اپراتورها بیجا می‌کنند اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دیگران می‌گذارند

یک نت ـ همايش سراسری مديران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور وزیر ارتباطات و مديران ارشد استانی وزارت فناوری و با هدف بررسی مشكلات حوزه فناوزی و اطلاعات در استان‌ها، در حال برگزاری است
 دنیای ارتباطات

یک نت ـ به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان همايش سراسری مديران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شركت ها و سازمان های تابعه امروز (يكشنبه 3 دی ماه) در سالن همايش شهيد قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

در اين همايش كه با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حال برگزاری است، مديران ارشد استانی وزارت فناوری به بررسی مشكلات حوزه فناوری و اطلاعات در استانها می‌پردازند.

آذری جهرمی وزير ارتباطات در بخشی از همایش و پس از پايان معارفه مديران جديد ضمن خوش آمدگويی به مديرات استانی اظهار داشت: جا دارد كه از همه عزيزان و بزرگوارانی كه در طول دولت خدمتگزار مردم بودند يازدهم تقدير و تشكر كنم. در چهار سال ابتدايی دولت آقای روحانی شاخص های فناوری و ارتباطات كشور افزايش چشمگيری داشت. رشد اشتغال، رشد پهنای باند، تسهيل قانون گذاری، ايجاد آپشن های جديد و تثبيت ساختار وزارت ارتباطات جزئی از اين پيشرفت هاست.

اهدافی كه محقق شد بزرگ بود و اهداف پيشرو بزرگتر بود؛ مديران جديد بايد طبق مواردی كه در احكامشان ثبت شده استفاده از جوانان، استفاده از بانوان و مشاوره گيری از بزرگان را سرلوحه خود قرار دهند. در مسير پيش روی ما اهداف مشخص است. اولی شبكه ملی اطلاعات است كه در گذشته در سه فاز و در بخش زير ساختی انجام شد. الان به خاطر حضور شورای فضای مجازی، اين كار تسريع شده است. تعريف شبكه ملی اطلاعات در سندی كه شورای عالی فضای مجازی تدوين كرده به خوبی آمده است.

آذری جهرمی در این همایش با انتقاد از اقدامات اپراتورها و برخی اخبار منتشر شده مبنی بر افشای اطلاعات توسط برخر اپراتورها اظهار داشت: اپراتورها بی‌جا می کنند اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دیگران می گذارد؛ نباید حتی خودشان از این اطلاعات استفاده کنند.

بيك پور، رئيس پدافند غيرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ابتدای  همايش سخنانش را اینگونه آغاز کرد؛ برای شروع بحث به استانهای كرمان كه با بيش از ١٥٠٠ بار زلزله و كرمانشاه با بيش از ١٢٠٠ بار زلزله و در اواخر زلزله‌ای كه استان تهران مواجه شد، می‌پردازيم. در اين بحران‌های به وجود آمده مهمترين بحث، غافلگيری ما بود. با وجود برگزاری مانورهای متعدد، ما هم مثل ديگر دستگاه‌ها غافلگير شديم و در صدد برطرف كردن اين مشكلات هستيم. وی ادامه داد: در برخی موارد تجهيزات ما مشكلات زيادی را ايجاد كرد كه برای حل اين موانع نيز در حال تلاش هستيم.

مشاور وزير ارتباطات گفت: مديران ارشد در استان، بدون هماهنگی با ستاد بحران، از ارسال پيامك به مردم خودداری كنند. اطلاع‌رسانی كه در تهران و از طريق شبكه های اجتماعی انجام شد باعث تشويش و نگرانی مردم شد،. بايد با ارسال پيامك هايی كه از سوی مديريت بحران تاييد می شوند مردم را به آرامش دعوت كنيم.

بيك پور ادامه داد؛ در گام های بعدی برای برطرف كردن مشكلات بايد هماهنگی لازم با ارگان‌های ديگر مثل آب، برق، گاز و ... نيز داشته باشيم. مديران استانی بايد گزارش های تكميلی خود را لحظه به لحظه در مواقع بحران برای مركز ارسال كنند. او همچنین خاطرنشان کرد بحث مانور و اجرای آن هم اكنون در دستور كار قرار دارد؛ در سال های قبل مديران استان ها چندين مانور را برگزار كرده اند كه اميدواريم در گام های بعدی اين مانورها باعث كارايی تر شدن در مواقع بحران شود.

در ادامه مراسم رضايی مدير كل امور استانهای وزارت فناوری و اطلاعات، ضمن ارائه گزارش هماهنگی نظارت بر قرارداد ارائه خدمات پولی و بانكی در دفاتر itc روستايی اظهار داشت: طبق برنامه ای كه برای وزارت فناوری ارائه شده است بايد در هر سال ٩٠ هزار شغل ايجاد كنيم که در طرحی با عنوان "تكاپو" در حال اجرای اين برنامه هستيم.

او ادامه داد: در جهت هم افزايی و همدلی مجموعه مديران وزارت فناوری اطلاعات ديروز نامه‌ای به استان‌ها ارسال شد، كه مدير ict هر استان به عنوان جانشين وزير ارتباطات در استانها معرفی شد.

رضایی گفت: در ادامه ارائه خدمات مناسب به مردم، پست بانك ها در همه روستاها نسبت به ارائه خدمات جدی‌تر از قبل قدم برمی‌دارند و سرويس‌های بيشتری به مردم خواهند داد. او همچنین اشاره داشت که دفاتر پست بانك در همه نقاط روستايی در حال حاضر مشغول ارائه سرويس هستند و در مجموع بيش از ١٠٠٠ خودپرداز در اين پست بانك‌ها وجود دارد.

 

دكتر سرابيان، معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان فناوری اطلاعات ايران در ادامه همايش اظهار داشت: ماموريت مهم وزارت، رسيدن به عدد ١٠٠-١٢٠ هزار ميلياردی و تقسيم بين سی تی و ای تی است، كه ٦٠ به ٤٠ می باشد؛ ماموريت ديگر وزارت كه مهم می باشد، توسعه بازار ای تی برای رسيدن به عدد گفته شده است.

او ادامه داد: درباره برش استانی و اينكه هر استان چقدر سهم از اين عدد خواهد داشت بايد گفت، اين اعداد گرفتنی است نه دادنی! بايد با همدلی و كار بيشتر هر استان سهم خود را تعيين كند. برای به دست آوردن اعداد و ارقام در برش استانی اقدامات اوليه لازم است كه بايد انجام شود؛ مقدمه اول وجود سند ١٠-٢٠ صفحه ای از منابع و توانايی هر استانی است.

در ادامه برنامه، مركز توانمندسازی و تسهيل‌گری كسب و كارهای نوپای وزارت فناوری و اطلاعات، گزارشی را به صورت تصويری و نموداری ارائه داد. مراسم تقدير و تشكر از مديران سابق و معرفی رسمی مديران جديد با حضور مقام عالی وزارت، آذری جهرمی از برنامه‌های دیگر همایش بود.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده