رفتن به محتوای اصلی

قیمت خانه در ترکیه استانبول و شهرهای دیگر چقدر است؟

تاریخ انتشار:
یک نت ـ افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه یا سرمایه گذاری در این کشور را دارند به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با قیمت خانه در ترکیه به پول ایران هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
قیمت خانه در ترکیه استانبول و شهرهای دیگر چقدر است؟

یک نت ـ قیمت خانه در ترکیه استانبول و شهرهای دیگر چقدر است؟

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه یا سرمایه گذاری در این کشور را دارند به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با قیمت خانه در ترکیه به پول ایران هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با قیمت ملک در کشور ترکیه و همین طور اجاره آپارتمان ارزان در استانبول و امکانات و ویژگی های خانه هایی که می توانید بخرید صحبت کنیم.

چرا باید از قیمت خانه در ترکیه مطلع باشیم؟

افراد برای اینکه بتوانند در رابطه با سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری و همچنین هزینه های لازم برای مهاجرت اطلاعات کسب کنند باید در رابطه با قیمت ملک ها نیز اطلاعاتی را بدست بیاورند.

اگر قصد کار در استانبول و کار در ترکیه دارید این مطلب از سایت ترکی شو را بخوانید.

زمانی که افراد با قیمت خانه ها و امکانات آن ها آشنا می شوند به راحتی می توانند برنامه ریزی دقیقی برای مهاجرت خود داشته باشند.

برای خرید خانه چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

برای خرید ملک در کشور ترکیه و برای اینکه با قیمت خانه در ترکیه آشنا شوید بهترین روش این است که شهر و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. متراژ خانه را نیز در نظر بگیرید. سن بنا، امکانات خانه، دسترسی های آن و امکانات منطقه نیز باعث می شوند تا قیمت ها متفاوت باشند.

برای مثال خانه ای که سن بنای آن زیر ۱۰ سال است تقریباً ۲۵۰ هزار لیر قیمت دارد. با افزایش سن بنا قیمت خانه نیز کاهش پیدا می‌کند.

قیمت خانه در ترکیه چقدر است؟

همانطور که گفته شد قیمت خانه در ترکیه بسته به شهر و محله متفاوت است. در شهری مثل استانبول قیمت خانه بسیار زیاد تر از سایر شهرها می باشد. همچنین اگر خانه و ملک در مرکز شهر باشند قیمت آن ها نیز زیادتر خواهد بود.

اگر قصد خرید آپارتمان در مرکز شهر، در شهر در استانبول را دارید برای هر متر آن مبلغی حدود ۱۲۰۰۰ لیر باید پرداخت کنید. قیمت هر متر خانه در خارج از مرکز شهر نیز حدوداً ۵۰۰۰ لیر می باشد.

در شهر آنکارا نیز حداقل باید چهار هزار لیر و حداکثر پنج هزار لیر باید پرداخت کرد. در شهر آدانا می توان به مبلغ ۲۴۰۰ لیر به ازای هر متر آپارتمانی را در خارج از مرکز شهر خریداری کرد.

همچنین بسته به تعداد اتاق های خانه نیز قیمت آن متفاوت خواهد بود. آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر استانبول حدوداً ۲۵۰۰ هزار لیر می باشد.

هرچه متراژ آپارتمان و امکانات آن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. مبلغ های گفته شده برای هر متر مربع می باشند.

بررسی شرایط مختلف خانه ها در ترکیه

قیمت خانه در ترکیه بسته به نوع ملک متفاوت است. می‌توان در این کشور ویلا نیز خریداری کرد. برای خرید ویلا در شهر استانبول باید مبلغی حدود ده میلیون لیر پرداخت کرد.

در کشور ترکیه می توان با مبلغ های کمتر صاحب خانه شد، اما حداقل قیمت خانه در ترکیه ۵۰۰ میلیون می باشد. با هزینه کمتر می توان آپارتمان های قدیمی و دست دوم در این کشور خریداری کرد. با مبلغی حدود ۵۰۰ هزار لیر می توان آپارتمانی دست دوم خرید.

خانه هایی که دارای امکانات بیشتر مثل زمین تنیس، استخر، سونا، زمین فوتبال، سالن بدنسازی، ایستگاه مترو، حمام ترکی و... هستند قیمت زیادتری دارند. در هنگام خرید خانه به بودجه خود توجه کنید. هرچه امکانات یک ملک بیشتر باشد قیمت آن نیز زیاد خواهد بود.

سایر هزینه ها

علاوه بر قیمت خانه در ترکیه باید به این موضوع توجه کنید که باید هزینه هایی را برای انتقال سند مالکیت نیز پرداخت کنید. این هزینه معادل با ۴ درصد ارزش واقعی ملک می باشد. همچنین برای دریافت پایان کار، عوارض شهرداری و دریافت آبونمان نیز باید هزینه هایی را پرداخت کنید.

اگر برای خرید خانه از ویک کمک بگیرید باید هزینه‌ای را نیز پرداخت کنید. همچنین اگر توسط بنگاه خانه مورد نظر را پیدا کرده باشید باید مبلغی را به عنوان پورسانت پرداخت نمایید. همچنین هزینه شارژ ساختمان در هنگام انتقال سند نیز از مالک جدید گرفته می شود که این مبلغ حدود ۵۰ تا 20۰ یورو می باشد.

جمع بندی

در آخر اینکه استانبول، آنتالیا، آنکارا و بورسا از جمله بهترین شهرها برای خرید خانه هستند. قیمت خانه در ترکیه در این شهرها نسبتاً زیاد می باشد، اما به دلیل امکاناتی که در این شهرها وجود دارد اکثر افراد ترجیح می‌دهند که در این شهرها خانه خریداری کنند.

در سایر شهرها نیز می توانید خانه هایی با قیمت پایین تر نیز خریداری نمایید. علاوه بر این قیمت خانه ها با توجه به متراژ، موقعیت و امکانات آن ها متفاوت خواهد.

توصیه می کنیم این دو لینک نیز مطالعه کنید:

https://www.jobsinistanbul.com/

https://www.linkedin.com/jobs/jobs-in-istanbul-turkey?position=1&pageNum=0

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا