رفتن به محتوای اصلی

پیوستن یک زن و مانکن استرالیایی به گروه تروریستی داعش

تاریخ انتشار:
روزنامه "دیلی میل" انگلیس از پیوستن یک زن و مانکن استرالیایی به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق علی رغم اقدامات شدید امنیتی دولت استرالیا به دنبال حادثه تروریستی اخیر در این کشور پرده برداشت
پیوستن یک زن و مانکن استرالیایی به گروه تروریستی داعش

یک نت ـ روزنامه "دیلی میل" انگلیس گزارش داد که یک زن از شهر ملبورن که زهره دومان نام دارد وارد سوریه شده و با یکی از عناصر تروریستی داعش ازدواج نموده است؛ خانواده دومان تاکید کرده اند که دخترشان جهت پیوستن به این گروه تروریستی مورد شستشوی مغزی قرار گرفته است.

این روزنامه اشاره کرد که دومان با تروریستی به نام محمود عبداللطیف ازدواج نموده است؛ به نحوی که چندی پیش خبر این اقدام خود را در اینترنت منتشر کرده و گمان می رود این دو نفر اکنون در شهر الرقه سوریه زندگی می کنند.

از طرفی دیگر این روزنامه توضیح داده است که مانکن سومالیایی تبار استرالیا با نام شارکی جاما از شهر ملبورن مسافرت کرده و به گروه تروریستی داعش پیوسته است؛ او اکنون در شهر فلوجه عراق زندگی می کند.

طبق نظر "آن آلای" پژوهشگر زن دانشگاه کرتین استرالیا، جامان تنها نمونه ای از شهروندان استرالیایی به شمار می رود که به پس از تمایل به افراطی گری به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

دولت استرالیا پیش بینی نموده تعداد افردای که از این کشور به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوسته اند به 70 تن می رسد، این در حالی است که گزارشات اطلاعاتی به وجود صد تن از انان در میان داعش اشاره دارند.

گفتنی است دولت استرالیا اخیرا گذرنامه بیش از صد تن از افرادی که با گروه های تروریستی ارتباط داشته اند را در چارچوب قوانین جدیدی که دولت این کشور در خصوص  مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدیدات داخلی ناشی از وخامت پدیده افراطی گری و انتشار سریع ان در استرالیا به تصویب رسانده باطل نمود.

در پایان اشاره می شود که جورج براندیس دادستان کل استرالیا فاش ساخته بود که حدود بیست تروریست استرالیایی که در میان گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق حضور داشته اند کشته شده اند و گفت که تروریست های داعش، غربی های را از طریق وعده های دورغین مذهبی فریب می دهند و از آنان به عنوان سپر دفاعی خویش در خطوط مقدم و نیز حملات انتحاری سوء استفاده می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا