خانه ای که «باکری» ها در آن متولد شدند +تصاوير

یک نت ـ «فیض الله باکری»پدر بزرگوار شهیدان باکری در سالهای دهه 30 در کارخانه قند میاندوآب مشغول به کار بود و این خانه (از مجموعه خانه های سازمانی کارخانه ی مزبور) مدتی در اختیار خانواده شهید باکری بوده و سردار شهید مهدی باکری و برادر ارشدش، علی در این خانه متولد شده اند. بنا است به همت واحد عقیدتی - سیاسی کارخانه قند میاندوآب ( از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع) این خانه به مجموعه ای فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، به شهیدان باکری تبدیل شود.
خانه ای که «باکری» ها در آن متولد شدند +تصاوير

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «فیض الله باکری»پدر بزرگوار شهیدان باکری در سالهای دهه 30 در کارخانه قند میاندوآب مشغول به کار بود و این خانه (از مجموعه خانه های سازمانی کارخانه ی مزبور) مدتی در اختیار خانواده شهید باکری بوده و سردار شهید مهدی باکری و برادر ارشدش، علی در این خانه متولد شده اند.
 بنا است به همت واحد عقیدتی - سیاسی کارخانه قند میاندوآب ( از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع) این خانه به  مجموعه ای فرهنگی و یادمان دفاع مقدس، به  شهیدان باکری تبدیل شود.
 

*علي باکري به سال 1322 در شهرستان مياندوآب متولد شد. وی در شهريور 1350 توسط ساواک دستگیر شد و پس از شکنجه هاي فراوان در بي دادگاه نظامي پهلوي به اعدام محکوم  و در 30فروردين 1351 حکمش اجرا گردید. پيکر او در قطعه 33 بهشت زهراي تهران به خاک سپرده شد.

*مهدي باکري به سال 1333 در شهرستان مياندوآب متولد شد.وی به تاريخ 25 اسفند سال 1363( 12 سال پس از علی) در حالی که فرماندهی لشکر31 عاشورا را بر عهده داشت، طی عمليات بدر به شهادت رسيد. پيکر مهدي باکري ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نيامد.

*حميد باکري به سال 1334 در شهرستان اروميه متولد شد. وی در پنجم اسفند 1362 در عمليات خيبر (منطقه طلائيه) پس از نبردي سخت با ارتش متجاوز بعثي ، شربت شهادت نوشيد. همرزمانش قصد داشتند پيکر او را که قائم مقام فرماندهي لشکر 31 عاشورا به عقبه بازگردانند اما فرمانده لشکر ، شهيد مهدی باکري امر کرد ، تنها زماني مي توانيد حميد را بياوريد که جسد بقيه شهدا هم برگردانده شود. به اين ترتيب تا امروز حميد باکري هم مزاري  ندارد.

 

 

 

 

 

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده