تآثیرکمرویی والدین در کودک

یک نت ـ کمرویی کودک در خانه‌ای که پدر و مادرش کمرو هستند، تقویت می‌شود. کمرویی ارثی نیست، کودک کمرو باید این مسأله را بداند؛ در غیر این صورت هیچ‌گونه سعی و کوششی برای برطرف کردن کمرویی خود نمی‌کند؛ زیرا می‌گوید چیزی که ارثی باشد غیرقابل اصلاح است، درحالی‌که اگر احساس کند که کمرویی فقط یک عادت بد و ناراحت‌کننده است کمک بسیار موثری خواهد بود،
کمرویی کودک

یک نت ـ کمرویی والدین:
کمرویی کودک در خانه‌ای که پدر و مادرش کمرو هستند، تقویت می‌شود. کمرویی ارثی نیست، کودک کمرو باید این مسأله را بداند؛ در غیر این صورت هیچ‌گونه سعی و کوششی برای برطرف کردن کمرویی خود نمی‌کند؛ زیرا می‌گوید چیزی که ارثی باشد غیرقابل اصلاح است، درحالی‌که اگر احساس کند که کمرویی فقط یک عادت بد و ناراحت‌کننده است کمک بسیار موثری خواهد بود، تا به تدریج بر این عادت ناخوشایند غلبه کند.طبیعی است که اگر بزرگتر‌ها از حضور در اجتماعات، صحبت‌کردن و برخورد با دیگران بیم داشته باشند، کودکان نیز به همین منوال تربیت خواهند شد، ولی ناگفته نماند که گاه پدر و مادرهای کمرو اطفال خود را نصیحت می‌کنند از پیروی کردن از آنها خودداری کرده و کارهایی را انجام دهند که آنها به سبب کمرویی‌شان جرأت انجام آن را نداشته‌اند.
الگوی رفتاری با اعتمادبه‌نفسی باشید
شما به‌ عنوان والدین باید بتوانید با غریبه‌ها دوستانه برخورد کنید، به دیگران کمک کنید و برخورد آرام در واکنش‌های اجتماعی را در همه زمینه‌ها مدل‌سازی کنید. یادتان باشد کودک با دیدن آدم‌های اطرافش خیلی چیزها یاد می‌گیرد. اگر شما هنگام برخورد با دیگران احساس راحتی کنید و بتوانید با کلمات ساده ارتباط خوبی برقرار کنید، کودک شما هم این رفتار شما را می‌بیند و یاد می‌گیرد. پس سعی کنید، در برخورد با دیگران در سلام کردن و معرفی خودتان پیش‌قدم باشید و سر صحبت را شما باز کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده