شوهرم سخن چين است و اهل غيبت دو بهم زنی می کند

شوهرم سخن چين است و اهل غيبت . دو بهم زنی می کند . شوهرم هر چي حرف و يا هر چيزي تو زندگي مان هست را ميبرد پيش خانواده اش و ديگران تعريف ميکند.
شوهر سخن چين است

یک نت ـ شوهرم سخن چين است و اهل غيبت . دو بهم زنی می کند . شوهرم هر چي حرف و يا هر چيزي تو زندگي مان هست را ميبرد پيش خانواده اش و ديگران تعريف ميکند. با اين خبر رساني هایش باعث شده که خانواده اش و همه را با بنده بد کند . از خانواده خودم هم ميرود پيش خانواده خودش سخن چيني و غيبت ميکند و آبروي خانواده ام را برده. اصلا آرامش ندارم و مدام در استرس به سر می برم و دچار بیماری هایی شده ایم. لطفا راهنمایی بفرمایید
قسمت دوم(آخر):

پاسخ:

اما راهکارهاي برخورد و اصلاح همسر

- شايسته است ابتدا علّت چنين رفتاري در وي علّت يابي گردد؛ زيرا تربيت نادرست خانوادگي، شكست و ناكامي و ... هريك مي تواند به عنوان دليل چنين رفتاري در افراد باشد كه مي توان با ياري جستن از روان شناس و يا مشاوره خانواده پس از علّت يابي، زمينة تغيير چنين رفتاري را در همسر به وجود آورد.

- خاطرات خوش گذشته را ياد آوري كنيد، اين امر مي تواند اين نكته را به شما ياد آور شود كه همانطور كه در گذشته لحظات خوشي را با همسرتان داشته ايد، مي توانيد الان نيز آن خوشي ها را تكرار كنيد.

- نقاط ضعف خود را ياد داشت كنيد وسعي كنيد آنان را بر طرف كنيد.

- يكي از عوامل بسيار مهم براي استحكام خانواده و رضايت زن و شوهر از زندگي زناشويي، داشتن نگرش مثبت نسبت به همسر و مثبت‌انديشي دربارة اوست.

مثبت‌انديشي به مفهوم پذيرفتن توانمندي‌ها، صداقت، قابليت اعتماد و صميميت يك شخص ديگر است.

مثبت انديشي نسبت به همسر به معناي خوب ديدن همسر، علاقه داشتن به او، و داشتن احساس مثبت نسبت به اوست. تا زماني كه زن و شوهر چنين احساسي نسبت به هم پيدا نكنند همواره در معرض اختلاف و تعارض با يكديگر قرار دارند.

- پيش از ورود شوهر، خود را بياراييد، لباس‌هاي زيبا و اغوا كننده بپوشيد، عطر يا ادكلن خوش بو استعمال كنيد، و به او نشان دهيد كه همة اين كارها را براي او انجام داده‌ايد. سعي كنيد در روابط جنسي كه با شوهر خود داريد جذاب و متنوع ظاهر شويد. با مهرباني از او بخواهيدتوقعات خود را در زمينه مسائل جنسي براي شما بگويد و شما هم سعي كنيد به توقعات او جامه عمل بپوشانيد.

- از فرزندانتان بخواهيد با او با محبت رفتار کنند ولي اگر بي محبتي پدر را احساس کردند شما به عنوان مادر جبران کنيد.

همانطور كه در بالا اشاره شد، گاهي مواقع تلاش زن و شوهر براي حل مشكل خود راه به جايي نمي برد، از اين رو لازم است از همفكري ديگران كمك بگيرند.

براي حل مشكل خود از اقوام و نزديكان خود كه راز نگهدار و مورد اعتماد شوهرتان هستند، بخواهيد در حل مشكلتان شما ياري دهند. در ضمن استفاده از تجربه مشاوران خانواده به صورت حضوري مي تواند به شما كمك شاياني داشته باشد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده