بی علاقگی به مسجد

یک نت ـ فرزند نوجوانم متاسفانه تمایلی به رفتن به مسجد ندارد. چگونه می‌توانم او را علاقه‌مند کنم؟
مسجد

یک نت ـ فرزند نوجوانم متاسفانه تمایلی به رفتن به مسجد ندارد. چگونه می‌توانم او را علاقه‌مند کنم؟

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

برای مسائل عبادی هیچ گاه نباید از زور و اهرم فشار استفاده کرد؛ زیرا این کار تنفر او را از مسجد برمی‌انگیزاند. از طرفی استفاده از زور و اجبار، شیرنی عبادت را در کام فرزند نوجوانتان تلخ می‌کند.

از سویی دیگر؛ برخی از والدین برای ترغیب فرزندانشان به مسائل عبادی، از تحریک احساسات استفاده می‌‌کنند. البته بهتر است این شیوه برای مقابله با رفتارهای نادرست و ناپسند فرزندان به ارزش‌های دینی بهره جست و برای ترغیب آنان به عبادات از راه‌های ذیل استفاده کرد:

1. هنگامی که می‌خواهید به مسجد و اماکن مذهبی بروید، هیچ گاه به فرزندتان اصرار زیاد نکنید، بلکه تنها به او اطلاع دهید. باتوجه به آگاهی از رغبت قلبی شما، اگر دوست داشته باشد، با شما همراه خواهد شد.

2. اگر مسجد در نزدیکی محل زندگی شماست به فرزندتان اجازه دهید خود به تنهایی به مسجد رود؛ زیرا  این احتمال وجود دارد که به خاطر حس استقلال تمایل نداشته باشد با شما به مسجد برود.

3. فرزندتان را برای ایام تابستان و اوقات فراغت در مسجد و پایگاه فرهنگی ثبت نام کنید.

4. سعی کنید با القای غیرمستقیم او را با ارزش و اهمیت مسجد و مسائل عبادی آشنا کنید.(به او کتابی درباره اهمیت نماز در مسجد هدیه دهید.)

5. تلاش کنید هنگام رفتن به مسجد، برنامه‌ای ترتیب دهید که با علایق فرزندتان همراه باشد از جمله؛ دیدار با دوستان و نزدیکان، تفریح و گردش

با آرزوی موفقیت

نویسنده: عقیل مصطفوی مجد

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده