید از مردم و طرفدارانش جویا شد که آنها علاقه به هنرمندان، صدای خوب، توجه به مسایل جوانان در ترانه‌ها، مبارزه با بیماری و ... را دلیل این محبوبیت دانستند.

بدون تردید درصد زیادی از محبوبیت زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ میان قاطبه مردم نه فقط به دلیل آهنگسازی و خوانندگی بلکه به دلیل مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نیز بوده است. او از جمله خوانندگانی بود که غیر از خوانش قطعه های مختلف موسیقایی با مضامین عاشقانه همواره علاقه زیادی برای ساخت و تولید ترانه هایی با مضامین انسانی، اجتماعی، مذهبی و دفاع مقدس داشت.

مرتضی پاشایی بیستم مرداد ماه 1363 در تهران به دنیا آمد. او که تحصیلات آکادمیک خود را در رشته گرافیک به پایان رسانده بود از کودکی به موسیقی علاقه داشت و این علاقه را در چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد و اتفاقا همین فعالیت‌ها بود که مقدمه حضور مستمر او در عرصه موسیقی شد. مرتضی پاشایی در سال 89 بود که در فضای مجازی به صورت جدی فعالیت‌های خود را به عنوان آهنگساز و خواننده آغاز کرد و با انتشار قطعه «یکی هست» که بعدها عنوان تنها آلبوم رسمی اش شد به شهرت رسید.

انتشار این آلبوم در ابتدای کار چندان سر و صدایی ایجاد نکرد چرا که در آن زمان نحوه عرضه سوپرمارکتی آثار موسیقایی کیفیت مناسب یا معمولی چندان باب نبود از این رو انتشار آلبوم هم نمی‌توانست در این فضا مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد، اما گویی سرنوشت طوری رقم خورده بود که جوان لاغر اندام و گمنام موسیقی پاپ کم کم به عنوان پدیده این سال‌های موسیقی پاپ معرفی شود و به یکباره تمام توجهات را به خود جلب کرد چرا که کیفیت آلبوم «یکی هست» بالاتر از آن چیزی بود که مخاطبان سوپرمارکتی آثار موسیقایی انتظارش را داشتند.

به هر ترتیب خواننده جوان کارش را آغاز کرده بود و همانطور که پیش بینی می شد ترانه های او مورد پذیرش عموم مردم واقع شد به طوری که سازندگان برخی از تولیدکنندگان مجموعه های تلویزیونی را بر آن داشت که از وی به عنوان ترانه‌خوان تیتراژهای پایانی سریال ها استفاده کنند. نمونه شاخص این فضا حضور در تیتراژ مجموعه «عصر پاییزی» بود که گرچه مسوولان رسانه ملی در آن دوره اجازه پخش ترانه را ندادند اما همین ترانه تبدیل به یکی از بهترین قطعات پاشایی شد. البته وی بعدها ترانه «نگران منی» را نیز برای برنامه «ماه عسل» اجرا کرد که این قطعه نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

هنگامی که احسان علیخانی پیشنهاد اجرای یک قطعه موسیقایی برای برنامه «ماه عسل» به عنوان یک برنامه مذهبی و اجتماعی ویژه ماه مبارک رمضان را به او داد با وجود تشدید بیماری و مراحل شیمی درمانی کار را قبول کرد و اثر پرطرفداری را به مخاطبان ارائه داد.

پاشایی در تابستان سال گذشته بود که در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت شرکت کرد. درست در زمانی که تعدادی از اهالی نقد و نظر شرکت او در این جشنواره را مقوله ای از پیش برنامه‌ریزی شده و اجباری از سوی مسوولان دولتی ارزیابی کردند و حضور وی، محمد علیزاده، مهدی یراحی، ایلیا منفرد، مهدی یغمایی، کاوه آفاق و دیگران را مجرایی برای صدور مجوزهای بعدی این خوانندگان توصیف کردند اما اینجا بود که پاشایی در گفتگو با یکی از رسانه ها و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا رویه ای ارزشی را به موسیقی پاپ وارد کرده است، توضیح داد: «موسیقی پاپ قابلیت های بسیاری دارد و فراتر از آن، جنگ مساله‌ای است بسیار کلی و نگرش آن ملی است و در هیچ قالب ویژه‌ای نمی‌گنجد. بر هیچ کس پوشیده نیست که شهید بالاترین ارزش را در باورهای ملی ما دارد.

می توان گفت شهید در باور ما فردی است که برای اثبات باورهای خود فداکاری کرده و در این راه جان باخته است بنابراین باید به این حقیقت اقرار کرد که رسالت ما احترام به این ارزش والاست. البته این موضوع انکارناپذیر است که موسیقی پاپ قابلیت بسیار بالایی در انعکاس اجتماع دارد اما مخاطبان رویه احساسی آن را بیشتر می‌‌پسندند. اما به طور کلی نمی‌توان گفت که این گونه موسیقایی محدود به قالب احساسی‌ است.»

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی که  تجربه همکاری با این خواننده را در ایام برگزاری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت دارد در گفتگوی امروز خود با خبرنگار مهر با بیان اینکه اشتیاق مرتضی پاشایی در بین هنرمندان موسیقی پاپ برای ساخت یک اثر خاص در زمینه 8 سال مقدس برای وی مثال زدنی بود، توضیح داد: سال گذشته که به عنوان دبیر جشنواره موسیقی مقاومت منصوب شدم در این فکر بودم که بتوانیم با کمک خوانندگان پرطرفداری چون مرتضی پاشایی و دیگر دوستان بخش موسیقی پاپ جشنواره را راه اندازی کنیم به همین جهت از این هنرمند و دیگر هنرمندان دعوت کردیم تا با حضور خود بتوانند گرمابخش جشنواره ما باشند و اتفاقا این نکته برای من جالب توجه بود که به محض تماس با او و سایر هنرمندان، آنها بدون هیچ درنگی برای حضور موافقت خود را اعلام کردند و این برای من ارزشمند بود که خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ ما اینچنین به دوران 8 ساله دفاع مقدس تعصب دارند و می خواهند به سهم خود کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: مرتضی پاشایی در ردیف خوانندگان موسیقی پاپ از پیش قراولانی بود که دوست داشت در یک فرصت مناسب اثری را برای شهدای جنگ تحمیلی و جانبازان تولید کند. حتی در آن دوران بود که ماهواره ها و شبکه های بیگانه ماجرا را این گونه توصیف کردند که این خوانندگان با تطمیع و تحمیل دولت است که در این جشنواره حضور پیدا کرده اند اما ما می دیدیم که هر کدام بعد از اجرای برنامه های خود چه پاسخ های دندان شکنی به این رسانه های بیگانه دادند. من واقعا از فقدان مرتضی پاشایی ناراحتم چرا که او علاوه بر حفظ شئونات یک هنرمند محبوب همواره علاقه خود را به انقلاب و ارزش های معنوی نشان می داد.

مرتضی پاشایی که در سال‌های اخیر از رکوردداران برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان های مختلف بوده است آلبوم های «گل بیتا» و «اسمش عشقه» را نیز  تولید کرده بود اما اجل این فرصت را از او گرفت که خود شاهد انتشار تازه ترین آثار موسیقایی اش باشد.

بعد از درگذشت وی، خوانندگان و هنرمندان همه طیف های حوزه موسیقی هنر او را ستایش کردند و قبل از هر چیزی بر انسانیت و صبوری اش تاکید کردند تا هنرش. نکته دیگر اینکه با توجه به محبوبیت این خواننده از صبح روز جمعه 23 آبان ماه تجمعات مختلفی در تهران و شهرستان‌ها برای سوگواری شکل گرفته که برخی حاشیه‌ها را نیز ایجاد کرد ولی واکنش به موقع خانواده این خواننده پایانی بر همه آنها بود.

در مراسم ترحیم این خواننده موسیقی پاپ، برنگار موسیقی مهر با مردم هم صحبت شد تا از انگیزه‌هایشان برای حضور در برنامه های مختلف یادبود مرتضی پاشایی بگویند.

حاج حبیب از کسبه حوالی مسجد امیرالمومنین با بیان اینکه صدای زیبای پاشایی یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن وی طی سالهای گذشته است، توضیح داد: من تا قبل از مرگ این جوان خواننده آشنایی چندانی نداشتم فقط می دانم زمانی که اولین آلبوم وی به صورت سوپر مارکتی پخش شد در هفته اول فروش چندانی برای آن نداشتیم اما تقریبا بعد از گذشت چند روز بود که مجبور شدیم از شرکت پخش کننده تقاضای مجدد برای ارسال سری تازه ای از آلبوم او باشیم.

وی ادامه داد: من دلیل استقبال مردم از مراسم تشییع، خاکسپاری و ترحیم را در مرحله اول صدای خوب این خواننده و دوم اینکه جوان بودن او می دانم که به طور حتم باعث شد مردم اینچنین و به دور از هرگونه حاشیه و هیجان او را به خانه ابدی همراهی کنند.

شاهین مرد 35 ساله‌ای که به کار صرافی مشغول است در حاشیه مراسم ترحیم پاشایی با هدفونی در گوش گویی مشغول شنیدن یکی از قطعات این خواننده است. به محض اینکه از او در مورد واکنش پرشور مردم پیرامون مرگ مرتضی پاشایی می پرسم، پاسخ داد: مرتضی پاشایی به این دلیل در دل همه ما جا گرفت چون ترانه ها و آهنگ هایش حرف دل مردم را می زد. شما در آهنگ های او فقط جوانان را می بینید. من او را یک بار هم ملاقات نکرده بودم اما حتم دارم این متانت و مهربانی مرتضی پاشایی بود که در کنار آهنگ هایش اینچنین از او خواننده ای محبوب ساخت.

یک خانم کارمند که همراه با دوستش در کنار خیابان با شور و هیجان نظاره گر نحوه استقبال مردم از مراسم ترحیم بود، با ذکر این این نکته که خوانش قطعه «نگران منی» پاشایی در برنامه «ماه عسل» امسال خود به تنهایی می تواند مهم ترین دلیل محبوبیت یک خواننده باشد، تصریح کرد: من هم مانند خیلی از هم نسلانم شناخت چندانی از شخصیت، شعرها و آهنگ های پاشایی نداشتم اما وقتی در این مدت به ویژه بعد از پخش ترانه «نگران منی» در برنامه «ماه عسل» کارهای او را شنیدم به این نکته رسیدم که او گرچه سابقه زیادی در عرصه موسیقی نداشت اما شعرها را از ته دل می خواند. او حرف دل مردم را می زد و وقتی هم مردم فهمیدند از بیماری سرطان رنج می‌برد بیشتر با آثارش مانوس شدند کما اینکه من تصور می کنم او در این مدت با خدا حرف می زد تا با خودش.

سهراب کارمند یکی از ارگان های دولتی هم با ابراز علاقه مندی فراوانش به آثار مرتضی پاشایی معتقد است: مردم خاطرات زیادی با آهنگهای مرتضی پاشایی داشتند. آهنگ های او برای  همه مردم خاطره انگیز هستند و شما می بینید که چه امروز و چه در روزهای گذشته از همه نسل ها برای شرکت در مراسم گرامیداشت او حضور پرشوری پیدا کردند. ضمن اینکه مظلومیت منحصر به فرد پاشایی نیز سهم زیادی در محبوب شدن او میان مردم داشت.

وی افزود: من مطمئنم با وجود تمام شایعاتی که بعد از مرگ او درباره نحوه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری مطرح شده بود، این اکثریت مردم بودند که بدون توجه به حاشیه ها و با میل شخصی در برنامه های مختلف شرکت کردند. البته در این میان نمی توان از باورهای معنوی پاشایی هم به راحتی عبور کرد چون مردم وقتی ببنند خواننده محبوبشان اینچنین با خدا و اهل بیت محشور است حس بهتری نیز از او دریافت می کنند. ضمن اینکه مردم ایران همواره از هنر و هنرمند استقبال می کنند.

هادی بزرگمند کارمند بازنشسته هم به تنهایی در مراسم ترحیم حضور پیدا کرده است. او آنچنان به عکس های مرتضی پاشایی در دست طرفداران با حسرت نگاه می کند که وقتی از او برای انگیزه حضورش در چنین مراسمی سوال کردم، اینگونه پاسخ داد: مرتضی پاشایی بیماری بسیار سختی را پشت سر گذاشت. من تصور می کنم مقاومت بی حد و حصر او در مقابل بیماری سرطان که صدای او را نیز تحت تاثیر قرار داد نقش مهمی در نزدیک کردنش با مردم داشت. کما اینکه ترانه او در برنامه «ماه عسل» از وی شخصیت تاثیرگذاری ساخت. من به موسیقی بی نهایت علاقه مندم و باید بگویم صدای مرتضی پاشایی صدایی بود که ادا نبود. او از درون خود می خواند و طبیعتا اگر هنرمندی از درون خود پیام اثر خود را ارائه دادم لاجرم بر دل مخاطب نیز خواهد نشست و البته سرانجامش همین جمعیتی می شود که می بینید.

ساناز فخاری دانشجوی پزشکی هم درباره دلایل محبوبیت پاشایی توضیح داد: تا قبل از اینکه وی با بیماری سرطان مبارزه کند بعید می دانم غیر از تعدادی از مردم که از طرفداران همیشگی موسیقی پاپ هستند او را شناخته باشند اما وقتی ماجرای بیماری او پیش آمد ترانه هایش نیز مورد استقبال قرار گرفت. البته چون ما در جامعه خود از عناصر اجتماعی چون شادمانی کمترین بهره را برده ایم و ترانه های پاشایی در متعالی ترین درجه غم و غصه قرار داشت مردم ما هم از آثار او استقبال کردند و نتیجه این شد که وقتی هم از این دنیا خداحافظی کرد با او تا این حد باشکوه خداحافظی کنند.

حمیدرضا اصلانی هنرجوی موسیقی نیز اذعان کرد: مراسم پرشور و پرجمعیت تشییع، خاکسپاری و ترحیم مرتضی پاشایی نشان داد که مردم بیشتر از اینکه صرفا طرفدار شخص مرتضی پاشایی باشند طرفدار فرهنگ و هنر این سرزمین هستند که اگر روزگاری یکی از هنرمندان آن از میانشان رفت با این استقبال بنا به تصورات خود از او استقبال می کنند. این استقبال نشان داد که هنر این سرزمین هنوز زنده است و مردم نیز همواره احترام بسیار  زیادی به هنرمندان این کشور قائل هستند و این احترام به حدی است که شاید یک هفته از زندگی عادی مردم یک شهر را این چنین تحت تاثیر قرار دهد.

سعید نوجوان پوستر فروشی که در حاشیه مراسم ترحیم مرتضی پاشایی به فروش عکس هایی از خواننده محبوب این روزهای مردم تهران مشغول بود وقتی متوجه شد ما از مردم درباره دلایل محبوبیت زنده یاد پاشایی پرس و جو می کنیم به میان صحبت ما آمد و گفت: مرتضی پاشایی یک مرد واقعی بود. او هم مرد بود و هم صدای خوبی داشت. او به ما یاد داد که می توان در کنار مرد بودن هنرمند هم بود.

محمد علی گرافیست که بالای سر خود عکس زنده یاد پاشایی با جمله «یکی هست که دیگه نیست» را به همراه داشت مرتب در خیابان مجاور مسجد امیر المونین فریاد می زد: «یکی هست که همیشه هست. یکی هست که همیشه هست. کی گفته مرتضی رفته. مرتضی هیچوقت نمی ره. مرتضی همیشه هست. آقایون خانم ها مرتضی همیشه هست.»

وقتی از او درباره این علاقه و میلش به مرتضی پاشایی سوال کردم، گفت: مرتضی تمام خاطرات تلخ و شیرین من و هم نسلانم را ساخته است. او گرچه تازه مشهور شده بود اما صدای خوبش، مردمی بودنش، عاشقانه خواندنش و مقاومت جانانه اش در برابر سرطان از او هنرمندی ساخت که در چند ماه تبدیل به اسطوره شد. او هست و همیشه هست. من مرتضی را دوست دارم چون به من خیلی چیزها یاد داد. او به من و هم نسلانم یاد داد که خاطرات را چگونه می تواند در ذهن و قلب نگه داشت.

میکاییل هنرمندی که در کار نوازندگی است نیز معتقد است: محبوبیت مرتضی پاشایی فقط و فقط داشتن یک قلب پاک بود و به نظر من هیچ چیز دیگری هم درکار نبود. او هنرمند واقعا خوبی بود و به نظر من اتفاقی که باعث شد مردم تا این حد از بدرقه او به خانه ابدی استقبال کنند بار دیگر نشان دهنده وحدت مردم شریف ایران بود که از بیمارستان تا محل خاکسپاری هنرمندانشان را تنها نگذاشتند. مرتضی آدم خاصی نبود اما چون با اعتقاد و معنویت در میان مردم حضور داشت باعث محبوبیت او شد.

درگذشت مرتضي پاشايي/ مرتضي پاشايي درگذشت +عكس

مرتضي پاشايي رفت +دانلود آهنگ به مناسبت درگذشت مرتضي پاشايي

عكس پدر مادر مرتضي پاشايي بعد از فوت مرتضي پاشايي

آخرين عكس مرتضي پاشايي در كنار فرهاد مجيدي قبل از فوتش

آخرين عكس مرتضي پاشايي در كنار احسان عليخاني قبل از فوت

آخرين عكس مرتضي پاشايي در كنار محمد عليزاده قبل از فوتش

آخرين عكس مرتضي پاشايي در كنار محمدرضا گلزار قبل از فوتش

عكس برادر مرتضي پاشايي مصطفي پاشايي

فيلم/ درگذشت مرتضي پاشايي جمعه ۲۳ آبان ۹۳ / تقدیم به مرتضی پاشایی عزیز

فيلم/كنسرت يكي هست تو قلبم - تقديم به روح مرتضي پاشايي

آخرين پيام مرتضي پاشايي به هوادارانش قبل از مرگ جمعه ۲۳ آبان ۹۳

پیام بازيگران و خوانندگان در مورد درگذشت مرتضی پاشایی جمعه ۲۳ آبان ۹۳

آخرين عكس مرتضي پاشايي قبل از مرگ در بيمارستان جمعه ۲۳ آبان ۹۳

آخرين عكس مرتضي پاشايي قبل از مرگ ۲۳ آبان ۹۳

گريه بنیامین و احسان خواجه‌امیری به یاد مرتضی پاشایی

صحبت هاي مادر مرتضي پاشايي پس از مرگ پسرش جمعه ۲۳ آبان ۹۳

عكس/ پيام علي كريمي به مناسبت درگذشت مرتضي پاشايي

«دیگه نفس نمونده واسه‌ی من» ترانه‌ای از مرحوم مرتضی پاشایی را بشنوید و برایش فاتحه ای نثار کنید

عكس هاي تجمع دوستداران مرتضي پاشايي جمعه ۲۳ آبان ۹۳ مقابل بيمارستان بهمن تهران

تصاوير واکنش هنرمندان و شخصیت‌ها به درگذشت مرتضي پاشایی

عكس/ گريه هاي محمد عليزاده براي مرتضي پاشايي

اولين تصوير از پدر مرتضي پاشايي بعد از مرگ پسرش

محمد علیزاده: مرتضی پاشایی من را ببخش /عكس

علي دايي براي درگذشت مرتضي پاشايي پيام تسليت فرستاد

عکس/ تخت خالی مرتضی پاشایی....

مرتضی پاشایی در مراسم ختم همسر بنیامین بهادری

عكس/ پيام آرش برهاني به مناسبت درگذشت مرتضي پاشايي

مرتضي پاشايي تيتراژ ماه عسل همراه با تصوير بينندگان

آخرین کنسرت مرتضی پاشایی +تصاوير

دانلود ويژه برنامه ماه عسل مرتضي پاشايي جمعه ۲۳ آبان ۹۳

عكس قبر مرتضي پاشايي / عكس محل دفن مرتضي پاشايي

واکنش آرمین ۲afm به درگذشت مرتضی پاشایی

عكس/ علت ممنوعیت پخش آیتم مرتضی پاشایی چه بود؟

عكس هاي انتقال پیکر مرتضی پاشایی با آمبولانس

جنجال پخش آیتم مرتضی پاشایی +عكس

يكشنبه ۲۴ آبان ۹۳ پیکر مرتضی پاشایی غسالخانه بهشت زهرا

مرتضی پاشايي عاشق اهل بیت بود

گفت‌وگوی مرتضی پاشايي با خدا

مصاحبه پخش‌نشده مرتضی پاشایی برنامه بعضيا ۲۵ آبان ۹۳

عكس طرفداران مرتضی پاشایی در پارک آب و آتش تهران يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳

عكس/ مجری مراسم تشییع مرتضی پاشایي يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳

تصاوير/ جماعتی که به «مرتضي پاشایی» هم رحم نکرد

مجيد بهرامي درگذشت +عكس يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳

تصاوير مراسم خاكسپاري مرتضي پاشايي يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳

نوحه‌ای که «مرتضي پاشایی» دوست داشت

يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳ مراسم تشييع و خاكسپاري مرتضي پاشايي +تصاوير

عكس هايي ديده نشده از مرحوم مرتضي پاشايي

فيلم/ صحبت احسان علیخانی درمورد مرتضی پاشایی

عكس/ محسن يگانه در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ آزاده زارعي در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ سیاوس خیرابی در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ بنيامين بهادر در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ محمدرضا گلزار در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ امین حیایی در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ شیلا خداداد در مراسم تشییع مرتضي پاشایی

عكس هاي مراسم تشييع مرتضي پاشايي يكشنبه ۲۵ آبان ۹۳

عكس/ لیلا بلوکات در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

مرتضی پاشایی در کنار چه کسانی دفن شد +عکس

پیکر مرتضی پاشایی دفن نشد +تصاوير

پيام‌هاي تشييع مرتضی پاشایی

بازداشت چند نفر در تجمع هواداران مرتضي پاشايي

عكس/ بدل مرتضی پاشایی در مراسم تشییع مرتضي پاشايي

تصاوير/ اشک های شیلا خداداد برای مرتضي پاشایی

عكس/ فرزاد حسني در مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس هايي ديده نشده از مراسم تشييع مرتضي پاشايي

عكس/ رضا صادقی و خواجه امیری بر مزار مرتضي پاشايي

اولين تصاوير از دفن شبانه پيكر مرتضي پاشايي

فيلم/ تشییع و خاكسپاري مرتضی پاشایی ۲۵ آبان

ماجرا و علت دفن شدن مرتضي پاشايي در شب چه بود ؟

فيلم/ سرانجام جسم بی جان مرتضی‬ ‫‏پاشایی

عكس هاي تشييع و خاكسپاري مجيد بهرامي دوشنبه ۲۵ آبان ۹۳

مرتضي پاشايي با حكم مراجع شبانه دفن شد +تصاوير

خودکشی یک دختر بعد از خبر فوت مرتضی پاشایی +عكس

علی کریمی زیر تابوت مرتضی پاشایی +عكس

متفاوت ترين تصاوير از مراسم تشييع مرتضي پاشايي

زمان و مکان مراسم ختم مرتضی پاشایی

علت ناراحتي مادر مرتضي پاشايي چه بود ؟

فيلم/ مرتضی پاشایی در ساعت ۲۵ شبکه تهران

تنها فیلم منتشر شده از تشييع شبانه مرتضی پاشایی +دانلود

اشتباه عجیب در دفن مرتضي پاشایی +عکس

جملات تكان دهنده علی دایی پس از درگذشت پاشایی

حجله مرحوم مرتضی پاشایی /عكس

عكس/ متن محمدرضا گلزار پس از برگزاری مراسم مرتضی پاشایی

عكس/ تی شرت محرمی مرتضي پاشایی در بیمارستان

عكس/ حال و روز مریم قاسمی نامزد مرتضی پاشایی

حمله هواداران مرتضي پاشايي به شجريان

فيلم/ آخرين آهنگ نیمه تمام مرتضی پاشایی

حمله طرفداران مرتضی پاشایی به هانيه توسلي

حبیب محبیان در خانه مرتضی پاشایی +تصاوير

پخش ترانه مرتضي پاشایی ورزشگاه آزادی را به هم ریخت

عكس هاي مراسم ختم مرتضی پاشایی سه شنبه ۲۶ آبان

آزاده نامداري در مراسم ختم مرتضي پاشايي +عكس۹۳

آزاده نامداري در مراسم ختم مرتضي پاشايي +عكس

فرزاد حسني در مراسم ختم مرتضي پاشايي +عكس

تصاوير مراسم ختم مرتضي پاشايي سه شنبه ۲۶ آبان ۹۳

مداح معروف كشور در مراسم ختم مرتضي پاشايي +عكس

امير قلعه نويی در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

جواد عزتی در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

مهدی یراحی در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

عموپورنگ در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

حمید سوریان در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

رستم دولت احمدی نژاد در مراسم ختم مرتضی پاشایی +عكس

علت عكس نگرفتن محسن چاوشی با مرتضی پاشایی +تصاوير

فحاشی به هانيه توسلي در صفحه شخصي اش

وداع با مرتضی پاشایی در تلویزیون

عكاسي از مراسم غسل مرتضي پاشايي در غسالخانه

دانلود آهنگ نگران مني مرتضي پاشايي

شیث رضایی در تشییع جنازه مرتضی پاشایی +عكس

دختر كره اي مرگ مرتضي پاشايي را تسليت گفت +عكس

واکنش فرزاد حسنی به حضور مردم در مراسم وداع با مرتضی پاشایی

فیلم لحظات فوت مرتضی پاشایی در بیمارستان

ما برای دفن پاشایی نیامدیم، برای پر کردن پیج اینستاگرام‌ مان آمدیم

علت بيماري و مرگ مرتضي پاشايي از زبان پزشكش

ماجراي زندگي ۲۰ روز آخر مرتضی پاشایی

عكس/ وصیت نامه مرتضی پاشایی برای هوادارانش

دانلود جديدترين آهنگ مرتضي پاشايي و اميد عامري با نام من و تو

جديدترين دلنوشته آزاده نامداری برای مرتضی پاشایی

صحبت هاي جالب علي انصاريان در مورد مرتضی پاشایی

چرا مرتضي پاشایی سرطان گرفت؟

فايل صوتي آخرین گفتگوي مرتضی پاشایی در مورد سرطانش +دانلود

حمله طرفداران مرتضي پاشايي به صفحه بهاره رهنما +عكس

اشک های مريم قاسمی نامزد مرتضی پاشایی +تصاوير

قهرمان جهان بر سر مزار مرتضی پاشایی +عكس

صحبت آیت الله صانعی درباره مرگ مرتضی پاشایی

پدر مرتضی پاشایی در تشییع غلامحسین مظلومی +تصاوير

بیوگرافی كامل مرتضي پاشايي از زبانش خودش +عكس

پاسخ پدر مرتضي پاشايي به همدردي مسئولان و مردم +عكس

گفتگو با مریم قاسمی نامزد مرتضي پاشايي +عكس

واکنش شادمهر عقیلی نسبت به مرگ مرتضی پاشایی

عزاداري عجيب هواداران مرتضي پاشايي +تصاوير

جديدترين گفتگوي بنيامين در مورد مرتضي پاشايي

اهانت بازیگر پس از باران به مرتضی پاشایی +عكس

حمله علی لهراسبی به عيادت كنندگان مرتضي پاشايي +عكس

عكس هاي مراسم شب هفتم مرتضي پاشايي

فيلم انتشار دهندگان لحظات آخر مرتضي پاشايي قبل از مرگ

عكس/ ستاره پرسپولیس در دربی به یاد مرتضی پاشایی

آیا ممکن است مرتضی پاشایی به اسطوره تبدیل شود؟

عكس/ حضور خواننده زیرزمینی در مراسم مرتضی پاشایی

عكس/ ماجرای ازدواج و نامزدی مرتضی پاشایی از زبان پدرش

فيلم/ مداحی مرتضی پاشایی در هیئت +دانلود

اظهارنظر متفاوت مداح مشهور درباره مرتضی پاشایی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

بااهنگ هایت زنده ام نگو که رفتی تحمل ندارم نباشی مرتضی
بااهنگ هایت زنده ام نگو که رفتی تحمل ندارم نباشی مرتضی
نبض احساستو میگیرمو حالت خوش نیست /این دفعه پرزدیو رفتی وفالت خوش نیست / دارم میبازمت ای دادبی داد /زدست دادم تورا لعنت به من باد
خاک برشما سرکسانی که منفی میدن عقده ایهای بدبخت خودتونم میمیرید
نبض احساستو میگیرمو حالت خوش نیست /این دفعه پرزدیو رفتی وفالت خوش نیست / دارم میبازمت ای دادبی داد /زدست دادم تورا لعنت به من باد