من از مردا متنفرم چيکار کنم؟

یک نت ـ من از مردا متنفرم چي کار کنم؟ضمن تشکر از اعتماد شما، چه بسا خود شما نیز اذعان داشتته باشید که چنین احساسی نسبت به مردان طبیعی نیست و کمتر افرادی مانند شما چنین احساسی دارند.

تنفر

یک نت ـ من از مردا متنفرم چيکار کنم؟

پاسخ:

 ضمن تشکر از اعتماد شما، چه بسا خود شما نیز اذعان داشتته باشید که چنین احساسی نسبت به مردان طبیعی نیست و کمتر افرادی مانند شما چنین احساسی دارند. به صورت طبیعی انسان‌ها به گونه‌ای خلق شده‌اند که دو جنس مونث و مذکر به هم علاقه و نیاز داشته باشند. بنابراین هیجان منفی شما نسبت به مردان معلول تجارب یا اتفاقات ناخوشایندی است که از برخی از آن‌ها در ذهن دارید، می‌توان گفت در یکی از محیط‌های خانوادگی، خویشاوندی، اجتماعی، تحصیلی یا... با مردانی مواجه بوده‌اید که رابطه و رفتار عادلانه‌ای از آن‌ها مشاهده نکرده‌اید.

یا شاید از دوران کودکی دچار تعارضات حل‌‌نشده‌ای با پدر بوده  یا تجارب و خاطرات بدی از ایشان در لایه‌های زیرین ذهن شما باقیمانده است. ممکن است شما از ناحیه یک مرد مورد سوء استفاده قرار گرفته باشید و این وضعیت را به همه آن‌ها تعمیم دهید.
اما باید فراموش نکنیم که همه مردان مانند هم نیستند، درست است در برخی ویژگیها اشتراک دارند اما در بسیاری از ویژگیها با هم متفاوت هستند، درست مانند بانوان که در برخی امور مشترک و در برخی متفاوت هستند. مثلا یکی خوشرو یکی بداخلاق، یکی خسیس دیگری دست و دلباز، یکی عجول یکی صبور و....

اگر دقت کنید خواهید دید بسیاری از مردان از ویزگیهای ممتازی برخودارند و نه تنها برتری طلب نیستند که جان خود را فدای هم نوعان خود کرده و می کنند. بنابراین نباید اجازه دهید تا گرفتار تعمین مبالغه امیز شوید و ویزگی برخی را به همه تعمیم دهید.

البته تفاوتهای روانشناختی، جسمی و جنسیتی میان زن و مرد حاکم است اما هیچکدام بر دیگری برتری ندارد. مثلا جنبه کلامی و عاطفی در زنان قویتر و جنبه منطقی و مهارتی در مردان قویتر است، بنابراین زن و مرد مکمل یکدیگر هستند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده