به تازگی عاشق شدم

یک نت ـ به تازگی عاشق شدم سنمم کمه ميخوام بهش بگم و اگه قبول کرد و خدا خواست باهم نامزد باشيم آيا سن من براي نامزدي کمه؟

عاشق

یک نت ـ به تازگی عاشق شدم سنمم کمه ميخوام بهش بگم و اگه قبول کرد و خدا خواست باهم نامزد باشيم آيا سن من براي نامزدي کمه؟

پاسخ:

با سلام خدمت شما

بزرگوار خيلي خوب است كه به تفكر و تحليل و مشاوره اعتقاد داريد.

ازدواج موفق شرايط پيچيده اي دارد و ساده نيست اگر به اين راحتي بود اين همه جنگ و طلاق و اختلاف نبود. بنابراين بايد قبل از هر چيز ذهن را خالي كرد و درباره ازدواج موفق فكر و مشورت و مطالعه كرد

خودشناسي جلوه هاي مختلف زيستي، جنسي، جنسيتي يعني مرد و زن بودن، روان شناختي، حقوقي، فقهي و عرفاني دارد. ابتدا بايد با اين جلوه هاي خودمان به خوبي آشناشويم و متناسب با خودي كه شناختيم آن را همسر برگزينيم.

براي ازدواج بلوغ هاي مختلف شناختي، عاطفي، جنسي، معنوي و اجتماعي لازم است كه معمولا تا سن 25-27 سالگي براي مرد اتفاق نمي افتد مگر اين كه اهل مشاوره و مطالعه باشد و قدرت سازگاري و ارتباطي قوي داشته باشد كه در سن 20 سالگي مثلا به ان برسد.
خطر نامزدي در سن پايين وابستگي بدون شناخت و بلوغ كافي است از سويي ديگر ممكن است يكي به هر دليلي نظرش عوض شود و ديكري به شدت ضربه بخورد.

مهار عشق

با توجه به سخنان بالا لازم است ذهن خود را از او منصرف كنيد با او مواجهه نشويد، او را درگير اين رابطه عاطفي نكنيد و از خيالپردازي و بي كاري اجتناب كنيد

موفق باشيد

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده