میگن بختم بسته شده و جادو شده ام چکار کنم ؟

یک نت ـ هر چند دختران جوان و دم‏بخت و نیز والدین آنها علاقه‏ مندند تا هر چه زودتر ازدواج كرده، و تکلیف زندگى آینده‏ شان را روشن كنند و...؛ ولى روشن است که با توجه به عوامل مختلف در سطح كلان جامعه، سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است. بنابر این شاید واقعا ازدواج شما دیر نشده باشد.
ازدواج

یک نت ـ در پاسخ به مسئله ‏اى كه تحت عنوان مشكل ازدواج مطرح فرمودید، توجه به نكات زیر لازم و ضرورى است:


الف) هر چند دختران جوان و دم‏بخت و نیز والدین آنها علاقه‏ مندند تا هر چه زودتر ازدواج كرده، و تکلیف زندگى آینده‏ شان را روشن كنند و...؛ ولى روشن است که با توجه به عوامل مختلف در سطح كلان جامعه، سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است. بنابر این شاید واقعا ازدواج شما دیر نشده باشد.
ب) نداشتن خواستگارهاى متعدد  یا ثمره بخش نبودن خواستگاری، یك امر طبیعى است و هرگز نشانه بخت بد یا بسته ‏شدن بخت فرد نیست و همان‏طور كه براى شما به عنوان یك دختر، این مشكل وجود دارد، براى پسرها نیز این مشكل وجود دارد.
ج) شما بین دختران تنها فردى نیستید كه دچار این مساله شده اید،  دختران زیاد دیگرى نیز بوده اند كه مدت‏ها و گاهى سال‏ها با این مسئله رو به ‏رو بوده اند؛ امّا سرانجام همسر مناسب و متناسب با روحیات خود را پیدا کرده اند. پس زود ازدواج ‏كردن آن هم با اوّلین یا دومین خواستگار، نشانه موفقیت در امر ازدواج و تأمین خوشبختى و سعادت همیشگى نیست. با كمى دقت و تفحص در بین همسایگان، فامیل و دیگران، می‏توانید مشاهده كنید كه فرآیند خواستگارى و ازدواج، معمولاً یك فرآیند طولانى مدت است و نیازمند زمان و دقت كافى است و چه بسا همین تجربه ‏ها و به تأخیر افتادن‏ها، شناخت و آگاهی‏تان را از موضوعات و معیارهاى ازدواج بیشتر و عمیق‏تر كند و موفقیت در این امر مهم و حیاتى را چندین برابر كند كه در نتیجه به صلاح شما خواهد بود.
د) گاهى انتظارات بالا و بیش از اندازه خانواده‌‏ها یا خود دختران به این مشكل دامن مى‌‏زند كه در این صورت این موضوع باید مورد بررسى قرار گیرد و در صورت واقعیت داشتن آن، با تدابیر لازم و مناسب به تعدیل آن پرداخت و بدین وسیله یكى از موانع خواستگارى و ازدواج برطرف شود. یا در مواردی که  ویژگیهاى شخصیتى و اخلاقى خانواده‌‏ها مانع و سد راهى براى خواستگاران شده است، كه این امر نیز باید مورد توجه خانواده‏ها قرار گفته و در صورت لزوم تغییرات لازم را در نحوه برخورد و صفات اخلاقى و آداب اجتماعى خود ایجاد نمایند و زمینه ازدواج دختران خود را فراهم نمایند.
پس در مواردی که خارج از اختیار شماست، نباید نگران آن باشید و ذهن خود را به آن مشغول نمایید به گونه‌‏اى كه مانع زندگى روزمره و درسى و تحصیلات علمى و دیگر امور شود. زیرا انسان نمى‌‏تواند تمام شرائط و امكانات را بر وفق مراد خود فراهم نماید ولى مى‌‏تواند خود را با شرائط موجود وفق دهد و هماهنگ سازد در صورت اول همیشه نگران و ناراحت و غمگین و افسرده خواهد بود و در صورت دوم با ابتكار و خلاقیت و بهره‏‌مند شدن از دیگر توانمندیهاى خود، شاد و با نشاط زندگى خواهد كرد و فعّال و سر زنده با همان امكانات و شرائط موجود، زندگى را بر خود سهل و آسان خواهد گرفت. بنابراین هیچ گاه نباید این موضوع مانع عمده‏ اى بر راه ادامه زندگى و تحصیل و... شود. و تصور نکنید که تمام خوشبختی های زمین و آسمان در گرو ازدواج است.
و در مواردی که در اختیار شماست، مثل پایین آوردن توقعات یا بهبود اخلاق و ... باید سعی خود را در اصلاح آنها به کار بندید.
و درباره سحر و جادو، و طلسم شدن، باید دقت کرد که در اکثر موارد، مشکل ازدواج ناشی از همین مسائل ذکر شده در بالاست گرچه نمی‏خواهیم وجود سحر و جادو و بستن بخت، را انکار کنیم؛ ولى باید توجه داشت كه غالب آن چه امروزه در میان مردم در این‏باره شایع است، بى اساس است و بیشتر به افكار روانى، تخیلات، سوءظن‏ها، توهمات و مشكلات واقعى موجود در رفتار و اعمال آنها مربوط است و اگر هم واقعا سحری در کار باشد، می توان از راههای زیر آن را از بین برد:
۱.استعاذه به خداوند و خواندن سوره‏هاى فلق و ناس.
۲.خواندن و نوشتن آیات ۷۵ تا۸۲ سوره یونس و همراه داشتن آن.
۳.دعا و تضرع به درگاه خداوند.
و برای بهره مند شدن از عوامل معنوی در جهت تسریع در ازدواج نیز می توانید، اقدامات زیر را انجام دهید:
۱.در هر شبانه روز، یك بار زیارت عاشورا و دعاى توسل به نیت این حاجت قرائت شود. (۴۰ روز)
۲.در شب جمعه غسل كنید (غسل مستحبى) و بعد از نیمه شب، نماز امام زمان (عج) را بخوانید (كیفیت آن در مفاتیح الجنان در ضمن اعمال شب جمعه آمده است).
۳.سه روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید و روز جمعه نماز جعفر طیار به جاى آورید (كیفیت آن در مفاتیح الجنان در ضمن اعمال روز جمعه آمده است). این عمل كه مورد توجه بزرگان دین بوده، در استجابت دعا بسیار مؤثر است.
۴. به هنگام ورود به منزل سه بار سوره توحید بخوانید.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده