|عکس| افشای راز جنایت در گاراژ تهرانسر

یک نت ـ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مستاجر جوان یک گاراژ که برای به دست آوردن گاراژ اقدام به قتل صاحب ملک کرده بود، خبر داد.
جنایت

در تاریخ ششم اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به مأموران گفت که برادرش به نام ایرج، متولد ۱۳۴۳ از مدتی پیش ناپدید شده و به تما‌س‌های مکرر آنها پاسخگو نبوده و هیچگونه اطلاعی نیز از سرنوشت وی وجود ندارد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص فقدان برادرش به کارآگاهان گفت: ایرج به تنهایی در خانه اش در منطقه سعادت آباد زندگی می کند و مالک یک گاراژ در منطقه تهرانسر است که آن را اجاره داده است. وی از مدتی پیش عنوان کرده بود که قسمتی از سقف گاراژ  نیاز به انجام تعمیرات اساسی دارد و به همین علت مشغول فراهم کردن مقدمات تعمیرات گاراژ  بود که ناگهان ناپدید شد. ابتدا تصور بر آن بود که طبق روال همیشگی او برای مدتی کوتاه به خارج از کشور رفته اما پس از چند روز بی خبری و عدم تماس از سوی ایرج، به ناچار مجبور به طرح شکایت در خصوص فقدان وی شدیم.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل زندگی فقدانی در منطقه سعادت آباد – میدان کاج به تحقیقات از همسایگان فقدانی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که فقدانی آخرین بار در ۲۷ فروردین ماه با خودرو پژو ۲۰۶ شخصی اش به شماره انتظامی معلوم از مجتمع مسکونی محل سکونتش خارج شده و دیگر مراجعه نکرده است.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل گاراژ متعلق به فقدانی به تحقیق از مستأجر فقدانی به نام امید. س ۳۴ ساله  پرداختند و امید در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت:  فقدانی در تاریخ ۲۷ فروردین به گاراژ مراجعه کرده بود تا در خصوص نحوه هزینه کردِ تعمیرات سقف گاراژ با یکدیگر صحبت کنیم که ناگهان شخصی با وی تماس گرفت؛ پس از پایان تماس تلفنی، فقدانی از من خواست تا ماشین پژو ۲۰۶ شخصی اش را به منطقه اکباتان برده و به خانمی تحویل دهم و من نیز در ساعت ۱۶ همان روز برای تحویل دادن خودرو شخصی متعلق به فقدانی به شهرک اکباتان رفته و در آنجا خانمی جوان با ظاهری آراسته به محل پارک خودرو مراجعه کرد و ماشین را از من تحویل گرفت؛ پس از آن دیگر فقدانی را ملاقات نکرده و از سرنوشت وی نیز هیچ اطلاعی ندارم .

در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو پژو ۲۰۶ متعلق به فقدانی در سیستم جامع پلیس ثبت و چند روز پس از آن خودرو  متعلق به فقدانی توسط گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ، در شهرک اکباتان به صورت رها شده کشف شد.

در ادامه تحقیقات، امید. س با ارائه اسناد و مدارکی مدعی شد که فقدانی سه دانگ گاراژ را به وی فروخته و در ازای آن قطعات یدکی خودرو تحویل گرفته است. امید در این خصوص به کارآگاهان گفت : از مدتی پیش فقدانی پیشنهاد خرید سه دانگ گاراژ را مطرح کرده بود و بنده نیز با قبول این پیشنهاد قبول کردم تا مبلغ مورد معامله که ۸۰۰ میلیون تومان بود را در قالب تهیه قطعات یدکی خودرو به او، پرداخت کنم. پس از تحویل قطعات یدکی خودرو مورد درخواست فقدانی، قولنامه ای نیز میان ما دو نفر مبنی بر فروش سه دانگ گاراژ تنظیم شد.

با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده در خصوص تنظیم قولنامه میان  امید. س و فقدانی، کارآگاهان به تحقیق از خانواده شاکی پرونده  پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی هیچگونه نیاز مالی و یا قصدی برای فروش سه دانگ گاراژ خود نداشته است؛ در ادامه مشخص شد که ارزش گاراژ حداقل سه میلیارد تومان است که بنا بر اظهارات امید. س و متن قرارداد تنظیم شده، تنها ۸۰۰ میلیون تومان و آن هم به شکل تحویل دادن قطعات و لوازم خودرو به فقدانی پرداخت شده بود. ضمن آنکه امید. س نیز قادر به ارائه اسناد و مدارکی در خصوص نحوه تحویل قطعات خودرو و یا نوع قطعات به کارآگاهان نبود.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که امید. س به صورت ناگهانی مسافرتی به شهرستان ساوه داشته و پس از انجام این مسافرت نیز به شاگرد گاراژ تأکید کرده که هیچ کس نباید از این مسافرت اطلاع پیدا کند. با ارائه اسناد و مدارک از سوی کارآگاهان، امید که ابتدا منکر هرگونه مسافرتش به شهرستان ساوه شده بود، به ناچار به این موضوع اعتراف اما مدعی شد که صرفا برای انجام تفریح و خوشگذرانی و بدون اطلاع خانواده اش، به باغ یکی از دوستانش به نام مهدی رفته است.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در طول رسیدگی به پرونده و تناقضات متعدد در اظهارات امید، با هماهنگی بازپرس پرونده، وی در تاریخ ۱۲ خرداد ماه دستگیر و برای انجام تحقیقات پلیسی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

امید پس از انتقال به اداره یازدهم و پس از چند روز سکوت به ارتکاب جنایت توسط یکی از دوستانش به نام مهدی اعتراف کرد و گفت:  مهدی در کار قاچاق سلاح است و فقدانی نیز در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد، آنها قصد معامله با یکدیگر را داشتند و به همین علت، من به همراه فقدانی به شهرستان ساوه رفتیم تا آنها با یکدیگر معامله داشته باشند؛ پس از رسیدن به شهرستان ساوه، فقدانی به همراه مهدی برای دیدن اسلحه ها از باغ خارج شدند و من نیز برای استراحت در باغ باقی ماندم، عصر روز ۲۸ فروردین ماه مهدی به تنهایی به باغ بازگشت و عنوان کرد که ایرج را کشته است و اگر من نیز در این خصوص حرفی به کسی بزنم، مرا نیز خواهد کشت.

با توجه به اظهارات امید. س در خصوص ارتکاب جنایت توسط مهدی. ع  ۲۵ ساله، کارآگاهان اداره یازدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان ساوه رفته، مهدی  را دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

مهدی در اعترافاتش به مرگ فقدانی اعتراف کرد اما در خصوص اظهارات امید مبنی بر معامله سلاح با فقدانی، منکر هرگونه خرید و فروش سلاح و موادمخدر با فقدانی و یا حتی فعالیت خود در زمینه خرید و فروش سلاح شد و گفت که پیشنهاد ارتکاب جنایت توسط امید مطرح و  جنایت در داخل همان محل گاراژ واقع در منطقه تهرانسر انجام شده است.

مهدی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در تاریخ ۲۷ فروردین ماه با طرح و نقشه قبلی، امید به بهانه صحبت کردن با ایرج در خصوص نحوه بازسازی سقف گاراژ، از وی دعوت کرد تا شخصا به گاراژ بیاید. در داخل گاراژ، با کمک امید دست و پای ایرج را بسته و با تهدید اقدام به گرفتن امضاء و اثر انگشت روی قولنامه فروش سه دانگ گاراژ کردیم. پس از گرفتن امضاء و اثر انگشت، امید گفت که امکان آزاد کردن ایرج وجود ندارد چراکه وی پس از آزادی به پلیس مراجعه و از ما شکایت خواهد کرد؛ با طرح این موضوع از سوی امید، وی پیشنهاد داد تا فقدانی را کشته و جسدش را به ساوه منتقل کنیم. سرانجام قبول کردم تا ایرج را به قتل برسانیم و پس از خفه کردن ایرج، جسدش را با خودرو پراید متعلق به مهدی به نزدیکی روستایی به‌نام اصفهانک در شهرستان ساوه برده و در آنجا دفن کردیم؛ خودرو ۲۰۶ متعلق به ایرج را نیز به شهرک اکباتان برده و در آنجا رها کردیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص ارتکاب جنایت، هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان ساوه اعزام شده و در ساعت ۸:۳۰ روز جمعه ۲۱ خرداد ماه موفق به کشف جسد متعلق به فقدانی پرونده در داخل گودالی شدند که توسط متهمان و به عمق حدود دو متری کنده شده بود.

مکرم اضافه کرد: با توجه به کشف جسد متعلق به فقدانی و تشکیل پرونده با موضوع قتل عمـد، قرار بازداشت موقت از سوی مقام  قضایی صادر و هر دو متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده