سلبریتیسم و سربازی برای دشمن!

 ستون پنجم اصطلاحی است که به طور گسترده توسط رسانه‌ها و احزاب سیاسی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ستون پنجم (Fifth Column) گروه کوچکی از مردم هستند که گروه بزرگی مانند یک ملت یا شهر محاصره شده را ویران و یا تضعیف نموده و برای گروهی از دشمنان کار می‌کنند.

جنگ‎هاي داخلي اسپانيا ژنرال فرانكو ديكتاتور، در چهار محور به سمت مركز شهر حركت كرد و به موازات اين چهار ستون نظامی، ستون ديگر تحت عنوان ستون پنجم برای انجام مأموريت‎های تخريب، جاسوسی، ترورـ انفجار و... به داخل شهر روانه كرد. اين اصطلاح بعدها به عنوان نيروهاي نفوذی بيگانه در خاك خودی اطلاق گرديد.

یا به طور مثال در دوران معاصر خودمان ستون پنجم دشمن در طول جنگ تحميلی به مزدوران خود فروخته و احزاب و گروهك‎های چپ و راست التقاطی و انحرافی داخلی اطلاق می شد كه به عنوان نيروهای نفوذ دشمن عمل می‎كردند و در تخريب روحيه مردم و رزمندگان اسلام نقش اساسی را داشتند. فعالیت‌های آنان هم ممکن است آشکار یا پنهان باشد. اقدامات پنهانی ستون پنجم می‌تواند شامل خرابکاری، اطلاعات غلط و جاسوسی در خطوط دفاعی به هواداری از یک نیروی خارجی باشد.

امروزه و در اوج جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت و کشورمان به طور قطع برخی سلبریتی‌ها نیز عملا نقش ستون پنجم را بازی می‌کنند.

ستون پنجم

متاسفانه ترویج فرهنگ غرب، ثروت‌محوری در اجتماع، ، ترویج سگ و گربه‌داری، بی‌حجابی، مصرف‌گرایی، حکومت‌ستیزی مفرط، ترویج دورویی و تظاهر و... در برخی از این افراد موج می‌زند. علت اصلی رویکرد این افراد این است که در اکثر اوقات پا را فراتر از دانش و معلومات خود گذاشته و درباره مسائل تخصصی از جمله موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و حتی فقهی و شرعی به ابراز نظر غیرکارشناسانه می‌پردازند و متاسفانه پس از این اظهارنظرها و تحریک افکار عمومی، پای حرفشان نمی‌مانند و مسئولیت تهییج و فراخوانی مخاطبان را برعهده نمی‌گیرند.

جالب آنکه در بسیاری موارد پس از کسب نتیجه ناصواب، اینبار در مقام مدعی ظاهر شده و نقش طلب کار را ایفا می‌نمایند. خطاب به آنها باید گفت اگر همانگونه خود اظهار می‌کنند حامی مردمند سعی کنند از هم پوشانی گفتار و رفتار و کردار خود با دشمنان همین مردم پرهیز کنند و باید توجه داشته باشند حامی مردم باید کنار مردم باشد، نه دوش به دوش دشمنان در مقابل مردم.