خواب زن چپه

یک نت ـ می توان گفت که اغلب افراد بر این باور هستند که خواب زن چپ است، اما آیا این موضوع حقیقت دارد و اصطلاح خواب زن چپه از کجا آمده است ؟
ضرب المثل

یک نت ـ اصطلاح خواب زن چپه از کجا آمده است

احتمالا اصطلاح معروف خواب زن چپه را بسیار شنیده اید، اما آیا فکر می کنید بین خواب مردان و زنان تفاوتی است که خواب مردان رویای صادقه و خواب زنان چپ باشد! اگر این باور را دارید، وقت آن رسیده است که باورتان را تغییر دهید و حقیقت این اصطلاح را بدانید.

چرا می گویند خواب زن چپ است؟

کاربران یک نتی جالب است بدانید، اصطلاح معروف خواب زن چپه یک سخن کاملا بی اساس و برداشتی نادرست از جمله خواب ظن چپه است.

اتفاقا اصلا خواب زن چپ نیست بلکه این عبارت تحریفی است از واقعیتِ "خواب ظن چپه". به نظر می رسد این اصطلاح یکی دیگر از دستاوردهای نظام مرد سالارانه باشد. جایگزین کردن زن به جای ظن، به علت هم آوایی این دو واژه، ممکن است به دلیل تقلیل جایگاه زن در جامعه مردسالارانه گذشته بوده باشد.

"ظن" به معنی توهم، گمان بردن و شک کردن و "خواب ظن" هم خوابی است که برمبنای توهم و شک و گمان شکل گرفته باشد. بسیاری از ما در طول روز با موضوعات گوناگون سرو کار داریم بنابراین عد از اینکه می خوابیم، ممکن است خواب هایی را ببینیم که بی اعتبار و غیر قابل اعتبار

باشد که به این نوع خواب ها، خواب ظن می گویند که ناشی از ذهن ناآرام و مشغول ما و سرکار داشتن با موضوع حل نشده در طول روز است.پس از این به بعد درست از این اصطلاح استفاده نمایید، زن در نزد پیامبر اکرم از جایگاه ارزنده ای برخوردار بوده و ایشان همانطور که خواب

مردان را تعبیر می کردند به تعبیر خواب زنان نیز می پرداختند و تفاوتی میان خواب مرد و خواب زن قائل نبودند.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده