نكاتي تكان دهنده و خواندني در مورد برجسته کردن گونه ها

یک نت ـ نتایج پژوهش های دانشمندان نشان می دهد، چانه و گونه های برجسته یکی از معیارهای زیبایی صورت هستند و به صورت طبیعی قوس گونه ای که بخشی از استخوان گونه است، موجب برجستگی گونه ها می شود در حقیقت کسانی که گونه های برجسته دارند، به صورت ارثی، اسکلت صورتشان به این شکل فرم گرفته است در بعضی افراد استخوان های گونه به میزان کافی رشد نکرده و بنابراین گونه های پهن و بی حالتی دارند.
نكاتي تكان دهنده و خواندني در مورد برجسته کردن گونه ها

 برجسته کردن گونه ها:

نتایج پژوهش های دانشمندان نشان می دهد، چانه و گونه های برجسته یکی از معیارهای زیبایی صورت هستند و به صورت طبیعی قوس گونه ای که بخشی از استخوان گونه است، موجب برجستگی گونه ها می شود در حقیقت کسانی که گونه های برجسته دارند، به صورت ارثی، اسکلت صورتشان به این شکل فرم گرفته است در بعضی افراد استخوان های گونه به میزان کافی رشد نکرده و بنابراین گونه های پهن و بی حالتی دارند. برجسته سازی گونه، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و روش های متفاوتی مانند: تزریق ژل و چربی، گذاشتن پروتز در گونه برای زیباتر کردن صورت وجود دارند ولی پیش از اینکه گوشی تلفن را بردارید و برای معاینه و جراحی پلاستیک وقت بگیرید، بد نیست ژل های تزریقی و پروتزهای زیبایی صورت را بیشتر بشناسید:

 

روش های برجسته کردن گونه ها

    تزریق چربی ( acr+prp)جدید
    پروتزهای گونه
    ژل های تزریقی

تزریق چربی

از روش های برجسته سازی گونه ، تزریق چربی زیرپوست گونه است. این چربی از بدن خود شما به دست می آید. معمولا چربی اضافی در ناحیه شکم و ران انباشته می شود. در این روش چربی را از بخشی از بدن استخراج کرده و شست وشو داده و در گونه تزریق می کنند. این روش برای برجسته سازی گونه و سینه مناسب ترین روش است.اما تصور نکنید تزریق چربی کاملا بدون عارضه است چربی در طول 3 ماه پس از تزریق در محل جدید، 30-40درصد حجم خودش، آب جذب می کند و بدتر از آن، این که جذب چربی در تمام سطوح یکسان نیست، به طوری که اگر چربی را به دو طرف صورتتان تزریق کنید پس از مدتی به صورت غیریکنواخت آب جذب کرده و صورت ممکن است بی تناسب شود.

 

عوارض تزریق چربی :

در تزریق چربی از یک پرکننده به عنوان فیلر استفاده می شود، اما تزریق چربی با مشکلاتی همراه است و این امکان وجود دارد که چند بار این عمل برای فرد تکرار شود، همچنین عمل تزریق چربی طولانی است. در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته شده و به صورتش تزریق می شود.

 

پروتزهای گونه ( ایمپلنت )

پروتز های گونه Malar Implants انواع مختلف دارند.

پروتز های گونه شکل و سایز های مختلفی دارند که برای هر فرد پروتز مناسب انتخاب خواهد شد.
این عمل را می توان به تنهایی و یا همراه عملهای زیبایی دیگری انجام داد.

    تکنیک عمل : از طریق داخل دهان برش کوچکی داده می شود و نسج نرم را از با از استخوان گونه بلند می کنند و پروتز را در محل گذاشته و پس از ثابت کردن آن محل برش را بخیه می کنند
    نوع بیهوشی : این عمل تحت بیهوشی کامل یا نیمه بیهوشی قابل انجام است
    مدت زمان عمل : مدت زمان این عمل درحدود نیم تا یک ساعت می باشد.

مواردی که بیمار باید بداند

    روی صورت هیچ نوع برشی داده نمی شود.
    نخ بخیه داخل دهان قابل جذب است و احتیاج به کشیدن ندارد.
    بمدت دو روز از کمپرس آب یخ روی صورت استفاده شود.
    چند ساعت پس از عمل تا 48 ساعت وقت مایعات با نی استفاده شود سپس غذای عادی مصرف شود.
    داروهای تجویزی را طبق دستور پزشک خود مصرف نمایید.
    بهداشت دهان و دندان رعایت شود.

نياز به بستری شدن در بيمارستان هست ؟

اين عمل معمولا بصورت سر پایی انجام می شود. ولی اگر گونه بهمراه زيبایی ديگری انجام شده باشد در بعضی از موارد احتياج به بستری شده وجود دارد.

چه ميزان درد وجود خواهد داشت؟

ميزان درد بستگی به نوع جراحی دارد و در افراد مختلف نيز متفاوت است.برای کاهش درد در هنگام جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود

بعد از جراحی چه انتظاری بايد داشته باشيم ؟

در چند روز بعد از جراحی در محل عمل ممکن است احساس سنگينی، ناراحتی و تورم وجود داشته باشد. برای کاهش اين ناراحتی می توانيد از دارو های مسکن استفاده کنيد. در ابتدا ممکن است حرکت دهان مشکل باشد.

تزریق ژل :

ژل هایی که برای برجسته سازی و جوان کردن صورت استفاده می شوند یا موقتی هستند یا دائم. ژل های دائمی چون از مواد <پلیمر> یا پلاستیک تشکیل شده اند، به وسیله پوست جذب نمی شوند و برای همیشه در محل باقی می مانند.

بسیاری از متخصصان جراحی پلاستیک تزریق را رد می کنند به این دلیل که این روزها بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به عوارض آن پی برده اند و دیگر تزریق ژل را توصیه نمی کنند. ژل ها معمولا در محل تزریق شده باقی نمی مانند بلکه حرکت می کنند و به جاهای دیگر صورت می روند

مشکل اینجاست که تزریق ژل در ابتدا خوب و سریع جواب می دهد. اما عوارضش پس از مدتی بروز می کند. بیرون آوردن این ژل های حرکت کرده، نیز کار بسیار دشواری است به این دلیل که این ژل ها دارای پوشش واحدی نیستند که در یک جایگاه تزریق شوند و همان جا باقی بمانند، بلکه لابه لای نسوج مختلف پخش می شوند و عفونت های شدیدی ایجاد می کنند که می تواند به شکل چرک، پوست را سوراخ کند و بیرون بریزد.

 

بهترین روش گونه گذاری

دلایل مختلفی برای گذاشتن گونه وجود دارد، به همین دلیل روش ها و راهکارهای مختلفی نیز برای گونه گذاری ایجاد شده است؛ برای مثال: برای فردی که صورت لاغر با چین و چروک زیادی دارد، اولین راه تزریق چربی است. در این موارد چربی از بافت بدن گرفته و به تمام صورت تزریق می شود، این کار باعث شادابی پوست و برطرف شدن چروک های صورت می شود و همچنین می تواند حجم گونه را نیز جبران کند.

 

عوارض گونه گذاری

عمل جراحی گونه گذاری با پروتز ممکن است عوارضی مانند خونریزی محل عمل، خونمردگی، جابه جایی پروتز و عفونت ایجاد کند که به غیر از عفونت معمولا بقیه موارد قابل کنترل است.در صورت عفونت نیز پروتز باید هرچه سریع تر خارج شود و در صورت لزوم چند ماه بعد دوباره عمل را تکرار کرد. پروتز گونه را می توان در مرد و زن پس از هجده سالگی کار گذاشت، ولی به طور کلی محدوده سنی خاصی ندارد.

 

چال گونه دیگر چیست؟

چال گونه

چال گونه همان فرورفتگی کوچکی است که بعضی افراد وقتی می خندند به طور طبیعی و ژنتیکی روی لپ هایشان ایجاد می شود و به باور عام چهره بانمکی پیدا می کنند، اما چنین جراحی هایی به هیچ وجه علمی نیست، زیرا در هیچ یک از منابع آموزشی جراحی پلاستیک و زیبایی به این عمل ها اشاره ای نشده است و متاسفانه پزشکان به صورت سلیقه ای و با درخواست مراجعان و صرفا برای درآمد بیشتر دست به این جراحی های عجیب و غریب می زنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید روش خاصی هم برای کاشت و ایجاد چال گونه وجود ندارد تا بر مبنای آن پزشکان اقدام به جراحی کنند. بنابر این باید گفت کاشت چال گونه ، یک جراحی منطبق با سلیقه جراح است و هیچ معیار علمی برای انجام آن وجود ندارد.

 
روش انجام عمل چال گونه :

جراحی کاشت چال گونه به دو روش انجام می شود و بسته به نوع صورت افراد متقاضی متفاوت است. اگر صورت فرد لاغر و استخوانی نباشد، جراح چربی های آن قسمت از صورت که محل ایجاد چاله است را ساکشن می کند تا یک فرورفتگی کوچک درست زیر گونه ها و در ناحیه خنده او به وجود بیاید اما اگر صورت فرد لاغر باشد و تجمع بافت چربی در ناحیه زیر گونه ها (روی لپ ها) نداشته باشیم، جراح می تواند از داخل دهان، قسمتی را که قرار است روی صورت چال بیفتد با بخیه جمع کند و به این ترتیب، چال گونه را برای فرد به وجود آورد.

این جراحی معمولا سرپایی است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و با بی حسی موضعی انجام می شود، اما ممکن است بسته به شرایط، نیاز به تزریق داروی بیهوشی باشد.از طرفی بعد از جراحی و از بین رفتن اثر داروی بیهوشی یا بی حسی موضعی، فرد در ناحیه جراحی شده احساس درد و سوزش دارد که با مسکن و به مرور زمان رفع می شود.

عوارض چال گونه :

به طور کلی حدود یک ماه طول می کشد تا بخیه ها جذب شود و زخم ها بهبود پیدا کند و فرد به وضع طبیعی برسد، اما کاشت چال گونه عوارض خاصی در پی ندارد.البته ممکن است فرد بعد از جراحی دچار مشکلاتی شود. برای مثال هنگام خندیدن یا ابراز احساساتی که به حرکات عضلات صورت نیاز دارند، نتواند مانند قبل و حتی به صورت طبیعی، میمیک خنده یا سایر ابراز احساسات صورت خود را نشان دهد حتی اگر این جراحی توسط فرد بی تجربه ای انجام شود، می تواند به سیستم عصبی محلی که کاشت چال گونه در آن انجام شده است، آسیب برساند و حتی به فلج قسمتی از اعصاب حرکتی صورت منجر شود که متاسفانه در بسیاری از مواقع غیرقابل درمان است. از طرفی ممکن است چال گونه ها با هم قرینه نباشد و تناسب چهره فرد به هم بخورد.

 

چال گونه دائم یا موقت است ؟

هیچ تضمینی وجود ندارد و نمی توان به صورت صد درصد گفت این چال گونه کاشته شده تا آخر عمر برای تمام افراد باقی می ماند.در واقع به دلیل بخیه ای که در ناحیه داخلی دهان زده می شود، ممکن است حالت چسبندگی در آن قسمت ایجاد شود و این چسبندگی برای بعضی افراد، چال گونه همیشگی را در پی داشته باشد و برای بعضی دیگر این طور نباشد و به مرور زمان از بین برود. بنابراین هیچ جراحی به بیمار خود نمی گوید که جراحی چال گونه، دائم است.

 
سخن آخر درباره چال گونه :

شاید بسیاری از افراد تصور می کنند با جراحی بینی، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند، اما در مورد جراحی کاشت چال گونه چنین صحبتی خنده دار است و بسیاری از افراد بعد از این جراحی پشیمان می شوند، چرا که گاهی چهره آنها هیچ تغییری نمی کند و گاهی هم صاحب یک لبخند غیرواقعی خواهند شد حتی گروهی از این افراد تا آخر عمر نمی توانند قهقهه بزنند و از اقدام خود پشیمان می شوند، اما از آنجا که جراحی کاشت چال گونه اغلب غیرقابل برگشت است، پشیمانی سودی ندارد.

پس اگر به دنبال راهی برای زیباترشدن می گردید، به جای انجام جراحی های غیرضروری به فکر زیبایی و سلامت پوست و اندام خود باشید و با تغذیه مناسب و ورزش صاحب زیبایی طبیعی شوید.

 

عوارض ژل های دائم

ژ ل هایی که برای برجسته سازی و جوان کردن پوست صورت استفاده می شود دارای دو نوع موقتی و دائم است.از آنجا که ژل های دائم از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، به وسیله پوست جذب نمی شود و برای همیشه در محل گونه باقی می ماند بنابراین می تواند بسیار مضر باشد.در صورتی که ژل های موقتی به وسیله پوست جذب می شود و نسبت به نوع اول عوارض کمتری دارد.

بسیاری از جراحان پلاستیک تزریق ژل را توصیه نمی کنند، زیرا معمولا در محل تزریق شده ثابت نمی ماند، حرکت می کند و به جاهای دیگر صورت منتقل می شود. شش ماه تا سه سال بعد از تزریق ژل، عوارض گونه گذاری نمایان می شود که شامل تورم، کبودی، التهاب سلولی و آبسه در محل تزریق است.

در بعضی از موارد، گونه ها برجستگی متقارن خود را پس از مدتی از دست داده و تغییر شکل پیدا می کنند. متاسفانه درمان مشخصی برای این بدشکلی ها وجود ندارد و هرگز هم به حالت عادی بازنمی گردند.

تزریق ژل در ابتدا خوب و سریع جواب می دهد، اما عوارض منفی اش پس از مدتی بروز می کند.

بیرون آوردن این ژل ها نیز کار بسیار دشواری است، زیرا دارای پوشش واحدی نیست که در یک جایگاه باقی بماند، بلکه لابه لای نسوج مختلف پخش می شود و عفونت های شدیدی ایجاد می کند که می تواند به شکل چرک، پوست صورت را سوراخ کند. اگر ژل به اشتباه در مجاورت اعصاب صورت تزریق شود، به فلج شدن بخشی از چهره منجر می شود. البته بعضی از افراد نیز به این ژل ها حساسیت دارند و در اثر تزریق دچار حساسیت حاد تنفسی شده و حتی تا پای مرگ نیز پیش می روند.

همیشه برای جراحی های پلاستیک عوارضی وجود دارد، ولی اگر تصمیم دارید یکی از جراحی های پلاستیک را روی صورت تان انجام دهید، باید مطمئن شوید فواید آن از مضراتش بیشتر است که این موضوع درباره تزریق ژل مصداق ندارد.

اگر تمایل به برجسته کردن گونه هایتان دارید، بهتر است به جای ژل، پروتزهای گونه را انتخاب کنید که انتخاب مناسب تری است، زیرا پروتزهایی که برای گونه گذاری استفاده می شود ضرر عمده ای برای بدن ندارد و سال ها بدون عارضه در محل باقی می ماند.

برای گذاشتن پروتزهای گونه می توانید بیهوشی کامل یا موضعی را انتخاب کنید. این جراحی معمولا نیم ساعت طول می کشد. در طول این عمل برش کوچکی از داخل دهان در حد فاصل لثه فوقانی و گونه داده می شود.

منبع:looper.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده