رفتن به محتوای اصلی

بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

تاریخ انتشار:
یک نت ـ از مهم‌ترین آثار کاظم هژیرآزاد می‌توان به ایفای نقش در در سریال مختارنامه، سریال هوش سیاه 2 و سریال تنهاترین سردار اشاره کرد.
بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

یک نت ـ کاظم هژیرآزاد ( متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۲۹ در تهران) هنرپیشه تئاتر و سینمای ایران است.

کاظم هژیرآزاد در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی" آناهیتا" رفت و شیوه" استانیسلافسکی" را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی تعلیم دید و در چند نمایش صحنه ای و تله ویزیونی با گروه آناهیتا بازي کرد. کاظم هژیر آزاد سال ۱۳۶۱ از گروه جدا گردید و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاري کرد. این همکاري هنوز ادامه دارد.

بعد از خدمت سربازی، 23 سال کارمند وزارت راه در قسمت فنی شد، ولی چون نمی توانست از بازیگری دست بکشد، بازي در تئاتر، تلویزیون و سینما را در برنامه ی زندگی اش قرار داد.فعالیت کاظم هژیر آزاد در زمینه نویسندگی

کاظم هژیرآزاد در زمینهٔ نوشتن یک تک پرده ای به اسم" سوسنگرد"- مربوط به جنگ تحمیلی و یک تک پرده ای در خصوص پشت صحنه تئاتر، و همچنين یک مجموعه داستان به اسم" کیف" به چاپ رسانده است. وی در خصوص نقد تئاتر و مسائل مربوط به صنف تئاتر، نوشته های پراکنده ای در روزنامه ها به چاپ رسانده است. کاظم هژیرآزاد هم اینک عضوهیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و همچنين عضو هیئت مدیر ه خانه تئاتر می باشد. آغاز فعالیت کاظم هژیرآزاد در تلویزیون

کاظم هژیرآزاد در سال 1350 هنگامی که 21 ساله بود با حضور سه قسمتی در مجموعه تلویزیونی رستم و سهراب نخستین و آخرین تجربه بازیگری اش را در تلویزیون پیش از انقلاب را به دست آورد. کاظم هژیرآزاد  بعد انقلاب در سال 1364 با مجموعه تلویزیونی هوای تازه به بازیگری برگشت و از سال 1367 در 38 سالگی با فیلم تحفه ها به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بازي کرد.همسر کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد سالها قبل با خانم زویا امامی که یکی دیگر از بازیگران کشور است ازدواج کرده است. ثمره این زندگی دو پسر به نام های آرش و آرمان میباشد ، پسر بزرگش آرش موزیسین و مدرس پیانو است، آرمان پسر ديگرش هم دانش آموخته تار و سه تار می باشد.نظر کاظم هژیر آزاد در مورد ورود بازیگران سینما به تئاتر

شاید اتفاق مثبتی رخ داده که بازیگران مطرح سینمایی به بازي در تئاتر روی می آورند. در واقع این میتواند ارزش تئاتر را نشان دهد. میتوان این اتفاق را یک تجربه دو سر برد تلقی کرد، هم آن ها تجربه تئاتری پیدا می کنند و هم آن تهیه کننده نمایش چند تماشاچی ديگر را به تماشاچیان تئاتری اضافه می کند. عده ای وجود دارند که می خواهند ديگر بازیگران را پائین بکشند و خودشان مطرح شوند که این غرور و خودخواهی های هنری است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا