نگران اس-۳۰۰ نباشید

تنها کشورهایی باید از سامانه اس ـ 300 بهراسند که تصمیم به حمله به کشورمان دارند و بدیهی است که موشک‌های این سامانه مهمان هواپیماهایی خواهد بود که خیال تجاوز به کشورمان را داشته باشند.
اس-۳۰۰

یک نت ـ روزنامه «جام جم» در یادداشتی به قلم«منصور حقیقت‌پور»عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نوشت:

دستور رئیس‌جمهور روسیه درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه اس ـ 300 به ایران، نشان می‌دهد که مسکو در حال اخذ تصمیمات واقع‌بینانه‌تری در حوزه سیاسی است و دوستان خود را بهتر از قبل می‌شناسد.
 روسیه اکنون این واقعیت را بخوبی می‌بیند که چاقوی تحریم که برای ایران تیز شده بود، حالا این کشور را به بهانه اوکراین هدف گرفته و همین امر موجب شده تا مسکو در جستجوی دوستان منطقه‌ای بیشتری باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد لغو ممنوعیت تحویل سامانه اس ـ 300 به کشورمان می‌تواند راه را برای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی بیشتر تهران، مسکو و پکن هموار کند.

با وجود کارکرد دفاعی سامانه اس ـ 300، نگرانی برخی کشورها از تحویل این سامانه به کشورمان سوال‌برانگیز است. من از آقای کری، وزیر خارجه آمریکا می‌پرسم که واقعا نگران چه چیزی هستید؟ ماهیت دفاعی این سامانه نشان می‌دهد که ایران نمی‌تواند از اس ـ 300 برای حمله به کشوری استفاده کند، زیرا این سامانه اساسا تهاجمی نیست. بنابراین تنها کشورهایی باید از این سامانه بهراسند که تصمیم به حمله به کشورمان دارند و بدیهی است که موشک‌های این سامانه مهمان هواپیماهایی خواهد بود که خیال تجاوز به کشورمان را داشته باشند.

بنابراین آقای کری و دیگر مقامات آمریکایی نباید از دستور اخیر رئیس‌جمهور روسیه نگران باشند. اگر آمریکا هم بنابر فروش سلاح داشته باشد، ما موضوع خرید تسلیحاتی از این کشور را هم می‌توانیم بررسی کنیم.

هدف از تحویل گرفتن سامانه اس ـ 300، تنها ارتقای توان دفاعی است و تاکنون نیز در این جهت از قدرت داخلی خودمان استفاده کرده‌ایم. ما تلاش داریم تا در مراقبت از حریم هوایی کشورمان، سامانه نقطه‌ای را به سامانه‌ای شبکه‌ای تبدیل کنیم. بنابراین هیچ کشوری نباید از تحویل اس ـ 300 به تهران نگران باشد، مگر رژیم صهیونیستی و دولت‌هایی که خیال تجاوز به آسمان ایران را دارند که البته قدرت دفاعی ایران آنها را ناکام خواهد گذاشت.

منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده