رفتن به محتوای اصلی

آموزش درست کردن دسر انبه و کارامل

تاریخ انتشار:
یک نت ـ آموزش درست کردن دسر انبه و کارامل
آموزش درست کردن دسر انبه و کارامل

مدت زمان پخت نیم ساعتمواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر:شیر     ۲ پیمانهتخم مرغ     ۲ عددانبه متوسط     ۲ عددآرد گندم     ۳ قاشق سوپ خوریوانیل     یک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم کارامل:شکر     یک دوم پیمانهآب جوش     سه چهارم پیمانه

روش تهیه کارامل:یک تابه ی نسوز را انتخاب نمایید که کف آن ضخامت داشته باشد تا شکر در آن نسوزد. شکر را در تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید؛ تا هنگامی که دانه های شکر طلایی شوند و کارامل نسوزد.در این زمان نباید شکر را هم بزنید .بعد از اینکه دانه های شکر ذوب شدند، آب جوش را اضافه کنید. اجازه دهید تا کارامل کاملاً به صورت یک مایه یکنواخت در آید؛ اگر لازم بود هم بزنید و حرارت را خاموش نمایید.

روش تهیه دسر انبه:ابتدا انبه ها را پوست بگیرید، گوشت آن ها را از هسته جدا کنید. گوشت انبه را در دستگاه غذاساز بریزید تا کاملاً پوره شوند. سپس تخم مرغ و شیر را نیز بیفزایید و هم بزنید. سپس آرد و وانیل را اضافه نمایید و دائم هم بزنید تا آرد گلوله نشود؛ مایه آماده شده باید غلظت ماست را داشته باشد. مایه را روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و مدام به هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی شروع به حباب زدن کرد و به غلظت فرنی درآمد، از روی حرارت بردارید.گیلاسی هایی را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشند. یک چهارم آن ها را از کارامل پُر کرده و سه چهارم بقیه را دسر اَنبه بریزید. گیلاسی ها را در فر قراردهید و شعله ی گریل را به مدت ۱۵ دقیقه روشن نمایید تا سطح دسرها کمی طلایی شوند. آن ها را به مدت ۵ تا ۶ ساعت در یخچال قرار دهید و سرو کنید.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا