لباسی بپوشید که پوستتان می پسندد

یک نت ـ افرادی که عادت دارند لباس یا کفش کوچک‏تر از اندازه واقعی خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس‏ های تنگ و چسبان خوششان می ‏آید، با مشکل سلامتی روبه‏ رو و با اختلال خون‏ رسانی مواجه خواهند شد. پوشیدن کفش تنگ
لباس

یک نت ـ اندازه لباس و کفش شما چقدر است؟. لباس و کفشی که هم اکنون بر تن دارید، چگونه است؛ این مسئله‏ کاملاً جدی و بهداشتی است.

افرادی که عادت دارند لباس یا کفش کوچک‏تر از اندازه واقعی خود انتخاب کنند و از پوشیدن لباس‏ های تنگ و چسبان خوششان می ‏آید، با مشکل سلامتی روبه‏ رو و با اختلال خون‏ رسانی مواجه خواهند شد.
پوشیدن کفش تنگ

پوشیدن لباس‏های تنگ، به ویژه اگر ساعت‏ های طولانی بر تن باشند، تأثیر قابل توجهی بر خونرسانی اعضای مختلف بدن و سیستم‏ های حیاتی می‏ گذارد و در واقع بدن را با یک مشکل جدی روبه‏ رو می‏ کند.

وقتی که پوست به شدت تحت فشار قرار گیرد، مویرگ‏ های سطحی آن بسته و جریان خون در آن ها متوقف می شود، وقتی که مویرگ‏ ها نتوانند در سطح پوست، وظیفه خود را به درستی انجام دهند، پوست به عنوان وسیع ‏ترین عضو بدن انسان، دچار کم خونی و انباشتگی مواد دفعی و نوعی خفگی سلولی می ‏شود.

این احساس خفگی و تنگی نفس در هنگام پوشیدن لباس‏های تنگ ملموس و محسوس است، چون مویرگ‏ ها که واسطه‏ های اصلی سرخ ‏رگ ‏ها و سیاه ‏رگ‏ ها هستند به علت عبور نکردن صحیح و کامل خون از آن ها بسته شده و باعث نوعی انباشتگی خون در برخی اعضا و کمبود خون در برخی دیگر می شوند.

در این میان پوشیدن کفش تنگ هم اثرات مشابه و حتی بدتری دارد. پا ها که در علم طب و بهداشت، به عنوان «قلب دوم» انسان نامیده می‏ شوند، در یک نقطه مهم و سوق ‏الجیشی در سیستم خون‏رسانی بدن قرار گرفته ‏اند. اگر پا ها تحت فشار دائمی و طولانی قرار گیرند، شاهد اثراتی مشابه نارسایی قلبی از نوع فشاری خواهیم بود. سیستم خون‏رسانی در نقطه تلاقی عروق مهم، با یک انسداد فشار مواجه خواهد شد و خستگی زودرس، احساس مشکل تنفسی، خستگی فکری و در طولانی مدت، ضعف بینایی و آسیب‏های عروقی و عوارض قلبی بر جای خواهد گذاشت.
عوارض پوشیدن لباس تنگ

علاوه بر همه این ها، کفش و لباس تنگ، یک مشکل دیگر نیز ایجاد می کند. شما به زودی متوجه خواهید شد که (تمرکز حواس) شما بسیار کاهش یافته است و این یک حقیقت است. لباس و کفش تنگ و نامناسب، به علت وارد شدن مداوم پیام‏ های عصبی از نواحی تحت فشار، از تمرکز فکری شما خواهد کاست و به این دلیل و دلایل مهم پیشین، قدرت یادگیری و توانایی ‏های مغزی و ذهنی شما را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد.

یک بار دیگر اندازه واقعی کفش و لباس خود را تعیین کنید و برای سلامت جسم و فکر خود، فقط از اندازه مناسب خود استفاده کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده