لو رفتن دلیل اصلی خداحافظی مجیدی

یک نت ـ لو رفتن دلیل اصلی خداحافظی مجیدی
لو رفتن دلیل اصلی خداحافظی مجیدی

علت خداحافظی فرهاد مجیدی چندان پیچیده و مبهم نیست. خداحافظی فرهاد فقط یک دلیل داشت، اینکه در اوج با فوتبال خداحافظی کند. اگرچه استقلال از خداحافظی مجیدی لطمه می خورد و حالا قلعه نویی در روزهایی که با کمبود بازیکن مواجه است باید کاسه چه کنم چه کنم در دست بگیرد…

شاید برای هواداران استقلال و حتی بازیکنان این تیم امروز یافتن پاسخ این سوال که چرا فرهاد مجیدی با فوتبال خداحافظی کرد به یک معمای بزرگ بدل شده باشد. خیلی ها دوست دارند دلیل خداحافظی دوباره فرهاد آن هم به طور ناگهانی را بدانند. گمانه زنی های بسیاری در این باره می شود. برخی معتقدند مشکلات او با امیر قلعه نویی دلیل این خداحافظی نا به هنگام است.

برخی دیگر معتقدند چون فرهاد زمان مربیگری مظلومی وسط فصل استقلال را رها کرد حالا با رهایی امیر قلعه نویی در میانه های فصل به نوعی در صدد جبران مافات و به دست آوردن دل مظلومی بوده و عده ای هم پارافراتر گذاشته اند و ماجرای دوپینگ فرهاد را پیش کشیده اند. همه این گمانه زنی ها اما اشتباه است. فرهاد مجیدی از حدود یک ماه قبل به دنبال خداحافظی بود.

حتی فرهاد یک ماه قبل به برادرش فرزاد می گوید که اگر استقلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند در بازی برگشت که قراربود در ورزشگاه آزادی برگزار بشود از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. اما ناکامی استقلال در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا این خداحافظی را به عقب انداخت تا در روزی که آخرین بازی استقلال درنیم فصل لیگ سیزدهم در ورزشگاه آزادی برگزار می شود مجیدی اعلام خداحافظی کند اما علت چه بود؟!

دلیل کاملا ساده است. ماجرای خداحافظی فرهاد مجیدی برمی گردد به وضعیت بدنی او. فرهاد که از جمله بازیکنانی بود که تمرینات منظمی داشت وقتی با مربی اختصاصی بدنسازی اش درباره اینکه تا چه زمان می تواند در اوج فوتبال بازی کند مشاوره می کند با پاسخی مواجه می شودکه خداحافظی اش را به جلو می اندازد. حقیقت این بود که مجیدی می خواست تا پایان این فصل هم برای استقلال بازی کند اما وقتی مربی بدنسازش به او می گوید که در نیم فصل دوم ممکن است با افت بدنی مواجه بشوی مجیدی تصمیم گرفت زودتر از آنچه تصور می شد با دنیای فوتبال وداع گفته و به قول فوتبالی ها دراوج با فوتبال خداحافظی کند. ماجرای خداحافظی فرهاد مجیدی چندان پیچیده نیست.

فرهاد این روزها خودش هم به این نتیجه رسیده بود که بدنش تاب تحمل فشار بازی های نیم فصل دوم را ندارد. در واقع او نه با امیر قلعه نویی مشکل داشت. نه با باشگاه استقلال نه با هیچ بازیکنی. مجیدی برای اینکه از نظر فوتبالی متضرر نشود خداحافظی خود را اعلام کرد تا برای همیشه در ذهن فوتبال دوستان این مهم باقی بماند که او در اوج با دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. ماجرای دوپنگی بودن مجیدی هم توهماتی بیش نیست.

تکمله: البته این خداحافظی برای استقلال و امیر قلعه نویی پر هزینه بود. حالا مربیان استقلال باید به دنبال بازیکنی باشند که توانایی پر کردن جای خالی فرهاد مجیدی را داشته باشد. فرهاد به نفع خودش کنار رفت نه به نفع استقلال. شاید هم او به این فکر می کرده رفتن در این برهه به سود آبی ها هم هست کسی چه می داند.
عضویت در گروه عضویت در گروه

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده