فناوری هوشمندی که هزینه قبض‌های شما را کاهش می‌دهد

یک نت ـ یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید کولری شده است که در مصرف آب و برق صرفه جویی بسیاری می‌کند.
فناوری هوشمند

یک نت ـ به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید کولر پلیمری هوشمند برای اولین بار در کشور شده است که در مصرف آب و برق صرفه جویی می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این کولر پلیمری  هوشمند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کولر این است که موتور آن در داخل تولید شده است و در راستای کاهش مصرف برق، تسمه‌ داخل کولر حذف شده است.
جایگزین کردن پوشال با پلیمر

وی با اشاره به اینکه این کولر نسبت به کولرهای دیگری که در سطح بازار وجود دارند میزان خنکی بیشتری دارد، گفت: به دلیل آنکه بدنه این کولر از پلیمر ساخته شده است، گرمای آفتاب را به خود جذب نمی‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا کولر خنکی بیشتری داشته باشد اما  کولرهای قدیمی به دلیل آنکه گرمای آفتاب را به خود جذب می‌کردند، سرمایی مناسبی را تولید نمی‌کرد و همین امر موجب می‌شد که  آب و برق بسیاری هدر برود.

مدیر این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: پوشال‌هایی که در کولرهای آبی قدیم به کار می‌رفتند گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کردند که این گرد و غبار از طریق جریان باد به داخل خانه‌ها راه پیدا می‌کردند و همین موضوع سبب آلوده شدن محیط یک خانه می‌شد اما این کولر هوشمند در ساختار خود پلیمر را جایگزین پوشال کرده است و به تمیزی محیط کمک شایانی کرده است و از سویی دیگر این پلیمرها به دلیل آنکه املاح را  جذب نمی‌کنند طول عمر بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه آب داخل کولر هرچند هفته یک بار باید تخلیه شود، گفت: به دلیل تنبلی، اغلب مردم آب داخل کولر را تخلیه نمی‌کنند که این موضوع سبب می‌شود املاح بسیار زیادی کف کولر جمع شود و این جمع شدن املاح در کف کولر مساوی است با مصرف بیش از اندازه آب و برق؛ اما این کولر خود به صورت هوشمند هرچند هفته یک بار آب داخل کولر را تخلیه می‌کند و از ایجاد املاح معدنی در کف کولر جلوگیری می‌کند.
 کولر هوشمند  سازگار با محیط خانه

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت با روش‌های نوین به صرفه جویی در مصرف آب می‌پردازد، اظهار کرد: یکی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در داخل این کولر نهادینه شده و آن هم این است که برای پر کردن آب داخل کولر از روش آبیاری آبشاری‌ استفاده می‌شود و این موضوع سبب می‌شود تا مقدار بسیار زیادی از آب صرفه جویی شود؛ زیرا آب به صورت قطره ای تنها بر روی پلیمرها ریخته می‌شود.

وی ضمن تاکید این موضوع که این کولر با دمای محیط سازگار است، گفت: در کولرهای‌ قدیمی تنها 2 دور وجود دارد یا کند و یا تند که هیچکدام از آنها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز افراد خانه باشد؛ اما این کولر به دلیل آنکه هوشمند است با شرایط محیطی و دمای محیط سازگار می‌شود و نسبت با دمای محیط خانه را خنک می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان یادآور شد: این کولر دارای شرایط کولر گازی است اما در مقایسه با آن میزان کمتری از  برق و آب را مصرف می‌کند  و 60 درصد در مصرف برق و 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌کند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده