عمو اسدالله نوکر ضامن آهو+عکس

یک نت ـ «اسدالله زرین‌مهر» چهل سال پیش برای همکاری در معماری حرم ثامن الحجج(علیه السلام) وارد این آستان نورانی شد. بیست سالی که گذشت، روزی دل به دریا زد و به عشق در آغوش گرفتن طلایی‌ترین گنبد ایران اسلامی بالای آن رفت.
خادم امام رضا(ع)

به گزارش یک نت به نقل از  فارس، «اسدالله زرین‌مهر» چهل سال پیش برای همکاری در معماری حرم ثامن الحجج(علیه السلام) وارد این آستان نورانی شد. بیست سالی که گذشت، روزی دل به دریا زد و به عشق در آغوش گرفتن طلایی‌ترین گنبد ایران اسلامی بالای آن رفت.

۲۲-۲۳ متر ارتفاع گنبد است و از نوک گنبد تا زمین هم تقریبا ۷۰ متر می‌شود. آویزان‌شدن از طناب در آن ارتفاع به خودی خود هراسناک است، چه برسد به اینکه بخواهی فرچه به دست بگیری و کاشی‌های طلا را با مایع مخصوص بشویی!

8266-27544.jpg

می‌گوید: قدیم‌ترها هفته‌ای یک بار گنبد را می‌شستیم یا حداقل آب می‌گرفتیم، اما حالا معمولاً هر چهار ماه یک بار این کار دلهره‌آور اما دوست‌داشتنی انجام می‌شود.

8266-27543.jpg

عمو اسدالله که ۷۰ بهار را پشت سر می‌گذارد، با مرحوم علامه بهلول گنابادی همشهری است.

حالا خانه‌اش در مشهد به واسطه فیض و پناه ملتمسان دعا تبدیل شده است، خیلی‌ها نزد عمو اسدالله می‌آیند و از او می‌خواهند زمانی که آن بالا گنبد طلای حضرت رضا(علیه السلام ) را در آغوش گرفته است، برایشان دعا کند.
از راه دور به عمو اسدالله خدا قوت می‌گوییم و از این پیرمرد معنوی حرم آقا التماس دعا داریم.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام بر زحمت کشان حرم مطهر آقام امام رضا(ع) من قادرزووارقی ملکی کارمند آموزش وپرورش آذربایجانشرقی/ملکان هستم هرسال درماههای فصل تابستان توفیق نوکری آقام را دارم وتعدادی ازدانش آموزان این منطقه را در پابوسی 2000کیلومتری از ملکان تا مشهد دراردوی دانش آموزی توفیق خدمت گزاری ونوکری آقا رادارم عمواسدالله خسته نباشی پیرمرد خانه امام رضا (ع) خوشا به سعادتت ماراهم دعا کن