رفتن به محتوای اصلی

اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند

تاریخ انتشار:
یک نت ـ اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند
اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند

اين بيماري خوشتيپ ها را درگير مي كند

فهیمه اشکانی روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بولیمیا یک اختلال ذهنی (بی اشتهایی عصبی) است.بولیمیا در واقع زاییده‌ی تصور نادرستی است که مبتلایان به این بیماری از وضعیت جسمی خویش دارند و همواره فکر می‌کنند باید لاغر شوند.

وی افزود: ترس از افزایش وزن و به هم ریختن تناسب اندام این افراد را مجبور به انجام دادن ورزش‌های سنگین و مصرف داروهایی که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند، افزایش می دهند. معمولاً درصد بالایی از دختران و زنان جامعه به دنبال وزنی ایده آل هستند و متأسفانه بیشتر آنها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اذعان داشت: علایمی نظیر: عفونت ریوی، یبوست، نفخ، تورم پاها، بیماری‌های گوارشی از علائم ظهور این بیماری است و همچنین خرابی دندان‌ها، کاهش آب بدن از عوارض بولیمیا است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این بیماری درمانی دارد یا خیر اظهار داشت:این بیماری به دلیل اختلال در نوع غذا خوردن است، معمولاً پزشکان به بیماران کمک می‌کنند تا افکار منفی و مخرب را کنار گذاشته و نگرشی صحیح به این بیماری داشته باشند و داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب برای بیماران تجویز می‌گردد تا حال روحی آنها کاملاً بهبود یابد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا