مگه میشه اعتقادات یک میلیارد نفر کشک باشه؟؟

یک نت ـ معجزه امری خارق العاده و خارج از نظام علت و معلول شناخته شده ی مادی ست... معجزه قوانین را نقض نمی کند بلکه ما نمی توانیم قوانین علی غیر مادی را درک کنیم
مگه میشه اعتقادات یک میلیارد نفر کشک باشه؟؟

یک نت ـ شبهه : آقای مسلمون، خانم مسلمون
شما داستان بزبز قندی رو خوندی؟؟ آقا گرگه میاد شنگول و منگول رو میخوره و بزبز قندی میاد شکم گرگه رو پاره میکنه و بچه هاشو نجات میده .به نظرت این داستان واقعیه؟؟
مسلمون:نه بابا اینا فقط داستانه.
شما تا حالا داستان پینوکیو رو خوندی؟ پدر ژپتو توسط یک ماهی بزرگ خورده میشه و چند روز تو شکم ماهیه زندگی می کنه؟ به نظرت واقعیه؟
مسلمون :نه بابا اینا همش داستانهای بچه هاست واقعیت نداره.
شما تا حالا داستان یونس پیامبر رو شنیدی که یک ماهی بزرگ میخوردش و ایشون تو شکم ماهی چند روز زندگی میکنه.به نظرت واقعیه؟؟
مسلمون: استغفر الله مگه میشه واقعیت نداشته باشه!! آخوند محله ما هم تایید کرده!! من خودم تو برنامه زلال احکام دیدم راجبش حرف میزدن!! اگه باور ندارید برسد تفسیرشو بخوانید! شان نزول داره! اون زمانها فرق میکرده...اون زمانها آدما تو شکم ماهی میتونستن زندگی کنن بدون اینکه هضم بشن....اینا همش حکمته!! استغفرالله چرا به اعتقادات ما احترام نمیذارین؟؟مگه میشه اعتقادات یک میلیارد نفر کشک باشه؟؟

پاسخ :

1. معجزه امری خارق العاده و خارج از نظام علت و معلول شناخته شده ی مادی ست... معجزه قوانین را نقض نمی کند بلکه ما نمی توانیم قوانین علی غیر مادی را درک کنیم (که شاید بر علل مادی تاثیر می گذارد).

ضمنا اين نخستين اعجازى نيست که در قرآن با آن روبرو مى شويم، همان خدائى که ابراهيم (عليه السلام ) را در دل آتش سالم نگهداشت و موسى و بنى اسرائيل را با ايجاد جاده هاى خشک در وسط دريا از غرقاب نجات داد، و نوح (عليه السلام ) را به وسيله کشتى ساده اى از آن طوفان عظيم و گسترده رهائى بخشيد، و سالم به زمين فرود آورد، همان خداوند قدرت دارد که بنده اى از بندگان خاصش را مدتى در شکم ماهى عظيمى سالم نگهدارد.

2. علم هنوز چنین رخدادی را ابطال نکرده که یک موجود زنده برای چند روز نتواند در شکم نهنگ زنده بماند.
اما علم نمیتواند اثبات کند انسان به هیچ عنوان نمی تواند هر چند مدت کوتاهی را در شکم ماهی بزرگ زنده بماند.. هر امری ممکن است .

⚡️مثلا هیچ کس نمیتواند بگوید يونس(ع) وارد فضاي گوارشي نهنگ شده است. چه بسا آن حضرت وارد مجاري تنفسي آن شده و در يكي از لوله هاي هوايي ريه ي نهنگ مستقرّ شده است. با اين فرض، اوّلاً آنجا چيز خطرناكي نيست تا تهديدش كند. ثانياً دائماً اكسيژن وارد آن مي شود. چون نهنگها بر خلاف ديگر آبزيان، شش دارند نه آبشش؛ و براي تنفس از هوا استفاده مي كنند نه از آب. لذا كسي كه وارد مجاري تفنسي يك نهنگ شود، كمبود هوا نخواهد داشت؛ كما اينكه كمبود جا هم نخواهد داشت؛ چون مجاري تنفسي يك نهنگ و داخل ششهاي آن به اندازه ي كافي فضاي خالي وجود دارد، به قدري كه حتّي دهها نفر هم به راحتي در آن جا مي گيرند.
 اين سوراخ هوايي در نهنگ آبي به قدري بزرگ است كه يك انسان بالغ به راحتي مي تواند درون آن بيفتد. پس آن حضرت به طور طبيعي نمي توانسته از لوله ي هوايي نهنگ بيرون آيد؟

قرآن هم نفرموده كه خودش بيرون آمد؛ بلكه خود ماهي(نهنگ) او را بيرون انداخت. همان گونه كه اگر خلطي در لوله هاي هوايي ما جمع شود يا شيء خارجي وارد لوله هاي هوايي ما شود، دچار عطسه مي شويم، و با عطسه آن امور زائد را خارج مي كنيم، نهنگ نيز در اين حالت دچار عطسه مي شود. در اين حالت است كه يونس(ع) را به بيرون پرتاب مي كند.
البته شكّ نيست كه آن حضرت در اين مدّت دچار ضعف خواهد بود. لذا طبق آيات، حضرتش بعد از خروج از بدن نهنگ چند روزي ناتوان بود و با خوردن كدويي كه در ساحل و بالاي سرش روييده بود توانش را باز يافت.

اظلاعات بیشتر و تفصیلی در: http://www.porsemanequran.com/node/23031

 

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده