افسردگی به دلیل ازدواج نکردن

یک نت ـ ازدواجم ديرشده. خودم خيلي ناراحتم. خواستگار هم مي آید اما ازمن کوچکترند و باعث مي شود که طرف مقابلم قبول نکنند ....کلا در ازدواجم گير افتاده . خواستگارمياد، جورنمي شه بدون اينکه ايراد بگيرم. راهنماييم کنيد
افسردگی به دلیل ازدواج نکردن

یک نت ـ ازدواجم ديرشده. خودم خيلي ناراحتم. خواستگار هم مي آید اما ازمن کوچکترند و باعث مي شود که طرف مقابلم قبول نکنند ....کلا در ازدواجم گير افتاده . خواستگارمياد، جورنمي شه بدون اينکه ايراد بگيرم. راهنماييم کنيد

پاسخ:

دغدغه و نگراني‌ براي آينده و ازدواج قابل درک است و به اميد اينکه شما مطلوب و منتخب فرد شايسته اي  قرار گيريد که لياقت اين توجه و محبت شما را  داشته باشد. در ادامه نکاتي بيان مي‌شود:

1. نگراني شما در مورد تاخير در ازدواج خردمندانه و منطقي است.

2. بي ترديد ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگي نيست! اجازه ندهيد نگراني از اين مسئله تمام زندگي شما را مختل کند. بين يک دختر خانم مجرد با مشکلات روحي و خلقي و يک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنيد و مراقب سلامت روح و جسم تان باشيد. کم نيستند افرادي که در سنين بالا ازدواج مي کنند و ازدواج موفقي هم دارند.

3.لازم است با توجه به سن و شرايطِ امروزتان، دوباره تمامي معيارها و ملاک ها و سليقه هاي خود را بازبيني کنيد و با حفظ مباني ملاک ها و معيارها و حتي برخي سليقه ها را تعديل و به روز کنيد.

4. نسخه ي به روز شده معيارها و ملاک هايتان را در خلال صحبت هايتان راحت با دوستان و نزديکان و اطرافيان در ميان بگذاريد، نقش آنها را به عنوان معرف ناديده نگيريد.

5. به صورت غيرمستقيم درصحبت هايتان عدم مخالفت تان را براي ازدواج ابرازکنيد.

6.ضمن رعايت حجاب و مسائل شرعي، سعي كنيد با اقوام و خويشان و دوستان ارتباط بيشتري داشته باشيد و در جلسات خانوادگي و خويشاوندي حضوري فعال داشته باشيد.

7. هميشه با لباس هاي تميز و مناسب در جلسات و ارتباطات با ديگران شركت كنيد.

8.سعي كنيد با مطالعه كتب و تمرين مهارت هاي ارتباطي، خصوصا مهارت گفتگوي موثر، مهارت هاي خود را افزايش دهيد.

9. با پر كردن اوقات فراغت خود به نحوي شايسته، خصوصا با پرداختن به كارهاي هنري و يا ارتباط با دوستان و پياده روي و ورزش هاي گروهي، شادابي و سرزندگي خود را حفظ نماييد.

10.گاهي اوقات هم موانعي در اين مسأله دخالت دارند كه ما انسانها از درك و برطرف كردن آنها عاجز هستيم. مثل اينكه گاهي اوقات مصلحت انسان در كاري كه آن را مي خواهد و بر آن اصرار دارد نيست، اما او متوجه نيست.

در هر حال انسان نسبت به آينده خود ناآگاه است و در اين گونه موارد تنها و بهترين راه، توكل بر خداوند و متوسل شدن به امامان معصوم عليهم السلام و دعا كردن است. چه موانع متعدد و بزرگي كه با دعا كردن و توسل از پيش روي انسان برداشته مي شود تا مسير زندگي صاف و هموار گردد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده