رضا یزدانی و حسن رحیمی به فینال قهرمانی جهان رسیدند

یک نت ـ رضا یزدانی کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم و حسن رحیمی کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم به فینال رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در مجارستان رسیدند.
تیم ملی کشتی

به گزارش یک نت، در ادامه چهل‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي قهرماني جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، رضا يزداني آزادکار وزن 96 کيلوگرم کشورمان با برتري مقابل حريف اوکرايني جواز حضور در ديدار پاياني را کسب کرد.

يزداني که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 7 بر 3 ايوان يانکوفسکي از بلاروس را شکست داده بود، در دور سوم نيز در کمتر از دو دقيقه با نتيجه 7 بر صفر مقابل ساندو از کانادا به پيروزي رسيد. وي در دور سوم داتو کراشويلي از گرجستان را با نتيجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به نيمه‌نهايي رسيد. يزداني براي حضور در فينال نيز با نتيجه 8 بر يک پاولو اولينيک از اوکراين را از پيش رو برداشت و جواز حضور در ديدار پاياني را کسب کرد.

يزداني براي کسب مدال طلا با ختاگ گازيموف، دارنده مدال برنز المپيک لندن از آذربايجان ديدار خواهد کرد. گازيموف از سد بولتوکائف از روسيه گذشته بود.

در اين وزن 33 کشتي‌گير روي باسکول رفته‌اند.

حسن رحيمي نماينده وزن 55 کيلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم رسول کالي‌يف از قزاقستان را با نتيجه 7 بر صفر (ضربه فني) شکست داد و راهي مرحله بعد شد. وي در دور سوم هم با نتيجه 9 بر 2 از سد کيم از کره جنوبي گذشت و راهي مرحله يک‌چهارم نهايي شد.

رحيمي در اين مرحله عليم بائف از قرقيزستان را با نتيجه 7 بر صفر شکست داد و گام به نيمه‌نهايي گذاشت. رحيمي براي حضور در فينال با نتيجه 9 بر صفر مقابل نريمان اسراپيلوف از روسيه به پيروزي رسيد و فيناليست شد. رحيمي براي کسب مدال طلا با آميت کومار از هند ديدار خواهد کرد. در اين وزن 34 کشتي‌گير حضور دارند.

 

منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده