رفتن به محتوای اصلی

ازدواج با زنی كه طلاق گرفته

تاریخ انتشار:
من 28 سال دارم. چند سال پیش که موضوع ازدواج من مطرح شد، یکی از دختران فامیل به من پیشنهاد شد که دختر خوبی بود ولی من تصمیم جدی برای ازدواج نداشتم.
ازدواج با زنی كه طلاق گرفته

سلام من 28 سال دارم. چند سال پیش که موضوع ازدواج من مطرح شد، یکی از دختران فامیل به من پیشنهاد شد که دختر خوبی بود ولی من تصمیم جدی برای ازدواج نداشتم.

چند وقت بعد اون دختر ازدواج کرد.

حدود پنج سال گذشت تا اینکه متوجه شدم اون خانم به دلیل اینکه شوهرش معتاد و مواد فروش بوده ازش طلاق گرفته و قصد ازدواج مجدد داره.

حالا که من هم قصد ازدواج دارم دوباره اطرافیان همان دختر رو به من پیشنهاد می کنند و خودم هم به او علاقه دارم و مطمئنم که دختر خوبیه. این خانم 26 سال داره  و از شوهر قبلیش هم بچه ای نداره.

موضوعی که ذهن من رو مشغول کرده زندگی زناشویی که این خانم تجربه کرده، به همراه تمام جنبه های روحی و عاطفی و تاثیرات احتمالی که می تونه در ازدواج بعدیش داشته باشه و اینکه آیا این موضوع باعث نمیشه که به طور مثال در ازدواج مجدد ، شوهرش رو با شوهر قبلیش مقایسه کنه ؟

اگر ممکنه لطفاً در مورد دیگر احتمالات و جنبه های مثبت و منفی چنین ازدواجی توضیح بفرمایید؟

دوستانی هم که تجربه مشابهی دارند لطفاً راهنمایی کنند.

با تشکر از زحمات شما

جواب

سلام

آنچه که در ازدواج مهمه داشتن تناسبهای فکری ، اعتقادی ، اخلاقی ، ورفتاریه که زوجین باید داشته باشند،و ملاکهای اصلی مثل دین در ازدواج قابل گذشت نیست برخلاف ملاکهای ترجیحی که قابل گذشت هستند ،مثلا دختر بودن یک ملاک ترجیحی بحساب میاد لذا بیوه بودن عیب محسوب نمی شه ،مخصوصا که اطرافیان مخالف نبوده وشما را به ازدواج با ایشون تشویق  کنند.

همچنین مقایسه کردن زمانی مشکل سازه که فردی که مورد مقایسه قرار میگیرد پست تر باشه، مثل وقتی که شوهر قبلی بهتر از شما باشه یا عاشقش بوده باشه ونتونه فراموشش کنه اما الان برعکسه ،همچنین زن تک خواهه و مسایل احساسی و عشقی براش پررنگه و محبت دو نفر نمی تونه در قلبش جا بشه و وقتی محبت شما در قلبش باشه یعنی دیگری رو از دلش به عنوان همسر بیرون کرده ،

اونی که زن رو جذب می کنه محبته و اگه محبت و ابراز محبت شما نسبت به ایشون خوب باشه به فرد دیگه ای به هیچ وجه فکر نمی کنند،

اگر باتحقیق بررسی پی بردید که فرد مورد نظر مناسب شما بودند و از تناسبهای لازم برخوردار هستید و همچنین واجد ملاکهای اصلی شما بود،بدونید که ازدواج با این فرد عیب محسوب نمیشود.

 درسایه توکل بر خدای متعال و توسل به ال بیت عصمت وطهارت پیروز وسربلند باشید

 

منبع:moshaver41.ir

دیدگاه‌ها

محسن 1393/03/18 - 10:51

سلام
من 26سالم با یک خانم28سال ازدواج کردم که خانم 1بار ازدواج کرده و جدا شده زندگیم به اشوب کشیده شده به نظر شما من چیکار کنم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا