رفتن به محتوای اصلی

شوهر زیبا نمی خوای؟

تاریخ انتشار:
زندگی مان هم زیاد خوب نیست.به خاطر زندگی در ساختمان پدرشوهر خیلی مشکلات داریم،میگویند دختر باید زیبا باشد و پسر پولدار در حالی که ما بر عکسیم دختر پولدار است و پسر زیبا
شوهر زیبا نمی خوای؟

یک نت ـ بنده به این نتیجه رسیدم شوهرم از من زیباتر است و به همین خاطر پشیمانم که چرا به خاطر این موضوع ایشان را رد نکردم! الان میفهمم چقدر اشتباه کردم، در مطالبی که خواندم فهمیدم یکی از مهمترین علل موفق بودن زندگی ها سر بودن دخترخانم است.الان چه کار کنم؟

زندگی مان هم زیاد خوب نیست.به خاطر زندگی در ساختمان پدرشوهر خیلی مشکلات داریم،میگویند دختر باید زیبا باشد و پسر پولدار در حالی که ما بر عکسیم دختر پولدار است و پسر زیبا! لذا خیلی مشکل داریم من زود ازدواج کردم عقلم به هیچی نمیرسید،الان که 4سال گذشته و بزرگتر شدم تازه می فهمم اشتباه کردم چون تازه 23 سالم است.خیلی بدبختم نه؟

پاسخ

سلام

اینکه فرمودید زیبا بودن شوهرتان به صلاح نیست و موجب بدبختی است حرف صحیحی نیست بلکه زیبایی و داشتن تناسب اندام یک حسن محسوب می شود نه عیب. اگر بگویید تا زمانی حسن است، که شوهر از زن زیباتر نباشد، این حرف هم صحیح نیست چون اگر در سایر موارد زن و شوهر تناسب های لازم را داشته باشند این مسئله علاوه بر این که مشکل ایجاد نمی کند بلکه باعث قوام زندگی هم می شود،اگر بگویید می ترسم به خاطر زیبایی خاطر خواه پیدا کند، در جواب باید بگویم که این مسئله مربوط به زیبایی نیست و اگر کسی به بنیان خانواده احترام نگذارد و پایبند به ارزشهای خانواده نباشد، حتی اگر زشت هم باشد احتمال کج روی و انحراف در وی وجود دارد.

لذا با توجه به مطالب فوق شما باید علت مشکلت را در جای دیگر جستجو کنی نه در تیپ و قیافه البته نا گفنه نماند کسانی که صرف قیافه ازدواج می کنند و به خاطر زیبایی از ملاک های اخلاقی صرف نظر می کنند به مرور بعد از اینکه قیافه برایشان عادی شد زندگی شان بی معنی می شود چون اینها تنها به خاطر زیبایی ازدواج کرده بودند که آن هم الان عادی شده لذا امیدی برای ادامه زندگی ندارند،رسول مکرم اسلام در این زمینه می فرماید:«هرکه با زنی بخاطر زیبایی اش ازدواج کند,دلخواه خود را در او نبیند»[1] البته این حدیث در مورد خانمها می باشد ولی در مورد مرد هم همین طور است. امیدوارم انتخاب شما صرف این موضوع نبوده باشد و اگر هم همین بوده الان باید با مراجعه به مشاور حضوری، نسبت به درمانش اقدام کنید.

در مورد اینکه گفتید19 سالگی ازدواج کردید که زود بوده این مسئله هم صحیح نیست و شما در بهترین سن ازدواج کردید و دلیلی بر پشیمانی وجود ندارد.و ازدواج در سن پایین مورد تأکید روایات است مثلا پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – می فرماید: «بهترین فرزندانتان، دختران شما هستند و از خوشبختی مرد است که دخترش در خانه اش حیض نبیند»[2] یعنی زودتر ازدواج کند.

موفق باشید

منابع

[1] منتخب میزان الحکمه,حدیث 2786[2] سنن النبی، ص ۱۵۰

منبع : jonbeshnet.ir

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا