از كجا مي گيد همجنسگرايي حرام است ؟ دليل منطقي بياريد
از كجا مي گيد همجنسگرايي حرام است ؟ دليل منطقي بياريد
دلائل عدم موافقت اسلام با همجنس گرایی چیست؟
خداوند طبیعت انسان و سایر حیوانات را به گونهای آفرید که مرد و زن و نر و ماده مکمل یکدیگر بوده و در کنار هم به آرامش دست مییابند.
خداوند در قرآن پیرامون انسان میفرماید: و از نشانههاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانههایى است براى گروهى که میاندیشند.[1]
و در مورد موجودات دیگر نیز که از این نظم طبیعی پیروی میکنند، میفرماید: و از هر چیز دو جفت آفریدیم، شاید متذکّر شوید.[2]
گفتنی است در میان حیوانات نیز همجنسگرایی رواج نداشته، بلکه هر کدام به جفتشان اکتفاء میکنند و این از غرایزی است که خداوند در موجودات قرار داده است.
بدیهی است که هرگونه رفتاری که خلاف این نظم طبیعی و خدادادی باشد، تجاوز از حدود الهی به شمار خواهد آمد:
«آیا در میان جهانیان، شما به سراغ جنس ذکور مىروید (و همجنس بازى مىکنید، آیا این زشت و ننگین نیست)؟! و همسرانى را که پروردگارتان براى شما آفریده است رها مىکنید؟! (حقّاً) شما قوم تجاوزگرى هستید».[3]
در حدیثی از امام صادق(ع) پرسیده شد؛ چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمود: اگر آمیزش با پسران حلال بود مردان از زنان بىنیاز (و نسبت به آنان بىمیل) میشدند. و این باعث قطع نسل انسان مىشد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعى جنس موافق و مخالف مىگشت.[4] [1]. «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون»؛ روم، 21.[2]. «وَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُون»؛ ذاریات، 49.[3]. «أَ تَأْتُونَ الذُّکْرانَ مِنَ الْعالَمین وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَکُمْ رَبُّکُمْ مِنْ أَزْواجِکُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُون»؛ شعراء، 165 - 166.[4]. «قَالَ فَلِمَ حَرَّمَ الزِّنَا؟ قَالَ لِمَا فِیهِ مِنَ الْفَسَادِ وَ ذَهَابِ الْمَوَارِیثِ وَ انْقِطَاعِ الْأَنْسَابِ لَا تَعْلَمُ الْمَرْأَةُ فِی الزِّنَا مَنْ أَحْبَلَهَا- وَ لَا الْمَوْلُودُ یَعْلَمُ مَنْ أَبُوهُ وَ لَا أَرْحَامَ مَوْصُولَةٌ وَ لَا قَرَابَةَ مَعْرُوفَةٌ قَالَ فَلِمَ حَرَّمَ اللِّوَاطَ؟ قَالَ مِنْ أَجْلِ أَنَّهُ لَوْ کَانَ إِتْیَانُ الْغُلَامِ حَلَالًا لَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ عَنِ النِّسَاءِ وَ کَانَ فِیهِ قَطْعُ النَّسْلِ وَ تَعْطِیلُ الْفُرُوجِ وَ کَانَ فِی إِجَازَةِ ذَلِکَ فَسَادٌ کَثِیرٌ»؛ طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، مصحح، خرسان، محمد باقر، ج 2، ص 347، نشر مرتضی، مشهد، چاپ اول، 1403ق.
منبع :اسلام كوئست
افزودن دیدگاه جدید