رفتن به محتوای اصلی

جرم جهنميان و پاداش بهشتيان

تاریخ انتشار:
یک نت ـ اصل قیاس خطاست؛ چرا که زشت ترین پدیده های مادی با شریفترین مواهب اخروی و الهی قیاس شده که اصلا در هیچ سطح و معیاری قابل قیاس با یکدیگر نیستند !
جرم جهنميان و پاداش بهشتيان

یک نت ـ متن شبهه : جرم جهنمیان س ک س و مشروب بود، و پاداش بهشتیان س ک س و مشروب آیندگان ما به سادگی ما میخندند...ﺗﻮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯽ؟ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﻢ !ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ ؟ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ...ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ !ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺑﯿﮕﻨﺎﻫﻨﺪ؟ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؛ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟ﺗﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ؟ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ !"

پاسخ به شبهه:

مولوی :از ﻗﯿﺎﺳﺶ ﺧﻨﺪه آﻣﺪ ﺧﻠﻖ را، ﮐﻮ ﭼﻮ ﺧﻮد ﭘﻨﺪاشت صاﺣﺐ دﻟﻖ را!نویسنده این متن کفرآمیز و موهن، صادق هدایت است که با متون و داستانهای اهانت بار و مستهجن رسما به جنگ دین و خدا رفته بود و به همین دلیل ما را از ارایه هر دلیلی در رد آن بی نیاز می کند و کافیست مطالعه سطحی در مورد شخصیت او و آثارش انجام گیرد .اما در عین حال جهت روشن شدن بهتر موضوع و رفع شبهات احتمالی ذکر نکات زیر خالی از لطف نیست:

1. اصل قیاس خطاست؛ چرا که زشت ترین پدیده های مادی با شریفترین مواهب اخروی و الهی قیاس شده که اصلا در هیچ سطح و معیاری قابل قیاس با یکدیگر نیستند !

2. آیا ارتباط با یک فاحشه قابل قیاس با ارتباط با همسر شرعی و قانونیست؟وقتی این قیاس در بین دو رابطه مادی امکان ندارد، چگونه بین رابطه اخروی و مادی امکانپذیر است؟ آنهم در شنیع و کثیف ترین شکل ممکن؟!!

3. این قیاس حاصل بیسوادی و نافهمی نویسنده از دو مفهوم مختلف است :

 حوری بهشتی :از پاداش های الهیست که در آخرت نصیب اهل پاکی و تقوا در دنیا خواهد شد و خداوند در معرفی حورالعین در قرآن از مهمترین ویژگیهایش پاکی و چشم نداشتن به دیگری و عدم ارتباط با هیچ جن و انسی را ذکر فرموده است .(سوره مبارکه الرحمن آیه 56)

 فاحشه :زن اهل فساد و پلیدی که با پاکی رابطه عکس دارد و خاصیتی عکس تعریف بالا دارد که در خدمت مردان هرزه و ناپاک است.

4. منازل فساد دنیوی که حتی مورد سرزنش اهل دنیا و همچنین محل تنش و مرض و اضطراب است، چگونه با منازل مصفا و خرم آخرت که آرزوی اهل دنیا و سایر مخلوقات است قابل قیاس است؟ منازلی که جهت آرامش و صفا با طهارت و پاکی تمام خلق شده اند؟

5. مشروبات و فواحش در دنیا برای ارضای هوس ها و هیجانات جسمی و جنسی همراه با آلودگی های شدید روحی و جسمانی استفاده میشوند و نتیجه آنها اضطراب و پریشانی و افسردگیست .( به خواست بندگان منحرف خدا )در حالی که حوریه و شراب بهشتی دو نعمت الهی و پاکی هستند که بر روح و جسم فردی که مورد لطف خداوند قرار گرفته، آرامش و لذت حقیقی را جاری می کنند.(به خواست خداوند)آرامشی که پاداش اعمال و زندگی منطبق بر دستورات خداوند است .

6. دنیا مکان آزمایش انسانهاست .بدیهیست خدایی که انسان را خلق کرده با اطلاع از ظرایف وجودی او، محدودیت هایی برایش قرار داده و آنان که از این آزمون سربلند بیرون می آیند با نعمتهایی برتر و بهتر از آنچه از آن چشم پوشیده اند، پاداش می گیرند.تشابه موارد ممنوعه دنیوی و پاداشهای اخروی (البته تشابهی غیر قابل قیاس)، نه تنها ضعفی در حکمت خداوند و دین نیست، بلکه قدرت و حکمت و عدالت خداوند را می رساند.از آنچه برایش چشم بپوشیم، به بهتر از آن پاسخ دهد .

7. همانگونه که خود نویسنده منحرف هم اذعان کرده حوری و شراب بهشتی ”پاداش” اهل بهشت و شراب و فحشا ”جرم” دوزخیان است .اما این تشابه نیست بلکه اختلاف است :آنکه به حرامی دست آلوده است، بخاطر جرمش مستوجب عذاب است.و آنکه به رعایت حدود و موازین خدا مرتکب حرام هایی نشده، به پاداش مستحق است و آن پاداش را دریافت خواهد کرد.پس جرم این یکی، پاداش دیگری نیست!پاداش مطهر و حلال اعمال کسی چه شباهتی به آلودگی و جنایات مجرمانه دیگری دارد ؟!حال با درک حقیقت و به شکر نعمت، با انتشار مطلب در پیشگیری از تاثیر کلام شیطانی نویسنده و ایجاد شبهه، بکوشیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا