شش ساله خودارضایی می کنم

بنده جوان 21 ساله ای هستم که چند وقتی است با کمک خانواده قدم در راه ازدواج گذاشته ام. چند وقتی به جلسه خواستگاری باقی مانده اما مسئله ای مثل خوره ذهن مرا آشوب کرده است و آن این که بنده شش سالی هست که متاسفانه عمل استمناء را انجام میدهم.
گل

یک نت ـ با عرض سلام و خسته نباشید مشکلی داشتم که قادر به حل آن نبودم و می خواستم در این زمینه با فردی متخصص و مشاور در این مورد مشورت بگیرم

بنده جوان 21 ساله ای هستم که چند وقتی است با کمک خانواده قدم در راه ازدواج گذاشته ام. چند وقتی به جلسه خواستگاری باقی مانده اما مسئله ای مثل خوره ذهن مرا آشوب کرده است و آن این که بنده شش سالی هست که متاسفانه عمل استمناء را انجام میدهم. همواره از انجام آن پشیمان و نادم بودم و هزاران بار قصد ترک آن را داشته ام اما بنا به سست عنصری بنده میسر نمی شده است. چند وقتی است که به مضرات آن پی برده و مطلع گشته ام و به طور جد قصد به ترک آن گرفته ام اما به مراتب خیلی خیلی کمتر گاه گاهی اسیر این گناه می شوم.

حال مشکلی که برای من مسئله شده و جای سوال دارد این است که با توجه به این که در روایات هم آماده که شوهری که دختر انتخاب می کند باید به دور از انحراف جنسی باشد آیا من باید در جلسات خواستگاری باید این نکته را به دختر خانم اطلاع دهم یا خیر؟

با توجه به این که خداوند فرموده است بعضی گناه ها که فرد از انجام آن پشیمان است و بین خدا و بنده است و هیچ کس دیگری از آن در آینده چیزی نمی فهمد لازم است که من این موضوع را به دختر خانم اطلاع دهم؟

اگر باید بگویم یا نگویم به چه علت؟

اگر باید بگویم در چه زمانی باید این نکته را به دختر خانم اطلاع دهم؟

پاسخ:

با سلام

استمناء عمل ناپسندي است و مضرات بدني و رواني هم دارد، و بايد به دنبال ترك كامل آن باشيد، اما نبايد اين مسئله را با شريك آينده زندگي تان مطرح كنيد، همان طور كه خودتان گفته ايد اين گناهي است كه شما انجام داده ايد و نبايد اين مسئله را پيش كسي فاش كنيد، بلكه بايد توبه كنيد و به فكر ترك باشيد. نكته ديگر اينكه با گفتن اين مسئله، چهره و شخصيت خودتان را پيش آن دختر، مخدوش مي كنيد و واضح است كه احتمالا او پيشنهاد خواستگاري شما را قبول نخواهد كرد و اگر هم قبول كند ذهنيت خوبي در مورد شما نخواهد داشت.

زن و شوهر بايد يك ديد مثبت به همديگر داشته باشند تا بتوانند با همديگر زندگي كنند و دچار مشكل نشوند، اگر اين مسئله را به طرف مقابلتان بگوييد اين نگاه مثبت او نسبت به شما از بين خواهد رفت و شما را فردي كم اراده و شهوتران خواهد دانست، لذا شما اصلا نبايد اين مسئله را مطرح كنيد. همين كه پشيمان هستيد و تلاش مي كنيد كه اين كار را ترك كنيد و به اين خاطر به دنبال ازدواج هستيد خوب است. اين مسئله را متوجه باشيد كه دروغ گفتن هيچ وقت و هم چنين در زمان خواستگاري درست نيست، اما لازم هم نيست و نبايد همه مسائلي را كه اتفاق افتاده و به طرف مقابل هم ربطي ندارد را براي او بازگو كنيد.

خود ارضايي در دوران مجردي به كسي كه مي خواهد در آينده با شما زندگي كند ربطي ندارد، و بايد فقط از خداوند معذرت خواهي كنيد و درصدد ترك باشيد، اما احتمال دارد كه اين خود ارضايي، باعث شود كه شما پس از ازدواج، مشكلاتي مثل انزال زود رس پيدا كنيد، كه اين مشكلي است كه نياز به درمان دارد. از اين جهت خود ارضايي به طرف مقابلتان هم مربوط مي شود، كه اين هم با گفتن به او حل نمي شود و چاره كار اين است كه به دنبال درمان باشيد ( البته شايد هم اصلا چنين مشكلي پيدا نكنيد).

اگر بعد از ازدواج، با چنين مشكلي برخورد كرديد به يك روان شناس و مشاور مراجعه كنيد تا مشكلتان حل شود. مي توانيد با شماره 09640 با مشاورين تلفني اين مركز هم تماس بگيريد. در هر صورت نه در زمان خواستگاري و نه بعد از آن در طول زندگي زناشويي، نبايد اين مسئله را با طرف مقابلتان مطرح كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ترك استمناء مي توانيد به سايت pasokhgoo مراجعه كنيد.

موفق باشيد.

موفق و موید باشید

 

منبع : سايت پاسخگو

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده