جراحی موفقیت آمیز روی پای فالکائو: او50% به جام جهانی می رسد

یک نت ـ جراح پرتغالی پای مصدوم فالکائو اعلام کرده که ستاره کلمبیایی 50% شانس حضور در جام جهانی برزیل را خواهد داشت. رادامل فالکائو، ستاره کلمبیایی موناکو دیروز درپورتوی پرتغال زیر تیغ جراحی رفت و مصدومیت لیگامنت صلیبی و داخلی پای چپش را به دست جراحان سپرد.
رادامل فالكائو

جراح پرتغالی پای مصدوم فالکائو اعلام کرده که ستاره کلمبیایی 50% شانس حضور در جام جهانی برزیل را خواهد داشت. رادامل فالکائو، ستاره کلمبیایی موناکو دیروز درپورتوی پرتغال زیر تیغ جراحی رفت و مصدومیت لیگامنت صلیبی و داخلی پای چپش را به دست جراحان سپرد.

بعد از اتمام این جراحی دکتر ژوزه کارلوس نورونیا، جراح فالکائو اعلام کرد که این عمل موفقیت آمیز بوده. او در گفتگو با خبرنگاران گفت:« جراحی خوبی بود. من همچنان امید دارم که فالکائو بتواند در جام جهانی حضور بیابد. این درحالی است که این امید، چندان هم پررنگ و قطعی نیست. ما باید ببینیم که چه خواهد شد. چون این اتفاق به موضوعات متعددی بستگی دارد.»

این عمل جراحی در بیمارستان ترینداده در پورتو انجام شد و فالکائو روز دوشنبه از بیمارستان مرخص می شود و انتظار می رود که فاز بهبودش را در پرتغال و زیر نظر دکتر نورونیا دنبال کند و بعد از چند هفته به موناکو بازگشته وتمریناتش را در آنجا ادامه دهد.

مدت زمان این دوره نقشی کلیدی در حضور یا عدم حضور فالکائو در جام جهانی که روز 12 ژوئن 2014 آغاز می شود خواهد داشت.

دکتر نورونیا دراین باره ادامه داد:«شاید کمی اغراق کرده باشم ولی فکر می کنم که او 50% شانس حضور در جام جهانی برزیل را دارد.باید گام به گام پیش برویم و ببینیم که از الان تا سه ماه و نیم دیگر اوضاع چطور پیش می رود  . آن موقع می توانیم با اطمینان بیشتری صحبت کنیم.»

زمان پیش بینی شده بهبود مصدومیتی شدید مثل مصدومیت فالکائو، شش ماه است و حالا فقط 5 ماه دیگر تا آغاز جام جهانی باقی مانده.دکتر نورونیا معتقد است که فاکتور روانی هم ممکن است در روند بهبود او تاثیرگذار باشد و گفت:« نور وامیدی که در پایان تونل می بینیم، چندان هم کوچک و کم سو نیست.»

در زمان انجام عمل جراحی، نماینده هایی از تیم موناکو و تیم ملی کلمبیا و ژرژ مندس، مدیربرنامه های فالکائو در بیمارستان حضور داشتند. نونو پینتو داکستا، رئیس باشگاه پورتو نیز که فالکائو در سالهای 2009 تا 2012 درآن توپ می زد، به عیادت او رفت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده