جوانان واليبال ايران روي سکوي پنجم جهان با شکست میزبان

یک نت ـ تيم واليبال جوانان ايران با پيروزي مقابل ترکيه، ميزبان مسابقات قهرماني جوانان جهان به مقام پنجم رسيد.
تیم ملی جوانان

به گزارش یک نت، آخرين روز مسابقات واليبال قهرماني مردان زير 21 سال جهان عصر امروز (يکشنبه) با ديدار دو تيم ترکيه و ايران براي تصاحب مقام پنجمي جهان ادامه پيدا کرد.

ميلاد عبادي‌پور، مصطفي باقري، محمد فلاح، جواد حسين آبادي، آرش تقوي، اميرعلي فتحعلي و ابوالفضل قلي‌پور (ليبرو) بازيکنان شروع کننده بازي در ديدار حساس و سخت مقابل ميزبان مسابقات بودند.

دو تيم با توجه به آناليزي که از يکديگر انجام داده بودند با شناخت کامل از هم پا سالن «بسکنت» شهر آنکارا گذاشتند و جالب اينکه طبق شنيده‌ها، مسئولين برگزاري مسابقات، پيش از شروع بازي از داوران اين ديدار سرنوشت‌ساز تقدير کردند!

ست اول بازي را دو تيم محتاطانه شروع کردند و اولين وقت استراحت فني در امتياز 8-7 به سود جوانان ايراني بدست آمد اما در ادامه تيم ترکيه با استفاده از خط حمله قدرتمند خود و استفاده از اشتباهات بازيکنان ايران، جريان بازي را بدست گرفت و 16-13 پيش افتاد. اين ست در نهايت با امتياز 25-19 به سود ترکيه تمام شد. بازيکنان ايران در اين ست فقط 9 امتياز از حمله بدست آورده بودند و 10 امتياز به خاطر اشتباهاتشان به حريف تقديم کردند. جوانان ترکيه در اين ست 7 اشتباه داشتند و 14 امتياز از اسپک‌هاي خود کسب کردند.

جريان بازي در ست دوم کاملا متفاوت بود. در اين ست، اشتباهات بازيکنان ايران به مراتب کمتر شد و آنها با تسلط بيشتري در روي تور اسپک مي‌زدند. وقت‌هاي استراحت اول و دوم در امتياز 8-7 و 16-14 به سود ايران رقم خورد. حمايت‌هاي تماشاگران ايراني حاضر در سالن و استفاده مناسب پاسور تيم جوانان از مهاجمان مختلف، باعث شد تا شاهد عملکرد بهتري از جوانان در حمله و دفاع روي تور شاهد باشيم. ست دوم با نتيجه 25-21 به سود شاگردان فرهاد نفرزاده تمام شد.

ست سوم، فرصتي براي قدرت نمايي بازيکنان ايران مقابل تماشاگران پرتعداد سالن شهر آنکارا بود. ميلاد عبادي‌پور و جواد حسين آبادي در پايان اين ست به ترتيب 14 و 10 امتياز کسب کردند. ضمن اينکه 8 امتياز مستقيم از دفاع روي تور نصيب تيم جوانان ايران شد. در تيم ترکيه «متين توي» 13 و «بوراک گونگور» 11 امتياز براي ترکيه کسب کردند. ست سوم با نتيجه 25-18 به سود ايران تمام شد.

در ست چهارم، بازيکنان ترکيه تا جايي که در توان داشتند يعني تا امتياز 7 پا به پاي بازيکنان ايران پيش آمدند اما اشتباهات آنها باعث شد دومين وقت استراحت فني در امتياز 16-10 به سود ايران اتفاق بيفتد. اگرچه آمار حملات تيم ترکيه همچنان از ايران بهتر بود اما دفاع روي تور و استفاده بازيکنان ايران از اشتباهات تيم ترکيه باعث شد اين برتري تا پايان اين ست حفظ و با نتيجه 25-18 به سود ايران تمام شود. امتياز 25 را بازيکنان ترکيه با سرويسي که به تور زدند به بازيکنان ايران تقديم کردند.

ايران با اين پيروزي با يک پله پيشرفت نسبت به سال 2011 به مقام پنجم جوانان جهان رسيد.

ميلاد عبادي‌پور با 14 امتياز از اسپک، 4 دفاع روي تور، يک امتياز سرويس و در مجموع 19 امتياز، ستاره زمين بود.
 

منبع: تسنیم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده