پيروزي چلسي و دورتموند و تساوي بارسلونا

یک نت ـ پيروزي چلسي و دورتموند و تساوي بارسلونا
پيروزي چلسي و دورتموند و تساوي بارسلونا

در شب اول از دور سوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا، هشت ديدار از گروه‌هاي پنجم تا هشتم برگزار شد که در مهم‌ترين مسابقه تيم فوتبال آث ميلان در ورزشگاه سن‌سيرو ميزبان بارسلونا بود.

در ديدارهاي شب گذشته تيم‌هاي دورتموند، چلسي، ناپولي و اتلتيکو مادريد، زنيت و سلتيک بر حريفان خود غلبه کردند و دو بازي با نتيجه مساوي خاتمه يافت.

گروه E

چلسي موفق شد روند رو به رشد خود در بازي هاي اخير خود را ادامه دهد و با 3 گل شالکه را در آلمان شکست دهد. مرد اول اين ديدار فرناندو تورس بود که موفق شد دو بار براي چلسي گلزني کند، يکبار روي کرنر لمپارد و يک بار هم روي پاس زيباي اسکار. در ادامه نوبت به هنرنمايي ادن هازارد بلژيکي رسيد که در بازي اين هفته تيمش در ليگ برتر نيز دو گل به ثمر رسانده بود. هازارد موفق شد در دقيقه 87 گل سوم چلسي را به ثمر برساند . چلسي با اين برد به صدر جدول گروه نيز صعود کرد.

در ديگر ديدار اين گروه استوا بخارست و بازل در روماني به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. مارسلو دياز در اين ديدار ابتدا مهمان را پيش انداخت اما طولي نکشيد که تاتو موفق شد گل دوم تيم رومانيايي را به ثمر برساند تا اين ديدار در نهايت با تساوي يک بر يک ادامه پيدا کند.

گروه F

آرسنال در يکي از حساس‌ترين بازي هاي سه‌شنبه شب برابر بوروسيا دورتموند نائب قهرمان دوره قبل قرار گرفت و با نتيجه دو بر يک شکست خورد. آرسنالي‌ها که اين روزها صدرنشين ليگ برتر هستند در اين ديدار ابتدا گل اول را از حريف خود دريافت کردند. هنريک کريتچيان موفق شد خيلي زود براي دورتموند گلزني کند تا ورزشگاه امارات در سکوت مطلق فرو رود. در ادامه بازي بازيکنان آرسنال به خودشان آمدند و موفق شدند گل تساوي را به ثمر برسانند. اولويه ژيرو در دقايق پاياني نيمه نخست براي آرسنال گلزني کرد تا يک امتياز اندوخته هر دو تيم در نيمه اول اين ديدار شود. حملات نيمه دوم دو تيم نيز ثمره‌اي نداشت تا اينکه دورتموند موفق شد در روزي که يورگن کلوپ سرمربي خود را به دليل محروميت در کنار خود نمي‌ديد آرسنال را شکست دهد. روبرت لواندوفسکي در دقيقه 82 گل دوم دورتموند را به ثمر رساند تا نشان دهد مهاجم بسيار با ارزشي است.

مارسي در ديگر ديدار اين گروه برابر ناپولي با نتيجه 2 بر يک شکست خورد. در اين ديدار که با آشوب و درگيري بين هواداران دو تيم انجاميد پليس مجبور شد در بين دو نيمه با ماشين‌آب‌پاش هواداران خشمگين دو تيم را دور کند. به اين ترتيب شانس صعود مارسي از اين گروه به مرحله بعد بسيار کم شد و احتمالا يکي از تيم ‌هاي حذف شده اين گروه، تيم بندر نشين فرانسوي باشد. براي ناپولي در اين ديدار کايه‌خون و دووان زاپاتا گلزني کردند و تک گل مارسي را آندره آيو غنايي به ثمر رساند.

گروه G

آتلتيکو مادريد موفق شد سومين برد پياپي خود را نيز در اين گروه بدست آورد و با 3 گل استراوين اتريش را شکست دهد. شاگردان ديگو سيمونه اين ديدار را بسيار خوب شروع کردند و موفق شدند خيلي زود با ضربه رائول گارسيا به گل برسند. در ادامه بازي ديگو کاستا بازيکني که هنوز معلوم نيست قرار است به تيم ملي اسپانيا دعوت شود يا برزيل گل دوم خود را به ثمر رساند. اما اين پايان کار نبود و در ادامه بازي باز هم ديگو کاستا در نقش گلزن ظاهر شد و موفق شد گل سوم تيم مادريدي را به ثمر برساند تا آتلتيکو مادريد موفق شد استراوين را در اتريش با 3 گل شکست دهد.

در ديگر ديدار اين گروه پورتو به ديدار زنيت رفت که اين ديدار سرد و کسل کننده در نهايت با تساوي بدون گل به پايان رسيد. البته تيم پرتغالي در اين ديدار چند موقعيت گلزني داشت که هر بار دفاع مستحکم و چند لايه زنيت مانع از فروپاشي دروازه تيم خود شد تا با اين تساوي سرنوشت تيم دوم صعود کننده اين گروه نيز سخت شود.

گروه H

سلتيک موفق شد به اولين برد خود در اين فصل ليگ قهرمانان اروپا دست يابد و آژاکس را با نتيجه 2 بر يک شکست دهد. در اين ديدار ابتدا برايان فورست از روي نقطه پنالتي سلتيک را جلو انداخت. اما اين پايان کار نبود و در ادامه برام کايال موفق شد گل دوم سلتيک را به ثمر برساند. در ادامه لاسه شون گل آژاکس را به ثمر رساند تا اين ديدار در نهايت با برتري 2 بر يک سلتيک به پايان برسد.

ميلان و بارسلونا حساس‌ترين بازي گروه را برگزار کردند که اين ديدار در پايان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد . در اين ديدار ابتدا روبينيو موفق شد ميلان را از حريف خود پيش بيندازد اما در ادامه همکاري هميشگي بازيکنان بارسلونا باز هم جواب داد و ليونل مسي موفق شد يکبار ديگر در ليگ قهرمانان گلزني کند تا بازگشت خوبي به ميدان پس از رهايي از بند مصدوميت داشته باشد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده