رفتن به محتوای اصلی

خواستگار کبابی با مدرک دیپلم!

تاریخ انتشار:
تا به حال خواستگاران متعددی داشته‌ام، ولی متاسفانه همه را رد کردم. البته نصفشان را به خاطر تحصیلات پایین(دیپلم)، رد کردم(البته نمی‌دانم تصمیم درستی گرفتم یا نه!
خواستگار کبابی با مدرک دیپلم!

یک نت ـ دختر ۲۴ساله‌ای هستم‌ و دارای مدرک لیسانس مهندسی. از اول مهرماه نیز دانشجوی ارشد می‌شوم. تا به حال خواستگاران متعددی داشته‌ام، ولی متاسفانه همه را رد کردم. البته نصفشان را به خاطر تحصیلات پایین(دیپلم)، رد کردم(البته نمی‌دانم تصمیم درستی گرفتم یا نه!)

از طرفی فکر می‌کنم که کم کم به جهت بالا رفتن سنم، انتخاب‌هایم محدودتر می‌شود و در نهایت نتوانم برای یافتن شریک زندگی انتخاب درستی داشته باشم.

امّا در حال حاضر خواستگاری دارم که دارای مدرک دیپلم، شغل آزاد(کبابی)، خانه و مغازه است. نمی‌دانم چکار کنم؟! از یک طرف تحصیلات پایینی دارد و به نظرم شغلش سطح پایین است و از طرف دیگر اگر همین مورد را هم رد کنم و دانشگاه بروم، احتمال زیاد باید قید ازدواج را بزنم. نمی‌دانم چه تصمیمی بگیرم! لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

اینکه نصف خواستگارانتان را صرفا بخاطر دیپلم داشتن رد کرده‌اید، دلیل قانع کننده‌ای نمی‌تواند باشد؛ چرا که اولا مدرک تحصیلی در زمینه اشتغال کاربرد دارد و دوما اختلاف تحصیلی هم بخودی خود مشکل ساز نیست؛ مگر اینکه این اختلاف تحصیلی ۱. منجر به اختلاف زیاد درک، فهم و علم مربوط به مهارت‌های زندگی شود ۲. طرفین اختلاف زیادی در علایق و سلایق داشته باشند. ۳. شما خود را بالاتر ببینید و بخواهید با آن فخرفروشی کنید یا نگاه عاقل اندر سفیه نسبت به طرف مقابل داشته باشید.

لذا این اختلاف تحصیلی تا زمانی که منجر به اینگونه اختلافات اساسی نشود، بخودی خود مشکل ساز نیست. از این رو گرچه سنتان برای ازدواج بالا نیست ولی رد کردن خواستگارانتان هم بدون طی کردن جلسات گفت‌وگو، منطقی و صحیح نیست، بلکه بهتر است جلساتی با خواستگاران داشته باشید. چه بسا آنگونه که تصور می‌کنید نباشند.

در نتیجه لازم است از این به بعد، شیوه تصمیم‌گیریتان را جهت انتخاب مناسب، تغییر دهید. از همین رو این خواستگاری که قرار است برای شما بیاید، بهتر است به او اجازه خواستگاری را بدهید و باهمدیگر درباره تناسبات و تفاهم فی مابین صحبت و گفت‌وگو کنید و در نهایت با مشورت و تحقیق تصمیم‌گیری کنید. لذا اگر همانطور که گفته شد این اختلاف تحصیلی منجر به اختلافات اساسی نشد و برخلاف انتظاری که داشته‌اید، طرف مقابل را مناسب خود دیدید، بدون دلیل او را رد نکنید.امّا اینکه فکر می‌کنید شغلش سطح پایین است تصور نادرستی است و احیانا دلیل بر پایین بودن درک، شعور یا فرهنگ اینگونه افراد نیست؛ این درست نیست که تنها افرادی را که دارای تحصیلات بالا هستند انسان‌های با درک و شعور بالا دانست و دیگر اصناف را به ویژه صنف بازاری جماعت را افرادی با درک و شعور پایین قلمداد کرد.

همانطور که گفته شد برای پی بردن به میزان درک و شعور و تناسبات لازمه جهت ازدواج، لازم است که طرفین از طریق جلسات خواستگاری، تحقیق و مشورت و گاه مشاوره اقدام کنند تا بتوانند انتخاب درستی را برای زندگی بکنند.امّا آنچه که در جلسات گفت‌وگو باید اهمیت داده شود، توجه به تناسبات اخلاقی، اعتقادی، فکری، فرهنگی، رفتاری و خانوادگی میان طرفین است که مسلما آگاه شدن از وجود این تناسبات از طریق گفت‌وگو در جلسات خواستگاری، تحقیق و مشورت باصاحب نظران بدست می‌آید.

ضمنا ادامه دادن تحصیلات خود، ربطی به ازدواجتان ندارد. اگر واقعا برای تحصیلات خود هدفی همچون اشتغال در نظر دارید پس ادامه تحصیل دهید تا زمانی که خواستگار مناسب برای شما بیاید و در نهایت ازدواج کنید. (گرچه اجازه اشتغالتان هم معمولا نیازمند اجازه همسر است که باید این را هم در نظر گرفت.)

امّا فارغ از اینکه ازدواج بکنید یا نه اگر واقعا هدفی برای ادامه تحصیل خود ندارید و صرفا بخاطر علاقه قصد ادامه تحصیل دارید، بازهم ادامه تحصیل مانع ازدواجتان نیست و تازمانی که بخواهید ازدواج کنید می‌توانید ادامه تحصیل دهید. (از آنجایی هم که صرفا بخاطر علاقه ادامه تحصیل می‌دهید، معمولا بیشتر همسران از این بابت ممانعت نمی‌کنند.)

برای مطالعه بیشتر:

- اختلاف سطح تحصیلات دختر و پسر در ازدواج

منبع:jonbeshnet.ir

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا