مهلت انتخاب رشته ارشد 1401

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

مهلت انتخاب رشته ارشد 1401 را از این سایت دریافت کنید.

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ ... پس از اعلام نتایج آزمون ارشد 1401 داوطلبان مجاز ...

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

دانتل بهترین پاسخ به سوالات تحصیلی شما ...

برای عضویت در کانال خبری (دانتل) کلیک کنید

آخرین اخبار تحصیلی

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق سایت ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به شرکت در این انتخاب‌رشته دوره‌های مختلف دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که پس از اطلاع از تاریخ انتخاب رشته جهت تکمیل مراحل اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان انتخاب رشته ارشد ارائه کرده ایم.

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. با توجه به رویه انتخاب‌رشته در سال های گذشته، پیش بینی می شود این فرآیند اوایل شهریور ماه انجام شود.

تاکنون زمان انتخاب رشته ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

پس از حدود یک ماه از برگزاری آزمون و حضور تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور برای هر کدام از داوطلبان، نتایج اولیه را در قالب یک کارنامه اولیه منتشر می کند. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده باشند، در واقع مجاز به انتخاب‌رشته بوده و می توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در فرم انتخاب‌رشته خود درج کنند.

به محض اعلام زمان انتخاب رشته ارشد 1401 درسایت سازمان سنجش sanjesh.org تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش به منظور مساعدت با متقاضیانی که از مرحله انتخاب رشته جامانده اند، این بازه زمانی را برای چند روز دیگر نیز تمدید می کند تا تمامی علاقه مندان زمان کافی برای چینش صحیح الویت های خود و درج آن ها در فرم انتخاب رشته را داشته باشند.

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است،

مطابق با تدابیر سازمان سنجش آموزش کشور، تمدید مهلت انتخاب‌رشته معمولا سه الی چهار روز می باشد و بلافاصله پس از اتمام مهلت انتخاب رشته آغاز می گردد. احتمالا مشابه سال های گذشته پس از اتمام مهلت انتخاب رشته و در نیمه های تیر ماه انجام شود. به محض اعلام تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب رشته

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز می شوند می بایست زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ پس از مطالعه دفترچه راهنما به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کد رشته‌ محل های مورد نظر خود را ثبت کنند؛در ادامه قصد داریم راهنما تصویری را به شما ارائه کنیم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت برروی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی گزینه “ سامانه جامع آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1401 (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب‌رشته) ”  کلیک نمایید.

4️⃣ پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک کنید.

5️⃣ از طریق یکی از دو روش موجود وارد فرم انتخاب‌رشته شوید. (در روش اول شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را به همراه عبارت امنیتی و در روش دوم شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید.)

6️⃣ در این مرحله وارد میز کار خود می شوید. و در زمان انتخاب رشته ارشد 1401 مجدد بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

7️⃣ فرم انتخاب‌رشته نمایش داده خواهد شد، انتخاب های خود حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم الویت بندی کنید.8️⃣ پس از وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته، چندین بار بررسی کنید تا کد رشته محل ها را به درستی وارد کرده باشید، سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری 15 رقمی را که سامانه در اختیارتان قرار می دهد را یادداشت کنید و تا انتهای مرحله پذیرش نزد خود نگه دارید.

مشاوره زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

اگر در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 ، اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را فراموش کرده اید، می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنید. داشتن یکی از این اطلاعات برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش الزامی است.

در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 الویت بندی انتخاب ها، متقاضیان بایستی به فاکتور های تاثیر گذار همچون علاقه، هزینه تحصیل، محل دانشگاه و … توجه داشته باشند. چنانچه پیرامون انتخاب رشته سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با برترین مشاوران این مرکز راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

منبع مطلب : duntelco.com

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱

در این مقاله هیوا به بررسی زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پرداخته و اطلاعات لازم برای انجام انتخاب رشته ارائه شده است.

زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱

پیرو اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 رتبه و تراز متقاضیان به همراه وضعیت مجاز بودن آن ها برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مشخص می شود. علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری پس از بررسی این نتایج باید از «1 تیر ماه»، برای انتخاب رشته اقدام کنند.

برای مشاوره زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

برای مشاوره زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1401 حضور داشته و با یک دیگر به رقابت می پردازند، نتایج اولیه خود را به شکل کارنامه کارشناسی ارشد دریافت کرده و در صورت کسب حد نصاب علمی لازم می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد شرکت کنند. این فرایند برای کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و امکان اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه داوطلب را در سایت سازمان سنجش فراهم می کند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 از 1 تا 4 تیر ماه می باشد.

گفتنی است از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 چینش انتخاب های خود را در بازه زمانی دیگری در سامانه پذیرش دانشگاه آزاد انجام خواهند داد. در ادامه به بررسی زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش هر ساله با انتشار جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد به بررسی تاریخ تقریبی فرایندهای مختلف می پردازد. سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور کلیه مراحل این آزمون به تعویق افتاد و داوطلبان در اوایل شهریور ماه موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد شدند.

در خصوص تاریخ انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ و با توجه به زمان برگزاری این آزمون و اطلاعیه سایت سنجش، داوطلبان از 1 تا 4 تیر ماه امکان انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 را دارند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 از 1 تا 4 تیر ماه می باشد.

داوطلبان می توانند از طریق مقاله زیر با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آشنایی لازم را پیدا کنند و اقدامات لازم برای ثبت نام خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

راهنمای تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

برای انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 در موعد مقرر به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده وارد سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد شوید.

در ادامه روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

به کمک یکی از روش های زیر وارد میز کار خود شوید.

 با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام  با استفاده از شماره پرونده و مشخصات فردینکته : داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند از طریق ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند نسبت به بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

حال کافی است روی گزینه انتخاب رشته کلیک کرده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایید.

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه ارسال درخواست خود به سازمان سنجش مطلع گردند و اقدامات لازم را بعمل درآورند.

بیشتر بخوانید: ارسال درخواست به سازمان سنجش

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

انتخاب رشته کارشناسی ارشد مرحله ای سرنوشت ساز بوده و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401 نزدیک می کند. از این رو متقاضیان می بایست علاوه بر رتبه و تراز اکتسابی تمامی فاکتورهای تاثیرگذار نظیر علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن چینش انتخاب های خود را انجام دهند.

در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد امکان انتخاب 100 کد رشته محل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که برای اولویت بندی آن ها می توانند از ابزار کمکی نظیر نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده نمایند.

منبع مطلب : www.heyvagroup.com