رفتن به محتوای اصلی

قلب پاک دریا کوچولو زیر تیغ جراحان/ درد دل‌های پدر بیکار 4 قلوها + تصاویر

تاریخ انتشار:
یک نت ـ چهارم شهریور ماه امسال خداوند سبحان، 4 قلو فرزند به ایرج راد آبگون کارگر فصلی ساختمان و اهل شهرکرد که در بوشهر زندگی می‌کند عطا کرد، خوشحالی وصف ناشدنی پدر خیلی طولانی نبود چرا که با وجود 4 فرزند تازه و یک فرزندی که قبلا خدا به او داده بود باید گذران زندگی می‌کرد اما با دستانی خالی.
قلب پاک دریا کوچولو زیر تیغ جراحان/ درد دل‌های پدر بیکار 4 قلوها + تصاویر

چهارم شهریور ماه امسال خداوند سبحان، 4 قلو فرزند به ایرج راد آبگون کارگر فصلی ساختمان و اهل شهرکرد که در بوشهر زندگی می‌کند عطا کرد، خوشحالی وصف ناشدنی پدر خیلی طولانی نبود چرا که با وجود 4 فرزند تازه و یک فرزندی که قبلا خدا به او داده بود باید گذران زندگی می‌کرد اما با دستانی خالی.

ایرج آبگون کارگر فصلی ساختمان است و خودش می‌گوید: خدا شاهد است از اردیبهشت ماه تاکنون سرکار نرفتم و خرج و مخارج بچه‌ها به سختی تامین شده و الان هم فصل کار من نیست.

سخت است پدر باشی و با بیکاری و نداری بخواهی با این مشکلات دست و پنجه نرم کنی و کسی هم به دردت توجه نکند.

ایرج آبگون با وجود همه مشکلاتش خیلی صمیمی پذیرای ما بود خودش به استقبال ما آمده و به گرمی از ما پذیرایی کرد و حرف‌های دلش را زد.

شنیدن گفته‌های آبگون از مشکلات بچه‌داری و مریض‌داری و بیکاری خیلی سخت بود اما این مرد همچنان لبخند می‌زد.

همه دعا کردیم خیرین و هموطنان نوع دوست همت کرده و این خانواده را از این همه مشکلات نجات بدهند.

 

 

وضعیت 4 قلوها در بدو تولد

ایرج راد آبگون و فریبا کاووسی غیور پدر و مادر چهارقلوها یک دختر 5 ساله هم دارند اما 4 قلوها به این ترتیب به دنیا آمدند ابوالفضل، دریا، ساحل و دنیا یعنی سه دختر و یک پسر.

تارخ تولد آن‌ها چهارم شهریورماه در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر ثبت شده اما مادر بچه‌ها یک روز قبل به بیمارستان مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشات مختلف، خانم دکتر نصیری روز چهارم شهریور مادر را عمل سزارین کرد.

فریبا کاووسی غیور مادر بچه‌ها می‌گوید قبل از عمل احساس خاصی نداشتم اما وقتی بچه‌ها به دنیا آمدند احساس غیر قابل وصفی داشتم.

ایرج آبگون در ادامه توضیح داد: وقتی همسرم را به بیمارستان سلمان فارسی بردیم به ما گفتند ممکن است برای بچه‌ها مشکلی پیش بیاید و شما باید با هزینه خود همسرتان را به شیراز ببرید اما من که پولی نداشتم و مطمئن بودم امکانات لازم در بوشهر برای عمل سزارین با وضعیت همسرم وجود دارد.

وی بیان کرد: این در حالی بود که قبل از عمل به ما نگفته بودند که ممکن است مشکلی پیش بیاید اما نهایتا بچه‌ها در ماه هشتم به لطف خدا و زحمت دکتر نصیری به دنیا آمدند.

 

 

مشکل قلبی برای دریا کوچولو و گلایه از مسئولان و مشکل بی‌پولی

پدر چهارقلوها به مشکل قلبی دریا اشاره کرد و گفت: مشکل قلبی دریا به گونه‌ای است که دکترها اعلام کردند لوله‌های قلب او بر عکس رشد کرده و الان دریا به سختی نفس می‌کشد و خیلی فوری باید عمل کند.

راد آبگون افزود: هر چند الان بیکار هستم و درآمدی هم ندارم اما هرطور شده باید با هزینه شخصی روز شنبه دریا را به شیراز منتقل و مشکل قلبی او را در شیراز پیگیری کنم.

وی گفت: مشکلات زیادی در بیمارستان تامین اجتماعی داشته و داریم به طور مثال برای نوبت دهی باید تماس بگیریم اما هرچه تماس می‌گیریم کسی جوابگو نیست و وقتی هم اعلام می‌کنیم با توجه به شرایط موجود خارج از نوبت به ما وقت بدهند این اقدام را انجام نمی‌دهند.

پدر چهار قلوها گفت: من و مادر بچه‌ها به همراه دریا باید شنبه به شیراز برویم و سه قلوهای دیگر را در بوشهر باید نگه‌داریم که بستگان بنده از آن‌ها نگه‌داری می‌کنند.

مشکلات تغذیه و مسائل بهداشتی 4 قلوها

چهار قلوها علاوه بر مشکلاتی که برای نگه‌داری آن‌ها وجود دارد با مشکلاتی در زمینه تغذیه و امور بهداشتی هم مواجه هستند.

پدر 4 قلوها می‌گوید: برای مصرف شیرخشک از نوع «پری نان» استفاده می‌کنیم اما تهیه این شیرخشک بسیار سخت است و من روزانه با این وضعیت بی‌پولی 40 هزار تومان برای تهیه این نوع شیرخشک هزینه می‌کنم.

وی گفت: با این وجود برای تهیه وسائل بهداشتی هم هزینه‌های دیگری داریم اما با وجود بیکاری من به شدت در مضیقه هستیم.

 

 

 

هزینه بچه‌داری، بی‌پولی و عدم توجه مسئولان

ایرج راد آبگون سفره دلش را باز کرد و گفت: پیگیری‌های زیادی در بوشهر داشتم و به استانداری، فرمانداری، کمیته امداد و .. مراجعه کردم و درخواست‌های خود را دادم اما به جز چند مورد کمک از سوی برخی نهادها کسی به داد ما نرسید.

برخی مسئولان دفاتر مدیران حتی اجازه نمی‌دهند بنده با مدیر دستگاه صحبت کنم تا وضعیت خود و خانواده‌ام را تشریح کنم.

راد آبگون گفت: من الان در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنم و با هزینه‌های زیاد بچه‌داری و یک بچه مریض واقعا روزگار سختی دارم از مسئولان انتظار دارم و بزرگ‌ترین خواسته من و همسرم این است که شغلی برای من پیدا کنند تا حداقل از درآمد خود هزینه بچه‌ها را تامین کنم.

وی بیان کرد: قرار است شنبه به شیراز برویم اما هیچ کس تا الان به من برای اعزام دریا کمک نکرده و من باید با هزینه شخصی خود دخترم را برای معالجه به شیراز ببرم ضمن اینکه 4 ماه هم هست که کرایه خانه را پرداخت نکرده ام.

آبگون گفت: دغدغه من اشتغال خودم است و اینکه باید برای آینده این بچه‌ها فکری کنم امیدوارم بتوانم کاری پیدا کنم تا بیش از این بدهکار این و آن نباشم.

خانواده آبگون چشم انتظار همت خیرین

اینقدر خانواده آبگون با محبت بودند که به سختی از انتظارات خود از مسئولان و خیرین صحبت می‌کردند اما ناگفته پیداست که این خانواده نیازمند کمک است.

مردم نوع دوست ایران اسلامی همیشه در انجام امور خیر پیشقدم بودند و در موارد مختلف به یاری هموطنان نیازمند خود شتافته‌اند.

خانواده آبگون و قلب پاک دریا کوچولو که نیاز به عمل جراحی دارد چشم انتظار یاری هموطنان نوع دوست ایران اسلامی است.

موقع خداحافظی شماره حساب بانکی ایرج راد آبگون پدر چهارقلوها را گرفتم و گفتم آدم خیر و نوع دوست زیاد پیدا می‌شود و همه آرزو کردیم تا روز شنبه بخشی از مشکل مالی این خانواده برای عمل جراحی دریا کوچولو حل بشود.

گزارش - ایمان ندومی و فریبا کرمی

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا