عشق فیلتر ذهن

یک نت ـ من یک مشکلی داشتم که نمی توانستم به خانواده یا کسی دیگه بگویم . من 20 ساله هستم و یک دختر عمو دارم که هم سن من هست .سوال اصلی من اینکه با توجه به مسایل ژنتیک و ازدواج فامیلی این ازدواج صلاح من است یا خیر ؟
عشق

یک نت ـ راستش من یه مشکلی داشتم که نمیتونستم به خانوادم یا کسی دیگه بگم . من 20 سالمه و یک دختر عمو دارم که هم سنمه . من خیلی دوسش دارم و حاضرم به خاطرش هر کاری بکنم . و از علاقه اش به خودم زیاد چیزی نمیدونم . و هیچ نظر جنسی به او ندارم و اونو فقط به خاطر ازدواج میخوام . حالا سوال اصلیه من اینکه با توجه به مسایل ژنتیک و ازدواج فامیلی این ازدواج صلاح من است یا خیر ؟
پاسخ
شك نكنيد كه اين نوع رويكرد به مقوله همسر گزيني بسيار غير دورانديشانه و آسيب زاست .نمي توان بدون پرداخت هزينه سنگين از پيامدهاي عاطفي آن در امان ماند. رويكرد درست به مقوله همسر گزيني انتخاب عاقلانه و به دور از فضاي احساسات و عواطف است. موفقيت شما در امر ازدواج در گرو انتخاب ملاكمند و معيارمند شماست . نمي توان با عشق پيشيني دست به انتخاب عقلاني زد.
موانع پيدا و پنهان بر سر راه اين ازدواج احساسي به عدم همخواني ژنتيكي منحصر نمي گردد . موانعي مانند تعلق خاطر ايشان به ديگري يا عدم موافقت والدين و فقدان مقدمات اوليه ازدواج (اتمام تحصيل، سربازي و اشتغال و مسكن و ...) و عدم تناسب سني ... بر سر راه آن قرار دارند.
توصيه مي شود با توجه به احتمالات گوناگون از هر گونه سرمايه گذاري رواني بر ايشان به شدت بر حذر باشيد . به جاي تشديد عشق به تعديل آن بپردازيد. از هم اكنون فكر فردا كنيد و با درايت و دورانديشي بيش تر از ناكامي هاي احتمالي پرهيز نماييد.
اين دختر مانند هر دختر ديگري داراي نقاط قوت و ضعف مي باشد . نبايد عشق شما به فيلتري ذهني براي ناديده گرفتن معايب احتمالي ايشان مبدل گردد.
متأسفانه عشق زود جنبيده شما ثمره اي جز تلاطم روحي، انتظار فرسايشي و البته رفتارهاي ملتمسانه و غيرعزتمندانه براي شما نخواهد داشت.
ضروري است ضمن تعديل عواطف و احساسات خود براي مشاوره تخصصي در زمينه ژنتيك به مراكز مشاوره با همين نام مراجعه نماييد(جلسه اول به تنهايي و در صورت صلاحديد والدين طرفين جلسات بعدي به همراه ايشان). مشاوره نوشتاري در زمينه مسايل ژنتيكي بسيار ناكارآمد است .چيزي جز احتملات بي پايه نيست.
توصيه كلي ما (در شرايط كنوني كه بيست سال بيش تر نداريد) تمركز زدايي كامل از موضوع ازدواج (به ويژه با اين دختر) و تمركز بر تهيه مقدمات ازدواج ،چه با اين دختر يا هر دختر ديگر است. اگر شبانه روز در زمينه به دست آوردن مقدمات ازدواج بكوشيد ،بسيار بهتر و كارآمدتر از آن است كه شبانه روز عمر خود را مصروف مسايلي همچون همخواني ژنتيكي يا عدم آن نماييد. بر فرض اين كه جواب آزمايش ژنتيك شما مثبت باشد، هيچ چيز خاصي اتفاق نيفتاده ، چرا كه موفقيت ازدواج شما متوقف بر همين يك مسأله نيست . ده ها مسأله فرعي يا اصلي ديگر باقي مانده است./پاسخگو

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده