حمله عربستان سعودی به یمن

عربستان سعودی مناطقی از یمن را که تحت کنترل نیروهای مردمی انصارالله قرار دارد بمباران کرد. کمی پس از آن که سفیر عربستان در واشینگتن از آغاز مداخله نظامی این کشور و متحدانش در یمن خبر داد
بمباران

یک نت ـ عربستان سعودی مناطقی از یمن را که تحت کنترل نیروهای مردمی انصارالله قرار دارد بمباران کرد. کمی پس از آن که سفیر عربستان در واشینگتن از آغاز مداخله نظامی این کشور و متحدانش در یمن خبر داد، چندین هواپیما به فرودگاه صنعا و پایگاه هوایی نظامی آن حمله کردند. بنا بر اعلام سفیر عربستان در واشینگتن، 10 کشور -- از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مصر، پاکستان، اردن، مراکش و سودان -- در این ائتلاف حضور دارند.

 

 

 

 

 

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای از اقدام نظامی عربستان و هم‌پیمانان‌اش در یمن حمایت کرد و "باراک اوباما" اجازه اعطای کمک فنی و اطلاعاتی آمریکا را به این عملیات صادر کرد.

بنا بر اعلام منابع بیمارستانی یمن، تا کنون 22 نفر در این حملات جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم 30 نفر نیز زخمی شده‌اند.

برخی منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن نیز از سقوط 2 فروند هواپیمای عربستان در یمن خبر می‌دهند.

-- 10:06 بامداد: خبرگزاری اسپوتنیک از تجمع هزاران نیروی مردمی و عضو جنبش انصارالله در مرز عربستان و یمن خبر داد.

-- 10:17: شبکه "پرس تی‌وی" از فرود نیروهای عربستان و چترباز‌های این کشور در عدن خبر داد.

-- 10:35: خبرگزاری "اسپوتنیک" گزارش داد حملات هوایی ائتلاف عربستان به صنعا -- پایتخت یمن -- فرودگاه بین‌المللی، یک پایگاه هوایی و قصر رئیس‌جمهور را هدف قرار داده است.

-- 10:37: "اسپوتنیک" گزارش داد ساکنان صنعا از بیم حملات هوایی از منازلشان خارج نمی‌شوند. مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات صنعا عملاً تعطیل شده است.

-- 10:40: شبکه "پرس تی‌وی" خبر داد: عربستان و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند عملیات نظامی در یمن تا دستیابی به اهداف مشخص ادامه خواهد یافت.

-- 10:41: "پرس تی‌وی" خبر داد: تا کنون دست‌کم 13 نفر در حملات هوایی عربستان به یمن جان خود را از دست داده‌اند.

-- 10:45: شبکه "بی‌بی‌سی" به نقل از برخی منابع خبر داد: طرفداران دولت مستعفی و رئیس‌جمهور فراری یمن، فرودگاه شهر "عدن" را از نیروهای مردمی و جنبش انصارالله بازپس گرفتند.

11:06: شبکه "العربیه" خبر داد: "محمدعلی الحوسی" -- رئیس شورای انقلابی نیروهای مردمی و جنبش انصارالله -- در حملات هوایی عربستان سعودی زخمی شد

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده