رفتن به محتوای اصلی

عكس چهره شيطان ، مردي با ريش قرمز

تاریخ انتشار:
یک نت ـ در ماه می برخی از رسانه های عربی گزارش کردند که وی مرده است. یکی از نزدیکان گروه داعش می گوید که او از یک زخم در دست راست خود رنج می برده و به همین علت از سوریه به عراق منتقل شده بود.
عكس چهره شيطان ، مردي با ريش قرمز

عكس چهره شيطان ، مردي با ريش قرمز

چهره شيطان ، مردي با ريش قرمز

دیلی میل اینگونه او را معرفی می کند: «چهره شیطان: جوان، دارای ریش قرمز . چچنی مهم ترین فرمانده شناخته شده داعش»

طبق ادعاها، احتمال اینکه وی رییس و فرمانده کل نظامی داعش شود، افزایش یافته است. عمر الچچنی یکی از صدها افراطی چچنی است که برای جنگ به سوریه آمده بود و اکنون به یکی از چهره های شناخته شده دولت اسلامی عراق و شام تبدیل شده است. او اغلب در ویدیوهای آنلاین قابل مشاهده است. حضور او در عکس ها درحالیست که ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه در عراق، به ندرت در معرض عکس برداری قرار گرفته و درمقابل الچچنی بسیار مخفی است.

الچچنی فرمانده نظامی داعش در سوریه است که با رهبری خود حملات گسترده ای را ترتیب داد و به این ترتیب ناامنی را توانست به مرز عراق بکشاند.

اکنون پس از کشته شدن ابو عبدالرحمان آل بلاوی الانباری، در موصل، احتمال اینکه فرمانده نظامی کل داعش به او محول شود بسیار زیاد است.

در آخرین ویدیوی منتشر شده او درکنار سخنگوی این گروه و در میان تروریست های این گروه ایستاده است که می خواهند تخریب مرز میان عراق و سوریه را اعلام کنند. این ویدیو تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که این گروه افراطی ایجاد یک خلافت یا دولت اسلامی را در مناطق تحت کنترل خود اعلام کرد. به گفته الچچنی ۲۸ ساله: «هدف ما روشن است و همه می دانند که چرا حمله می کنیم. راه ما به سمت خلافت است... ما خلافت را به دست خواهیم آورد و اگر خدا نخواهد خلافت را به دست ما برساند، ما از او می خواهیم که شهادت را به ما اعطا کند.»

در ویدیوی گزارش آسوشیتدپرس از الچچنی، به او عنوان فرمانده نظامی داده شده وهیچ اشاره ای به این نکته که او فرمانده نظامی داعش در سوریه است نشده است. تاکنون داعش به این موضوع واکنشی نشان نداده است و خبر فرمانده کل نظامی شدن چچنی را اعلام نکرده است.

چارلز لیستر در جریان بازدید اندیشکده بروکینگز به آسوشیتدپرس می گوید: «با توجه به رشد بیشتر و بیشتر عملیات نظامی گروه های شبه نظامی در عراق و سوریه این امکان وجود دارد که الچچنی، فرماندهی کل نظامی داعش را برعهده بگیرد.»

دو روز پس از اینکه این گروه به صورت یکجانبه استقرار خلافت خود را اعلام کرد، ابوبکر البغدادی در یک نوار صوتی از مسلمانان خواست که به مرزهای این گروه بیایند و برای استقرار یک خلافت اسلامی کمک کنند. در این نوار صوتی او به طور ویژه ای از افراد خاص مانند مهندسان، پزشکان، داشنمندان و افراد دارای مهارت های خاص کمک خواسته است. او همچنین از جهادگرایان! خواسته است که حملات خود را در ماه رمضان افزایش دهند: «در این ماه یا ماه های دیگر هیچ عملی بهتر از جهاد در راه خدا نیست ... پس با اسلحه اسلحه، سربازان اسلامی، بجنگید بجنگید.»

الچچنی یکی از صدهای چچنی است که به جنگ سوریه ملحق شد. نام اصلی او، تارخان باتیرشویلی است. به گفته یکی از همسایگان او که از ترس خود خواسته است ناشناس بماند: الچچنی خدمت سربازی خود را در گرجستان گذارنده است اما به دلیل یک بیماری نامشخص از ادامه خدمت معاف شد.

او یکبار توسط پلیس گرجستان برای داشتن اسلحه غیرقانونی بازداشت شده بود. او پس از آزادی گرجستان را به سمت ترکیه ترک می کند. در سال ۲۰۱۳ سرانجام در سوریه دیده می شود در حالیکه نام عمر الچچنی را برای خود انتخاب کرده بود. در آن سال او رهبری گروهی از القاعده را به نام « ارتش از مهاجران و هواداران» برعهده می گیرد؛ گروهی که به ظاهر شامل تعداد زیادی از مبارزان اتحاد جماهیر شوروی سابق بود.

در دو ماه گذشته، الچچنی، رهبری شورشیان سوری را در برابر شورشیان رقیب در منطقه دیرالزور، در شرق سوریه برعهده داشت و چنان این منطقه را محکم نگه داشت که توانست قسمتی از شورش ها را به مرز عراق و سوریه بکشاند.

در ماه می برخی از رسانه های عربی گزارش کردند که او مرده است. یکی از نزدیکان گروه داعش می گوید که او از یک زخم در دست راست خود رنج می برده و به همین علت از سوریه به عراق منتقل شده بود. پس از آن الچچنی بارها در عکس ها و فیلم های منتشر شده توسط گروه دیده می شود.

حسین ناصر، سخنگوی ائتلاف جبهه شورشیان می گوید: چچنی ها از ترسوترین مبارزان شورشی سوری هستند. آنها هیچ ایده ای از خود ندارند و هرچه رهبرشان بگوید انجام می دهند. حتی اگر امیر به آنها بگوید یک کودک را بکش، آنها این کار را انجام خواهند داد.

منبع: افکار نیوز

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا