با دختری در تلگرام آشنا شدم

یک نت ـ يک هفته قبل با دختري در تلگرام اشنا شدم و شروع به پيام دادن کرديم. رابطه ما خيلي زود شکل گرفت
عشق

یک نت ـ جوان 17 ساله اي هستم . حدود يک هفته قبل با دختري در تلگرام اشنا شدم و شروع به پيام دادن کرديم. رابطه ما خيلي زود شکل گرفت .. بعد از چند مدت  به خود آمدم  که دارم از درس ، خانواده و مخصوصا از دين دور ميشوم و سريعا تصميم گرفتم تمام مکالمات شماره تماس و حتي تلگرام را حذف کنم تا ديگر با او در ارتباط نباشم ولي حالا يک روز گذشته و ديگر نه فکر دارم نه تمرکز حواس و همش به فکر او هستم . موقع درس خواندن تمرکز ندارم احساس تنهايي بي هدفي سردرگمي دارم.  مي خواهم در راه دين بمانم. بفرمایید چکار کنم از اين حالات خارج بشوم و به حالت قبلي برگردم ....

پاسخ:

ارتباط دوستانه با نامحرم اگرچه به قصد ازدواج باشد، شرعا جايز نيست. وقتي رابطه رسمي نباشد و مخفيانه باشد، رابطه دوستي بدون ازدواج بوجود آيد، علاوه بر گناه و عدم جواز شرعي عواقب فردي و اجتماعي منفي زيادي دارد كه عبارتند از:  

اولا ازدواج شرايط و مقدماتي دارد كه بايد ابتدا آنها مهيا باشد وگرنه عملا ازدواج غير ممكن مي شود. يكي از اين شرايط سن ازدواج است که به نظر می رسد شما هنوز در این سنین قرار ندارید و نباید اجازه دهید رابطه ای که قرار نیست به ازدواج منجر شود، ادامه یابد. بلکهدباید اضطراب فعلی را تحمل کنید تا یاد او کم کم از ذهنتان خارج شود و به آرامش برسید.

شما هنوز تا حدودی زیادی فاصله با ازدواج داريد و اين رابطه عملا به جايي نمي رسد. شما به درستي مي دانيد كه اين رابطه بي سرانجام است و مي تواند آسيب هاي زيادي داشته باشد. بسياري از اين رابطه ها به ازدواج منجر نمي شود.

وابستگي هاي زيادي بين دختر و پسر در اين رابطه ها اتفاق مي افتد كه در صورت منجر نشدن به ازدواج مشكلات جدي برايشان بوجود مي آورد كه عذاب روحي زيادي به دنبال خواهد داشت.  

بزرگي مي گفت زن و مرد همچون پنبه و آتش مي باشند و اگر در مجاورت هم قرار گيرند شعله هاي آتش زبانه خواهد كشيد. معمولا دختر و پسر اگر چه مذهبي باشند بخاطر كشش ذاتي كه بين دختر و پسر وجود دارد به تدريج در گناه فرو رفته و پاكي و نجابت خود را از دست مي دهند.  

فردي كه چند مورد از اين دوستي ها را تجربه كند سرمايه محبت رواني اش كم شده و بعد از ازدواج نمي تواند رابطه گرم و عاشقانه با همسرش برقرار كند و چه بسا بعد از ازدواج مرتب همسرش را با ديگران مقايسه كرده و دچار احساس زيان شود.  

بسياري از اين رابطه ها به درگيري، آبروريزي، منجر مي شود تصور كنيد كه شما مي خواهيد مثلا چند سال با او در ارتباط باشيد بالاخره احتمال اينكه خانواده اش متوجه شوند زياد است و آنوقت ديگر با ازدواج شما مخالفت مي كنند و حتي ادامه رابطه نيز مقدور نخواهد بود.  

 يكي ديگر از مشكلات در رابطه دختر و پسر تحريك جنسي است. شما در سني قرار داريد كه تحريك جنسي و غريزه جنسي در اوج خود قرار دارد و رابطه داشتن با جنس مخالف تحريك را بيشتر مي كند و اضطراب مداوم خواهيد داشت و اين سلامتي را به خطر مي اندازد.  

همچنين مشكل بزرگي كه در اين رابطه ها وجود دارد عدم شناخت فرد مقابل است. زيرا هر فردي دوست دارد در زندگي مشترك خوشبخت شود و خوشبختي زماني تحقق مي يابد كه فرد مقابل فرد مناسبي براي شما باشد. حال چه كسي براي شما مناسب است؟  

پس پیشنهاد ما این است که تا به عوارض وخیم تری گرفتار نشده اید این رابطه را خاتمه دهید و خودتان را نجات دهید. (در صورت نیاز راهکارهای فراموشی او را در مکاتبات بعدی از ما بخواهید). سعي كنيد تا زماني كه شرايط ازدواج تان مهيا نشده با فرد مقابل رابطه برقرار نكنيد كه در اين صورت نه تنها شناخت درستي از او برايتان حاصل نمي شود بلكه وقت و سرمايه و عمرتان نيز در اين راه به هدر مي رود .

بیشتر بخوانید:

شوهر من خودارضایی می کنه

قبل از ازدواج با پسر عمه ام رابطه داشته ام

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده