آموزش درست كردن کرم کارامل

یک نت ـ آموزش درست كردن کرم کارامل
آموزش درست كردن کرم کارامل

مواد لازم:
۱ پیمانه شکر
۲ پیمانه شیر
۲ پیمانه خامه
۸ عدد تخم مرغ
نمک یک قاشق چای خوری
پودر وانیل یک قاشق چای خوری
آب جوش به مقدار لازم

طرز تهیه:

فر را تا ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

نصف پیمانه شکر را داخل ظرف فر کم عمقی بریزید و در طبقه بالایی فر به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. لبه قالب را با دستگیره بگیرید و در حالیکه شکر در حال ذوب شدن و تغییر رنگ به زرد است، آن را به طرفین حرکت دهید. وقتی که شکر کاملاً ذوب شد و تبدیل به مایعی طلایی مایل به قهوه ای شد،کارامل حاضر است. کارامل را از فر بیرون بیاورید و آن را کنار بگذارید.
شیر و خامه را در یک ماهی تابه بریزید و ماهی تابه را روی شعله ملایم قرار دهید. به آرامی هم بزنید و صبر کنید تا حباب های کوچکی در اطراف ماهی تابه ظاهر شوند، ماهی تابه را از روی حرارت بردارید.
تخم مرغها را در کاسه بزرگ بشکنید باقیمانده شکر، نمک و وانیل را اضافه نمایید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط شیر داغ را به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه نمایید و با یک همزن به سرعت هم بزنید.
قالب های کم عمق مورد نظر خود را کمی چرب نمایید ( اگر می خواهید از یک قالب استفاده نمایید یک قالب کم عمق و پهن استفاده نمایید) کارامل را داخل ظرف فر بریزید تا به اندازه یک سانتیمتر بالا بیاید. مخلوط کرم را داخل قالب روی کارامل بریزید و تا به اندازه ۵ سانتی متر بالا بیاید. قالب را در یک ظرف آب جوش قرار دهید و ظرف را به مدت ۴۵ دقیقه در فر حرارت دهید.
با یک کارد تیز در وسط کرم فرو کنید باید چیزی به کارد نچسبد و مایع کرم سفت شده باشد و گرنه چند دقیقه دیگر در فر بگذارید. قالب کرم کارمل را از ظرف آب جوش بیرون بیارید و در دمای یخچال سرد نمایید.
برای خارج کردن کرم کارامل از قالب یک چاقو بردارید و کارامل را از دور دیواره قالب ببرید. بشقاب سرو را بصورت واژگون روی قالب بگذارید. قالب و بشقاب را برعکس نمایید طوری که بشقاب در زیر قرار بگیرد قالب را تکان دهید تا کرم باید به آرامی روی بشقاب بیفتد

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده