چرا وای فای گوشی روشن نمیشود

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

چرا وای فای گوشی روشن نمیشود را از این سایت دریافت کنید.

آموزش 10 روش رفع مشکل روشن نشدن وای فای اندروید

برخی از مواقع ممکن است گوشی اندروید شما به وای فای وصل نشود ? روش های رفع مشکل روشن نشدن وای فای اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

احسان1399/02/29 7:47 ق.ظ۱۳ نظر آموزش

آموزش ۱۰ روش رفع مشکل روشن نشدن وای فای اندروید

تقریبا اکثر کاربران گوشی های هوشمند نیاز اتصال به وای فای (WiFi) برای دسترسی به اینترنت ? دارند. اما برخی از مواقع ممکن است گوشی اندروید شما به وای فای وصل نشود و در این زمینه با مشکل مواجه شوید. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل روشن نشدن وای فای اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

علت و حل مشکل روشن نشدن WiFi گوشی اندروید

How to Fix Android Wi-Fi Not Turn­ing On

اتفاق ناامید کننده ای است که در زمانی که نیاز به اتصال به اینترنت از طریق وای فای دارید، وای فای گوشی شما روشن نشود. در این زمان ممکن است وای فای به طور کلی روشن نشود و یا بلافاصله پس از روشن شدن، خاموش شود. این مشکل به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد که در ادامه آن ها را بیشتر بررسی می کنیم.

نحوه رفع مشکل روشن نشدن وای فای اندروید با غیر فعال کردن حالت پرواز

یکی از علت روشن نشدن وای فای گوشی اندروید، حالت پرواز می باشد بنابراین بررسی فعال نبودن حالت پرواز باید یکی از اولین کار های شما باشد. برای این کار می توانید حالت پرواز را در نوار نوتیفیکیشن بررسی کنید و در صورت فعال بودن، آن را غیر فعال کنید.

همچنین می توانید به تنظیمات، قسمت Network & Internet و Advanced رفته و Airplane Mode را غیر فعال کنید.

قابل ذکر است که اگر حالت پرواز غیر فعال است، بهتر است آن را فعال کرده و دوباره غیر فعال کنید.

همینطور اگر وای فای روشن می شود اما شبکه ای را پیدا نمی کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش رفع مشکل پیدا نکردن و وصل نشدن وای فای (WiFi) اندروید را هم مطالعه نمایید.

ریستارت گوشی برای رفع علت روشن نشدن وای فای اندروید

اگر تا کنون گوشی خود را برای حل این مشکل ریستارت نکرده اید، حتما این کار را انجام دهید. ریستارت کردن گوشی می تواند مشکلات مختلف را رفع کند.

غیر فعال کردن حالت Power Saving Mode برای رفع مشکل روشن نشدن WiFi اندروید

اکثر گوشی های هوشمند دارای تنظیماتی برای کاهش مصرف انرژی هستند. با فعال شدن Power Saving Mode معمولا اتصال وای فای و بلوتوث و.. غیر فعال می شود. بنابراین باید این حالت را در تنظیمات غیر فعال کرده و مشکل را تست کنید.

این تنظیمات معمولا در قسمت Settings> Battery> Ultra Power Saving Mode در دسترس هستند.

قطع دستگاه های متصل به وای فای

هر مودمی می تواند به تعداد خاصی دستگاه متصل شود. اگر دستگاه های زیادی به مودم شما متصل هستند، باید اتصال تعدادی از آنها را قطع کنید تا دستگاه جدید بتواند متصل شود.

دلیل روشن نشدن وای فای اندروید؟ رفع آن پاکسازی حافظه RAM

معمولا در شرایطی که حافظه رم گوشی شما اشغال شده باشد و حافظه ای کمتر از ۴۵ مگابایت در دسترس باشد، وای فای فعال نمی شود. بنابراین با بستن برنامه های در حال اجرا، برنامه های پنهان و.. سطح فضای آزاد رم را افزایش دهید.

خارج کردن باتری

در صورتی که باتری گوشی شما قابل جدا سازی است، گوشی را خاموش کرده و باتری را خارج کنید. سپس به مدت ۵ دقیقه صبر کرده و بعد دکمه پاور را برای یک دقیقه فشار دهید. باتری را قرار داده و مجدد گوشی را روشن کنید.

حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی با ریست کردن تنظیمات شبکه

قبل از انجام این روش رفع مشکل روشن نشدن وای فای در اندروید، توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات و تنظیمات مربوط به شبکه مانند وای فای، بلوتوث، اینترنت سیم کارت و.. حذف می شوند. با این حال یکی از روش های مفید رفع مشکلات مربوط به شبکه در تلفن هوشمند می باشد.

اگر تا کنون مشکل شما رفع نشده است، نیاز به ریست کردن تنظیمات شبکه خواهید داشت. برای این کار به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت System شوید.

حال روی Advanced تپ کنید.

گزینه Reset options را انتخاب کنید.

روی Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth تاچ کنید.

روی دکمه Reset Settings در پایین صفحه تپ کنید.

در صورت نیاز رمز عبور خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا فرآیند به اتمام برسد.

همچنین در صورت وجود مشکل با آنتن دهی، مطالعه مطلب چگونه با استفاده از گوشی اندروید آنتن دهی مودم وای فای را افزایش دهیم؟ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی سامسونگ و.. با بررسی بد افزار ها

در برخی از موارد آلوده شدن گوشی شما به بدافزار های مختلف می تواند دلیل بروز این مشکل باشد. در صورت امکان از برنامه های امنیتی و آنتی ویروس ها جهت اسکن گوشی استفاده کنید. همچنین با رفتن به مسیر Settings > Apps & notifications > See All Apps برنامه های نصب شده را مشاهده کنید. در صورتی که برنامه ناآشنایی وجود دارد، اقدام به حذف آن کنید.

منبع مطلب : anzalweb.ir

حل مشکل روشن نشدن وای فای

اگر شما هم با مشکل روشن نشدن وای‌فای خود مواجه هستید؛ وارد صفحه درستی شده‌اید. پیش از هر اقدامی باما دربررسی دلایل روشن نشدن وای‌فای و رفع این مشکل همراه باشید.

حل مشکل روشن نشدن وای فای

25 دی 98 آموزش Mobile

فهرست مطالب بررسی بلوتوث

بررسی حالت پرواز(Airplane Mode )

بررسی حالت ذخیره باتری

آپدیت فریمور مودم

تنظیم مجدد اتصالات وای‌فای

آپدیت سیستم عامل گوشی

بررسی تنظیمات مودم ریستارت گوشی و مودم ریست فکتوری گوشی

اگر شما هم با مشکل روشن نشدن وای‌فای خود مواجه هستید؛ وارد صفحه درستی شده‌اید. پیش از هر اقدامی باما دربررسی دلایل روشن نشدن وای‌فای و رفع این مشکل همراه باشید.

عوامل متعددی سبب روشن نشدن وای‌‌فای گوشی می‌شود. گاهی یک مشکل ساده و ابتدایی سبب روشن نشدن وای‌فای می‌شود که به راحتی قابل حل است در نتیجه همه احتمالات را در نظر بگیرید.

پیش از هر اقدامی از روشن بودن وای‌فای و تطبیق نام کاربری و رمز وارد شده مطمئن شوید. گاهی تشابه نام چند روتر سبب می‌شود شما سعی در اتصال به وای‌فای با نام اشتباه و SSID مشابه داشته باشید. در قدم بعدی وای‌فای تلفن همراه خود را یکبار خاموش و مجدد روشن کنید اگر نتیجه‌ای نداشت؛ همین اقدام را با سوویچ دستگاه در حالت پرواز هم امتحان کنید.

اگر بررسی‌های اولیه نتیجه‌ای به دنبال نداشت موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

بررسی بلوتوث

گاهی روشن بودن بلوتوث در عملکرد وای‌فای اختلال ایجاد می‌کند.

در برخی گوشی‌های اندرویدی وقتی بلوتوث روشن است، وای‌فای ضعیف عمل کرده یا روشن نمی‌شود.

بررسی حالت پرواز(Airplane Mode )

اگر تلفن‌همراه شما در حالت پرواز سوییچ شده باشد تمامی راه‌های ارتباطی مانند تماس، وای‌فای‌، بلوتوث و ... غیر فعال خواهند شد.

پس ازسوییچ نبودن دستگاه روی این حالت اطمینان حاصل کنید.

بررسی حالت ذخیره باتری

حالت ذخیره باتری با کنترل عوامل موثر، مصرف باتری شما را بهینه می‌کند.در نتیجه اگر گوشی شما روی حالت ذخیره باتری سوییچ باشد امکان قطع  یا عدم اتصال وای‌فای وجود دارد.

آپدیت فریمور مودم

همان‌طور که می‌دانید گاهی مشکل عدم اتصال به وای‌فای از گوشی‌ نیست و یک اختلال در مودم سبب این مشکل می‌شود.

در این صورت شما می‌توانید وارد تنظیمات مودم شوید و با آپدیت فریمور آن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

تنظیم مجدد اتصالات وای‌فای

یکی از روش‌های موثر در رفع مشکل وصل نشدن وای‌فای تنظیم مجدد اتصالات وای‌فای است.

به قسمت Setting دستگاه خود رفته و روی گزینه Wifi ضربه بزنید و دست خود را روی نام شبکه‌ای که مشکل عدم اتصال دارد چند ثانیه نگه‌دارید در این مرحله یک پنجره کوچک با چند گزینه نمایان می‌شود.

با انتخاب گزینه Network Forget  و وارد کردن مجدد پسورد به شبکه اینترنت متصل شوید.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

آپدیت سیستم عامل گوشی

برخی از مشکلات نرم‌افزاری در گوشی‌های هوشمند مربوط به  سیستم‌عامل دستگاه است؛ مشکل روشن نشدن وای‌فای هم از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه با بروز رسانی سیستم‌عامل دستگاه خود از بروز مشکلات این‌چنینی جلوگیری کنید.

بررسی تنظیمات مودم

اگر هیچ دستگاهی قادر به متصل‌شدن به وای‌فای نیست؛به احتمال زیاد مشکل از مودم است. در این حالت حتما تنظیمات مودم را بررسی کنید و از فعال بودن حالت وای‌فای در مودم و بلاک نبودن مک آدرس خود اطمینان حاصل کنید.

ریستارت گوشی و مودم

گاهی عدم اتصال دستگاه به وای‌فای به دلیل هنگ کردن مودم یا گوشی است؛ گوشی و مودم خود را خاموش کرده و پس از گذشت 30 ثانیه مجدد روشن نماید.

ریست فکتوری گوشی

ریست‌فکتوری یا بازگردانی به حالت کارخانه آخرین راه‌حل موجود برای رفع مشکل روشن نشدن وای‌فای است. بااین روش تمامی اطلاعات شما حذف شده و تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه بازمی‌گردد.در نتیجه پیش از هر اقدامی یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی خود تهیه کنید.

اگر تمامی روش‌ها را امتحان کردید و نتیجه‌بخش نبود و گوشی‌های دیگر به مودم متصل می‌شدند؛متاسفانه دستگاه شما دچار مشکلات جدی تری شده است و با مراجعه به تعمیرگاه مشکل متصل نشدن وای‌فای خود را رفع کنید.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

لینک مقاله کپی شد

میانگین امتیاز این مقاله0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

منبع مطلب : mobileabad.com