«بچه‌های بد»؛ شگفتانه‌‌ای پر از هیجان

انیمیشن «The Bad Guys» یک سرگرمی کامل است که تمامی اهالی خانه، از بزرگ تا کوچک را به دیدن خود تشویق می‌کند و همه از آن لذت می‌برند. اثری با صدا بازیگرانِ عالی، یک تدوین شیک، و صحنه‌هایی که مخاطب را به یاد فیلم‌های سرقتی مورد علاقه‌اش می‌اندازد.

فیلم «رفقای بد» یا آدم بدها یک فیلم در ژانر ماجراجویی و سرگرم ‌کننده است، که هرچند در برخی صحنه‌ها قابل پیش‌بینی است ولی باز هم جذاب است.

این انیمیشن یک مسیر ساده و مبتنی بر ژانر را دارد. آقای گرگ، رهبر تیمی از جنایتکاران به نام آدم بدها را برعهده‏ دارد. این گروه خلافکار در شهر شهره هستند و همه از آنها می‌ترسند.

این باند به دنبال دزدیدن یک مجسمه دلفین طلایی می‌باشند که قرار است به پروفسور روپرت مارملاد چهارم، یک خوکچه‌ هندی انسان دوست است، بابت کارهای خوبش اهدا شود. این خوکچه‌ هندی به خاطر کارهای خوبش برای جامعه با «مادر ترزا» مقایسه می‌شود.

بعد از آنکه دزدی آنها به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود و آنها لو رفته و دستگیر می‌شوند، گرگ با ترفند و زبان بازی، به پروفسور مارملاد و فرماندار دایان فاکسینگتون پیشنهاد می‌دهد که اگر بتواند به دنیا نشان دهد که افراد بد می‌توانند به خوبی اصلاح شوند، باید توسط فرماندار عفو شوند.

با این حال، The Bad Guys برای دزدیدن دلفین طلایی در مراسم جشن مارملاد، برنامه‌ای برای خود دارند، بدون اینکه بدانند که یک نقشه مخفی شیطانی در این بین وجود دارد.

نکته بسیار چشمگیر و چشم‌نواز این فیلم سکانس آغازین و معرفی این انیمیشن است که به طرز زیبا و قشنگی تمامی اعضای گروه را معرفی می‌کند که اصلا توی ذوق مخاطب نمی‌زند. این صحنه‌ی ابتدایی یک لذت بصری خالص با تعقیب‌وگریز ماشینی است که به فیلم‌های جنایی دهه 60 میلادی بازمی‌گردد.

این سکانس در عین ساختن شخصیت، تقویت کاراکترها، و ایجاد حس سرگرمی بی دردسر، هم تند و آتشین است و هم چنان با سرعت حرکت می‌کند که در اوج سرگرمی، تک تک لحظات آن شیرین و خنده‌دار است؛ در یک کلام فوق العاده است.

در ابتدای این سکانس، آقای گرگ و آقای مار در حال مناظره هستند؛ در مورد اینکه مارها واقعاً چه طعم و خویی دارند، و این گفتگو درست قبل از این است که آن‌ها به یک سرقت با شکوه بپردازند. این سکانس غذاخوری به سبک و «Pulp Fiction» اثر کوئنتین تارینتینو آغاز می‌شود.

انیمیشن

«رفقای بد» یک کمدی جنایی لذت بخش است که سبک بصری آن مستقیماً از کتاب‌های مصور الهام گرفته شده است و طراحی شخصیت‌‌های آن به‌گونه‌ای است که انگار تازه از کتاب‌های مصور و کمیک خارج شده‌اند.

از نظر زیبایی شناختی، انیمیشن پسران بد یکی از بهترین انیمیشن‌های سال است. سبکی که آنقدر شیک و زنده است که چشمان مخاطب بلافاصله از صحنه ارجاعی ابتدایی فیلم به سکانس‌های اکشن کمدی سرقتی بی‌عیب و نقص آن دوخته می‌شود.

ماجراجویی عجیب و غریب مملو از شخصیت‌های انسان‌ سازی شده را ببینیم که در یک دنیای ساختگی جنبشی که با حیوانات و انسان‌هایش مانند یکدیگر رفتار می‌کند، کشیده می‌شوند و له می‌شوند. این زیبایی انیمیشن است و The Bad Guys آن را به خوبی بیان می‌کند.

نکته جالب این انیمیشن آنجاست که بچه‌های کوچک با دیدن این اثر بالا و پایین می پرند، چون قبلاً چنین چیزی را ندیده‌اند. شما هرگز انیمیشنی شبیه به سبک انیمیشن The Bad Guys ندیده‌اید، سبکی که سینمای جنایی خوب را می‌فهمد و آن را به بهترین شکل جشن می‌گیرد، در حالی که بچه‌های کوچک‌تر را نیز با قدرت جذب‌کننده این دست آثار آشنا می‌کند.