نحوه تشخیص سالم بودن تخم مرغ

نحوه تشخیص تخم مرغ سالم شناسایی تخم مرغ سالم,نحوه سالم بودن تخم مرغ,خرید تخم مرغ سالم,راهنمای خرید تخم مرغ,شناخت تخم مرغ تازه از روی پوست تخم مرغ,تکنیک های خرید تخم مرغ سال
تخم مرغ

یک نت ـ نحوه تشخیص سالم بودن تخم مرغ

اگر در مورد سالم بودن تخم مرغ شک دارید با ما همراه شوید.

دقت کنید پوسته تخم‌مرغ تازه، سفید، شفاف و زبر و خشن است اما پوسته تخم‌مرغ کهنه کدر، صاف و بدرنگ است.

اگر در مورد تازه بودن آن شک دارید می‌توانید مقداری محلول آب نمک سرد درست کنید سپس تخم‌مرغ ها را درون محلول قرار دهید، اگر سالم باشد به‌دلیل سنگین بودن به صورت عمودی به ته ظرف می‌رود اما اگر فاسد و کهنه باشد به صورت معلق و افقی در آب می‌ماند.

یک راه ساده دیگر این است که تخم‌مرغ را رو‌به‌روی یک منبع نور مانند یک لامپ بگیرید. در این حالت باید پوسته آن یکنواخت و عاری از ترک‌خوردگی، لکه‌های غیرمرئی و سوراخ‌های بزرگ باشد.

می‌توانید تخم‌مرغ را کنار گوش خود نگه‌دارید و به آرامی تکانش دهید، اگر هیچ‌گونه صدایی نشنوید، به احتمال زیاد سالم است. اما اگر صدای واضح چلپ و چلوپ مانند قسمت سفیده را شنیدید، بهتر است آن را مصرف نکنید.

یک آزمایش دیگر این است که تخم‌مرغ را در ظرفی بشکنید. همانطور که می‌دانید تخم‌مرغ سالم 3 جزء آن یعنی زرده، سفیده غلیظ و سفیده رقیق به طور مجزا از هم دیده می‌شوند. اگر مانده باشد، این اجزا با هم مخلوط شده و رنگ آن کدر می‌شود.

منبع : hamshahrionline.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده