از چهار سالگی دچار خود ارضایی بودم

یک نت ـ سلام، من دختری 17ساله هستم، كه متاسفانه از 4سالگي دچار اين مشكل بودم؛ علتش را باید در زمان کودکی بنده جستجو کنید. متاسفانه در زمان کودکی از آنجایی که هميشه با پسرها بازی مي‌كردم؛ در سن 5-6سالگی گرفتار این گناه شدم.
از چهار سالگی دچار خود ارضایی بودم!

سلام، من دختری 17ساله هستم، كه متاسفانه از 4سالگي دچار اين مشكل بودم؛ علتش را باید در زمان کودکی بنده جستجو کنید. متاسفانه در زمان کودکی از آنجایی که هميشه با پسرها بازی مي‌كردم؛ در سن 5-6سالگی گرفتار این گناه شدم.

البته گاهي هم موفق شدم که تا 40 روز اين گناه را ترك كنم. امّا چیزی که ذهن مرا درگیر و مضطرب کرده است، حديث امام صادق(عليه‌السلام)است که فرموده‌اند: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمی‌گويد و پاكشان نمی‌خواند و عذابی دردناك دارند، که سومین گروه؛ خودارضا كننده و كسي كه لواط دهد و ...»[1] با وجود اینکه بسیار توبه كرد‌ه‌ام و تا حدودی توانسته‌ام خود را کنترل کنم، ولی متاسفانه موفق به ترك کامل این گناه نشده‌ام، آیا خدا مرا می‌بخشد؟ گذشته ازاين‌ها با عوارض روحی این گناه چه كنم؟ با ذهنم كه احساس می‌كنم، نيازبه آنتی ويروس دارد چکار کنم؟

در ضمن هرسه، چهار هفته یکبار دچار این گناه می‌شوم. البته ما قبلا ماهواره‌ام داشتیم و تصاویری که دیدم، هنوز از ذهنم پاک نشده است.

نا گفته نماند که بنده حافظ 10جزء قرآن نیز هستم و از همه بدتر بااطلاع، این گناه را انجام می‌دهم. می‌ترسم به خاطره عقوبت این گناه، همسر خوبی نصیبم نشود و یا حتی خدا بازتاب اعمالم را در این دنیا به من برگرداند. لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم و امیدوارم مشکلتان هر چه زودتر حل شود.

اینکه متوجه اشتباه و گناه بودن رفتارتان هستید، نکته مثبتی است و از آنجایی که نسبت به گذشته خود پشیمان هستید و سعی در اصلاح رفتار خود دارید، می‌تواند قدم اول برای حل مشکل باشد.

از بیان عواقب و آثار این گناه فاکتور می‌گیریم، مطمئنا از عواقب و خطرات ادامه این روند آگاهی دارید. امّا این را بدانید که تنها شما گرفتار این مسأله نیستید؛ بلکه عدّه‌ای از جوانان در پی محیط نامناسب خانواده یا بیرون از آن و تاخیر در ازدواج و ... گرفتار این مشکل می‌شوند که به نسبت شدت این مشکل، آثار روحی و روانی خود را به دنبال دارد. امّا از آنجایی که اشاره کرده‌اید که هر سه، چهار هفته یکبار دچار این گناه می‌شوید، چه بسا دچار ضرر روحی و روانی چندانی نشوید.

امّا ذکر چند نکته برای رهایی از این مشکل و درمان کامل آن لازم است؛
- اولین قدم؛ اعتقاد و ایمان به درمان پذیری آن و دوری از ناامیدی در این زمینه است. بنابراین خواست و اراده شما نقش مهمی در حل مشکل ایفا می‌کند. (البته ترک عادت نادرست، در زمان کوتاه و بدون راهنمای کار آزموده و دلسوز، امکان پذیر نیست.)

در ضمن، حل این مشکل باعث می‌شود به تدریج اراده محکم و راسخی در شما ایجاد شود که مطمئنا راهگشای شما در زندگی آینده می‌شود و می‌توانید با هر گونه برخورد با مانع در زندگی، با اعتقاد و اراده راسخ، آن را از میان بردارید.

همچنین براى تقويت اراده، راه‏هاى زيادى پيشنهاد شده كه از جمله آن؛ تلقين به خود است. ويكتور پوشه؛ روان شناس فرانسوى در این باره مى‏‌گويد: «افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبى قادر هستم که اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادر هستم.» تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبى در تقويت اراده و روحيه دارد.»

- خود را برای مدتی سختی کشیدن آماده کنید.

- فکر نکنید که شما نمی‌توانید چون تعداد قابل توجه‌ای از افراد توانسته‌اند پس شما هم می‌توانید، البته این به اراده و عزم شما بستگی دارد.

- خود را به حدی مشغول کنید تا وقت فکر کردن به این موضوع را نداشته باشید و همچنین اوقات فراغت خود را با یادگیری مهارتهای زندگی، مهارتهای هنری، تفریح، بازی، مطالعه و ... پر کنید.

- در نشستهای دوستانه، فامیلی و سفرهای جمعی و همچنین کلاسهای مختلف مانند کلاس خیاطی، آشپزی، هنری و... بیشتر شرکت کنید.

- از تنهایی بپرهیزید.(البته از تنهایی که موجب افکار نادرست و تحریک آمیز می‌شود، خودداری کنید و گرنه تنهایی که باعث شود به مشکلتان فکر کنید و یا تنهایی که برای راز و نیاز و دعا است، خوب است.)

- فعالیتهای ورزشی فکر را مشغول و انرژی شما را تخلیه می‌کند.

- ارتباط عاشقانه قلبی با خدا و اهل بیت(علیهم‌السلام) را بیشتر برقرار کنید.

- از دعا و گریه در درگاه خدای متعال غافل نشوید؛ چون هم سبک می‌شوید و هم خدا در این زمینه به شما کمک می‌کند.

- طبق توصیه‌های دوستان؛ هر چه زودتر و با انتخاب درست، ازدواج کنید. منشأ اين مشكل، عدم پاسخ صحيح و مناسب به يكى از نيازهاى واقعى انسان است كه بايد به طور طبيعى و صحيح (ازدواج) ارضا و تأمين شود.

ولی اگر به شكل صحيح تأمين نشود شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء این گناه دامن‏گير او مى‏‌شود. بنابراين در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، بايد براى ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترين راه حل ازدواج است.

- از خوردن مواد غذايى محرك؛ همچون خرما، پياز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز و غذاهاى پرچرب اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا کنید.

- همانطور که برخی دوستان هم اشاره کرده‌اند، از نگاه‏ كردن به مناظر، فيلم‏ها و تصاوير تحريك‏ كننده، خوددارى کنید و به محض مواجهه با اين امور، محیط خود را تغییر دهید.

- از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسى و حتى شوخى‏‌هاى تحريك كننده و فكر كردن در اين امور، دورى کنید.

-  توجه داشته باشید که بايد هميشه براى ذهن و فكر خود، محتواى مطلوب و موضوع مناسب داشته باشيد.

- از آنجایی که حافظ بخشی از قرآن هستید، هنگام تلاوت قرآن به معانى آيات فكر كنيد.

با توجه به اینکه قبلا چند بار توبه کرده‌اید، ولی موفق به کنار گذاشتن این گناه نشده‌اید، باز هم  به شما توصیه می‌کنیم، توبه کنید و هیچ گاه ناامید نشوید؛ زیرا با توبه کردن تا هنگامی که گناهی را تکرار نکرده باشید، بر طبق آموزه‌های دینی تمام گناهانی که حق‌الله محسوب می‌شوند، پاک می‌شود و بخشیده می‌شوید. البته به شرطی که توبه حقیقی باشد و توبه حقیقی هم بدین معنی است که واقعا فرد نسبت به گناهان گذشته خود پشیمان شده و قصد و اراده تکرار گناهان گذشته خود را نداشته باشد که در اینصورت حقيقت توبه محقق شده و حتى اگر خداى ناخواسته شكستى رخ دهد، فرد نبايد مأيوس شد و مى‏تواند مجددا عزم خود را بر ترك گناه جزم کند. از طرفی خدای متعال توبه کاران را دوست می‌دارد؛ «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»[بقره/222]

همچنین طبق آموزه‌های دینی، کسی که توبه کند و رفتارهای گذشته را تکرار نکند به مانند فرد مومن و سالمی است؛ گویا اینکه اصلا گناهی نکرده است؛ امام باقر(علیه‌السلام) در اين باره فرموده: «التّائِبُ مِنَ الذَّنبِ كَمَن لَاذَنبَ لَهُ؛ توبه كننده مانند كسى است كه اصلاً گناه نكرده است.»[2]

در مورد عقوبت گناهان در این دنیا باید عرض کنم که این گونه نیست که هرکسی در این دنیا گناهی را انجام داد حتما دچار عقوبت دنیوی می‌شود؛  طبق آموزه‌های دینی این گونه نیست که برای همه افرادی که دچار گناه می‌شوند عقوبت دنیوی را بدنبال داشته باشد؛ به عبارت بهتر امکان عقوبت دنیوی برای گناهکاران وجود دارد ولی حتمی نیست. امّا با توبه حقیقی انجام دادن، نه تنها عقوبت دنیوی را به دنبال ندارد؛ بلکه عقوبت اخروی را هم از میان برمی‌دارد.

در ضمن عقوبت دنیوی بیشتر در جایی امکان دارد كه فرد گناهکار از كار خود پشيمان نشده و توبه نكرده باشد، که علاوه بر عقوبت اخروی امکان دارد به عقوبت دنیوی نیز گرفتار شود، به ویژه در گناهانى كه فرد جسارت پيدا كرده وآن را بى‌واهمه و به خيال، انجام مى‌دهد، واز كرده خود پشیمان نیز نشده باشد.

در پایان باز هم تاکید می‌کنم که شرط اساسی در حل مشکل، داشتن اراده‌ و عزمی محکم است که علاوه بر آن می‌توان با مطالعه تجارب موفق افرادى كه مدت‏ها با اين معضل دست و پنجه نرم مى‏‌كردند و به دلیل عدم شناخت كافى يا جدى نگرفتن راه مقابله با آن و يا به هر دليل ديگرى گرفتار اين گناه ناپسند شدند، اين اراده را در خود تقويت كرد كه به واقع خواستن توانستن است؛ چرا که در راه مبارزه با اين گناه، احساس ضعف و سستى، آفتى بزرگ است.

با آرزوی موفقیت

-------------------------------

پی‌نوشت‌ها:

[1]. بحارالأنوار، ج73، ص106
[2]. اصول كافى، ج2، ص435

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

دمت گرم با اینکه همش رو می دونستم این صفحه مثل یه شوک بود بازم ممنون
یه جا نوشتین که ازدواج کنه تا نیازاش برطرف بشه.آخه با این تورم و اوضاع اقتصادی و فرهنگ و رسم و رسومات اشتباه و تجملی ازدواج توی ایران چطور میشه ازدواج کرد؟؟؟!!!
آقا همایون ازدواج های ساده هم هست تو کوری دورو برت رونمی بینی یکیش خود من نه مراسم گرفتم نه قبول کردم مهریه زیاد بدم حواستو جمع کن یکی خوب پیدا میکنی
آقا همایون نترس یه خوب پیدا میشه
با سلام.. میشه ازدواج میشه کرد.. مهریه من 114 سکه استو مراسم عقد رو خونواده من برگزار کردن... خانواده ها اگه حمایت کنن بالاخره میشه از ی جا شروع کرد.. همسرم سربازه و خدارو شکر من عاشقشم و پای عشقم تا آخر جونم ایستادم
خاک توستر کنن اقاکاظم۰یه دختردهاتی۰گرفتی خبرازخرجهانداری۰یششششششش۰