رفتن به محتوای اصلی

چگونگی انتقال ویروس کرونا به دیگران

تاریخ انتشار:
یک نت ـ رییس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان گفت: امروزه شاهد الگوی خوشه ای بیماری بین افراد خانواده و فامیل هستیم.
چگونگی انتقال ویروس کرونا به دیگران

یک نت ـ دکتر مرتضی اسحاقی طی گفتگوی تلفنی در برنامه رادیو موج آشنا از صدای شبکه آفتاب، افزود: آمار ابتلایان حاکی از این می باشد که وقتی یک فرد مبتلا می شود بیماری را به صورت خوشه ای به سایر افراد خانواده انتقال می دهد، به همین دلیل آمار ابتلا و فوتی ها بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: روحیه آرمان گرایی جهادی ملت ایران باید در عمل و رعایت پروتکل های بهداشتی نشان داده شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان با توجه به پیشرو بودن ماه مبارک ربیع الاول، هشدار داد: نگرانی عمده ما این است که با شروع ماه مبارک ربیع الاول مراسم های عروسی و جشن های شادی از سر گرفته شده و تجمعات با توجه به برودت هوا، باعث انتقال هر چه بیشتر بیماری شود.

وی بیان کرد:گرفتن مراسم و تجمعات در این اوضاع بحرانی و افزایش بیش از حد آمار ابتلا و فوتی ها همچون بمب ساعتی می ماند که هر لحظه ممکن است، منفجر شود.

دکتر اسحاقی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی و شهرستان دلیجان به اندازه کافی و به طرق مختلف اطلاعات و آگاهی لازم در زمینه این بیماری را کسب کرده اند و هم اکنون موقع عمل کردن و امتحان پس دادن به دستورالعمل های بهداشتی است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان در پایان تصریح کرد: داروی شفابخش در حال حاضر جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی است و اگر به این نسخه شفابخش عمل کنیم، می توانیم هر چه زودتر بر این بیماری فائق آییم.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا