رفتن به محتوای اصلی

هر آنچه باید درباره جزیره کیش بدانید

تاریخ انتشار:
یک نت ـ کیش یکی از جزایر استان هرمزگان واقع در آب های خلیج فارس می باشد که به مروارید خلیج فارس شهرت یافته است، بلیط هواپیما کیش جز پرفروش ترین بلیط های کل کشور می باشد، این به این معنی می باشد سالانه گردشگران زیادی وارد آن می شوند.
هر آنچه باید درباره جزیره کیش بدانید
هر آنچه باید درباره جزیره کیش بدانید

کیش یکی از جزایر استان هرمزگان واقع در آب های خلیج فارس می باشد که به مروارید خلیج فارس شهرت یافته است، بلیط هواپیما کیش جز پرفروش ترین بلیط های کل کشور می باشد، این به این معنی می باشد سالانه گردشگران زیادی وارد آن می شوند.

با این وجود که خیلی ها به کیش سفر کرده اند باز هم نمی توان گفت که همگی کیش را به خوبی می شناسند. اگر مسافر این جزیره می باشید یا فقط در گذشته از این جزیره دیدن کرده اید بدون این که کاملا با آن اشنا باشید این مقاله کاملا مناسب شما می باشد. در ادامه به طور کامل با جزیره کیش آشنا خواهیم شد.

تاریخچه جزیره کیش

طبق شواهد و نوشته های کتاب های تاریخی قدمت جزیره کیش مربوط به قبل از حکومت هخامنشیان می باشد. اما از زمان هخامنشیان به بعد به عنوان محلی برای سکونت استفاده شده است.

این جزیره به غیر از مدت کوتاهی که در دست خلفای اموی بوده است، همیشه جز خاک ایران بوده است.

دوران طلایی این جزیره به عنوان برترین مقصد گردشگری ایران نیز از اواخر دهه 40 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. حتی امروزه به جزیره کیش لقب هاوایی ایران نیز داده شده است.

وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی در کنار امکانات تفریحی و هتل های لوکس و خاصی که در جزیره ساخته شده، کیش را به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است که سالانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

راه های دسترسی به کیش

خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی به کیش اصلی ترین و همچنین راحت ترین راه دسترسی به این جزیره می باشد که و در حدود 99% گردشگران نیز از این طریق وارد کیش می شوند.

اما اگر به هر دلیل بلیط هواپیما کیش را پیدا نکردید و یا راهی به غیر از راه هوایی می خواستید می توانید از طریق قطار یا ماشین به شهر بندرعباس رفته و از آن جا با قایق به جزیره کیش بروید.

زمان سفر به کیش با هواپیما در حدود یک ساعت و نیم و با قطار 20 ساعت به طول می انجامد.

آب و هوای کیش

کیش جز گرم ترین نقاط ایران می باشد اما با این وجود در تمامی سال چه در تابستان که هوا به شدت گرم می باشد و چه در زمستان که دمای هوای معتدل می شود مقصد مناسبی برای سفر خواهد بود.

اگر تحمل هوای گرم برایتان سخت است زمستان بهترین زمان برای سفر به کیش خواهد بود. اما اگر می خواهید تعطیلات تابستان خود را با داغ ترین جشنواره ها و تفریحات سپری کنید کیش مقصد مناسب شما خواهد بود.

دمای هوا در بهار و پاییز نیز کمی معتدل می باشد و همچنین به خاطر استقبال کم تر مسافران نسبت به دو فصل تابستان و پاییر قیمت رزرو هتل و همچنین خرید بلیط هواپیما کمتر می باشد. پس اگر خلوتی و قیمت پایین تر برایتان اهمیت دارد برنامه بازدید از کیش را به بهار و پاییز منتقل کنید.

تلفن های ضروری کیشکد شهری: 076پیش شماره تلفن همراه: 934اطلاعات پرواز: 199فرودگاه: 4443300گمرک فرودگاه: 4444690فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش در سال 1347 همزمان با شروع رشد و پیشرفت این جزیره ساخته شد. در حال حاضر این فرودگاه با 4 ترمینال روزانه صد ها پرواز ورودی و خروجی دارد. فرودگاه بین المللی کیش یک از پیشرفته ترین فرودگاه های کشور می باشد.

تفریحات آبی کیش

در کیش پارک های ساحلی و اسکله های متعدد زیادی وجود دارد که تقریبا در تمامی آن ها تفریحات آبی دایر بوده و مسافران می توانند در تمامی طول سال از آن ها استفاده کنند.

انواع تفریحات آبی کیشپاراسل: چتر بازی بر فراز دریا به کمک یک قایق موتوریجت اسکی: سواری با موتو های آبیشاتل و بنانا: حرکت بر روی آب به صورت گروهی و تکی متصل به قایقاسکی روی آب: حرکت به روی آب با کمک قایق های موتوریفلای بورد: پرواز با پوشیدنی که با فشار آب شما را در هوا نگه می دارد.غواصی: مهیج ترین ورزش آبی کیش

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا